Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Der er jeg ikke helt enig.

Hvis jeg setter sammen en gruppe til Kara med alten min og trenger randoms, så slepper jeg ikke inn en dude med s1/s2.

S2 hunter shoulders er bedre en t5 shoulders.. :)

Imo

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er jeg ikke helt enig.

Hvis jeg setter sammen en gruppe til Kara med alten min og trenger randoms, så slepper jeg ikke inn en dude med s1/s2.

S2 hunter shoulders er bedre en t5 shoulders.. :)

Imo

Om de er bedre er ikke så viktig, T5 betyr i værtfall at en har gjort noe PvE og sannsynligheten for at det er en retard synker med ~1400%

Lenke til kommentar
Om de er bedre er ikke så viktig, T5 betyr i værtfall at en har gjort noe PvE og sannsynligheten for at det er en retard synker med ~1400%

Eh... Det virker som du virkelig ikke skjønner det. Jeg hadde heller tatt inn en som har greit PvE utstyr + 1 bra PvP del, enn en som har greit PvE utstyr + 1 dårligere PvE del. Det viser jo at han vet hva han driver med. Guildet taper på å ta inn han som sannsynligvis har dårligere kunnskaper om hvordan han kan forbedre seg.

Lenke til kommentar

Eh... Det virker som du virkelig ikke skjønner det. Jeg hadde heller tatt inn en som har greit PvE utstyr + 1 bra PvP del, enn en som har greit PvE utstyr + 1 dårligere PvE del. Det viser jo at han vet hva han driver med. Guildet taper på å ta inn han som sannsynligvis har dårligere kunnskaper om hvordan han kan forbedre seg.

Jeg tror faktisk det er du som misforstår hva han mener. En person i fullt pvp gear + tier 5 skuldre er "1400%" mindre sannsynlig for at det er en retard, sett mot en kar i fullt pvp gear med pvp skuldre.

Lenke til kommentar

Nå var det aldri snakk om folk i fullt pvp gear uansett, det har jeg sagt fra starten. Jeg prøver bare å få igjennom det enkle poenget at en person som har de pvp delene som egner seg best for PvE ikke bør boikottes, fordi han både er bedre og yter bedre i PvE enn en som ikke har hentet de pvp-oppgraderingene han kan få. Jeg bytter som sagt ut mine få pvp deler med en gang jeg finner en PvE-del som er 0.1% bedre.

Lenke til kommentar

Poenget er at alle kan få full merciless, uansett om du kan spille eller ei. Tier5 er sjansen størr for at du har litt skill, men såklart kan det også være en noob. Men S2 gear viser ikke litt skill engang.

Lenke til kommentar

Tror jeg må gi opp å forklare meg her snart... Er jeg virkelig så uklar? Noen?

Altså: Sett at du har to folk. Begge har bra PvE utstyr, men en har PvP gear i tillegg. Og han har det riktige PvP gearet, det som er BEDRE enn PvE gear. F.eks. for rogues som holder på i SSC/TK så er S2 daggers/sword bedre enn nesten alt som dropper der. S4 head/chest er _klart_ bedre enn det som dropper der, S3 head/chest bedre enn det meste. Så lenge disse to har _bra_ PvE gear i resten av slottene, så foretrekker jeg KLART han som har PvP gearet. Hvorfor? Fordi han vil være BEDRE i PvE, OG fordi han har vist at han har peiling på hvordan man skal geare optimalt.

Hvis ikke noen forstår det nå, så gir jeg opp :roll:

Lenke til kommentar
Ja for alle med S2 har null skill. Fin tenking!

null PvE skill. Fin bil! :)

En som har max peil på å slakte andre spillere, kan (med stor sannsynlighet har) null peil på å slakte mobs og bosser.

Inn med teskje, anyone?

Altså, fra mine erfaringer er dette nesten omvendt. PvP spillere er flinkere til å reagere raskt (som feks å komme seg ut av los til en boss), posisjonere seg rinktig i forhold til andre spillere og kommuniserer ofte bedre på vent/TS. Ofte er det mer prating i vent kanalen og.

En som har max peil på å slakte andre spillere, kan (med stor sannsynlighet har) null peil på å slakte mobs og bosser.

Inn med teskje, anyone?

Altså, fra mine erfaringer er dette nesten omvendt. PvP spillere er flinkere til å reagere raskt (som feks å komme seg ut av los til en boss), posisjonere seg rinktig i forhold til andre spillere og kommuniserer ofte bedre på vent/TS. Ofte er det mer prating i vent kanalen og.

Lenke til kommentar

Inn med teskje, anyone?

Åherregud MrLeftfield.

Du vet da at jeg tenkte på PvEskill. Uansett, hvis en person har S2gear, vil det da ikke si at han har null peiling på PvE.

Tar megselv som et eksempel, jeg joinet en guild( som på den tiden var på ssc/tk nivået) med en del PvP gear, s3+ noe vindicator riktig nok. Likevel hadde jeg erfaring i PvE på det nivået, men hadde fortsatt ikke noe PvE gear som var bedre enn det PvPgearet jeg hadde( Erfaring i PvE fra andre chars tho)

Uansett, det jeg vil frem med er at S2gearet er en veldig fin start, siden det er bedre enn en god del av Karazhan/heroic gear( minus badgegearet så klart), og noe av s2utstyret holder utrolig lenge, så lenge du blander det med PvEgear.

I mitt tilfelle så trenger ikke Elemental shamans så mye mer enn +dmg/crit/litt hit i starten ^^

Og ja, unnskyld Hans-O. Skjønner hva du vil frem med, folk med tier 5 etcetc, viser mer hva de har vært igjennom i PvE, ihvertfall i motsetning til folk med bare PvPgear(Som viser nada)

Men har du for det meste PvP gear på en alt eller noe, men har erfaring langt i PvE, så er jo erfaringen viktigere(imo^^)

Guilder setter mer pris på at du har erfaring, men hvis gearet ditt egner seg veldig dårlig i PvE( null hit som rogue feks) så blir jo det et avslag ganske fort.

Huff, vet nesten ikke hva jeg selv skriver. Blir bare litt smågal etter en hel dag med maling i solen :(

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar
Men har du for det meste PvP gear på en alt eller noe, men har erfaring langt i PvE, så er jo erfaringen viktigere(imo^^)

Guilder setter mer pris på at du har erfaring, men hvis gearet ditt egner seg veldig dårlig i PvE( null hit som rogue feks) så blir jo det et avslag ganske fort.

De som har full pvp gear vil aldri bli akseptert av seriøse pve guild uansett, så det er vel strengt tatt ikke det vi disktuerer.

Men f.eks S2 våpen har hit rating og generelt bra stats, noe som gjør de til gode valg for rogue. Og S3/S4 chest og head har lite hit, men 3 sockets og så mye av andre stats at de gir bedre DPS output enn det meste i SSC/TK. Det er ikke noe magisk med noen stats. Hit rating er bra for rogues, men har man en viss mengde agility, eller crit, så vil det veie opp. Det er total DPS output som teller, ikke hvor mye man har av hver stat.

Hadde jeg vært guild leader hadde jeg sett på hvor bra utstyret var, og om personen hadde gemmet/enchantet/speccet riktig. Hvis noen da har fylt på med pvp gear i de slottene der det er egnet, og gemmet/enchantet det for PvE, så tyder det på at de vet hva de driver med. Sjekker man elitistjerks osv så finner man fort et regneark der man kan sjekke hvordan pvp delene ligger ann sammenliknet med diverse PvE drops.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...