Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, altså det jeg mente var at de i WotLK skal ha en 10- og 25-man-versjon av alle raid instances, som mest sannsynlig blir identiske, med kun dårligere loot og lettere vanskelighetsgrad i 10-man-versjonen. Noe av det morsomste jeg viste om i raids var nettopp følelsen av å få se noe som ikke alle andre har sett. Det å drepe Arthas med 9 andre blir neppe like episk. Og jeg er forøvrig enig, 25-man er mye bedre enn 40-mans.

 

Skjønner at du synes dedikerte raidere fortjener noe ekstra. Men, det får de jo i form av bedre gear. Jeg tror egentlig de fleste raidere vektlegger mye sterkere at de kan ha phat loot å vise til enn at de har vært i en instance som de færreste har sett innenfra. Dessuten vil ikke det at en 10-man er lettere nødvendigvis tilsi at instancen er en cakewalk som alle kan surfe gjennom.

Lenke til kommentar

Det med gear får jeg inntrykk av at den egoistiske raideren er ute etter.

Den dedikerte raideren vil ha gear for å kunne progresse, geare opp de som trenger det mest osv, til raidets gode. Nettopp for å kunne komme seg videre og se instancer ikke alle får se :)

Men mulig jeg er helt på jordet og at alle dedikerte raidere bare er ute etter å showoffe e-penisen sin i store byer.

Lenke til kommentar
Ikke veeeldig stor downgrade da med andre ord. Prisen var jo heller ikke helt ille.

 

Selv må jeg nok erstatte hele settet, så tviler på at jeg gidder. Kanskje i WotLK though.

da kommer jo nerfen som gjør at man kun kan høre drums hvert 2. min og gjør det totalt useless, iaf å stacke grupper med drums.

 

edit: i prisen så har jeg ikke trukket fra det jeg får igjen fra enchantingmats, har masse fra pre 300 og etter har jeg 3 stacks arcane dust og 2 stacks planar essences.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle skaffe meg epic flying på min shaman, men mangler jo 4k gull :roll: har skinning og lw. Noen gode forslag til raske penger? annet enn dailys og thick clefthoof leather.

Skin cobra scales, solgt 2 for 70g og 5 for 140g før. God droprate rundt Coliskar Point i Shadowmoon, og det er i tillegg en god del waterelementals der. 40 minutter ble 5 cobra scales og 2 primal water sist jeg var der. Det blandet med dailys og thick clefthoof leather = gull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Hvis du er enhancement shaman så kan du alltids grinde primals i Elemental Plateau. Høres kanskje kjipt ut, men enhancement shamans trenger aldri drikke pga. water shield og shamanistic rage :p

Lenke til kommentar
Det med gear får jeg inntrykk av at den egoistiske raideren er ute etter.

Den dedikerte raideren vil ha gear for å kunne progresse, geare opp de som trenger det mest osv, til raidets gode. Nettopp for å kunne komme seg videre og se instancer ikke alle får se :)

Men mulig jeg er helt på jordet og at alle dedikerte raidere bare er ute etter å showoffe e-penisen sin i store byer.

 

Joda. Men er man dedikert nok, så bryr man seg mer om sin egen progress enn at andre ser contenten i nerfet form.

 

Om det er gear eller content man har fått tilgang på, så blir jo uansett motivasjonen; "haha, jeg har noe som ikke så mange andre har".

 

Jeg synes det er greit slik Blizzard har lagt det opp. Men, det hadde vært enda bedre om Blizzard hadde designet slik at 25-man raids får noe ekstra i form av f.eks. å kunne låse opp dører i instancen som tar dem til optional bosser, eller de virkelig store utfordringene, som Arthas.

 

Logikken til Blizzard er jo at de ikke vil bruke så mye av tiden sin for å i praksis kun arbeide for en veldig liten del av communitien. Det forsår jeg veldig godt, ettersom det resulterer i at de fleste går glipp av mye av det beste i spillet. Som vil si omtrent rent tap på mye av Blizzards investeringer. Men, det går jo an å gjøre kompromisser på forskjellige måter.

 

Kanskje Blizzard burde ha tatt et par markedsundersøkelser på hvordan instancer som i praksis er fullstendig uoppnåelige for vanlige spillere påvirker dem som en gulrotfaktor. Kanskje de har gjort det allerede, hvem vet...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Må si jeg ser mer og mer frem til WotLK. Særlig nå som de har adda achievments ^^

Kommer til å bli awesome!

 

Tja, noen av achievementsan er ganske lame, sånn som noen av de i Alterac Valley. Blir vel mer "leeching" enn ever med folk som skal gjøre achievements :p

 

Forøvrig minner det meg om team fortress 2 så det er litt bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...