Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har spilt litt wow nå i det siste og jeg har lyst til å begynne å raide. Jeg er da feral druid. Hittil har jeg bare spilt litt pvp osv. Men alle som vil rekruttere folk til guilden sin vil enten ha "experienced" og/eller good "geared", jeg har verken erfaring fra raid eller noe bra gear (armory link: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...mp;n=F%C3%A5rrd )Er mitt gear greit til å joine et enkelt 10-manns raid? og er det evt noen her som har et pve guild på kazzak serveren? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, for å være årlig så er ikke gearet ditt så veldig å skryte av, men, druid er en class som faktisk kan bruke gladiator til å tanke med, det er en fordel for deg, og spesielt siden merciless har kommet i honor nå, kjør litt pvp , skaff litt merciless gear(våpen og sånt også) også kan du joine et guild som driver med kara, kan du geare deg selv opp der :thumbup: Alle må begynne et sted, når jeg begynte kara så hadde jeg nesten ikke 1000+heal(er paladin) men sto på og nå har det blitt orden på gearet sånn tålig ihvertfall uten å hardcore noenting, bare raide for å ha det gøy :D

Lenke til kommentar

PvE blues = S1/S2 gear til PvE, spørs litt på class / spec.

Har en del PvE blues selv til mitt feral tank gear (25,5k armor, 30% dodge, 16,9k hp, helt ok for HC / Kara), noen blir litt skeptisk, mens de selv er i full S1 og gjør 500 DPS../sigh.

Hater PUGs over alt på jord, finnes så mange talentløse DPS at det er til å bli kvalm av. Hvis jeg sier at jeg trenger 5 sek for å få aggro på 4 mobs, hva skjer? DPS starter etter 1 sek maks, hunteren puller aggro, feigner death og mobben løper rett til healer. Jeg må charge til den og taunte for å redde healer, så står DPS og nuker de 3 andre mobsene mens jeg plukker den opp fra healer, for å så løpe rundt og plukke de andre opp. Eller magen som først sheeper 7 sekunder etter pullet, da kan man like godt la være.

Ikke før jeg rerollet drood innså jeg at tank / healers i mange tilfeller må gjøre opp for DPS sin manglende evne / vilje til å tenke på noe som helst. Av erfaring er PvP gearede folk verst. Alltid like gøy å se at folk krever healers med 1800+ healing og tanks med full epic PvE gear til HC'er, så har de noe crap fra Kara og resten S1/S2 gear selv og klarer ikke en dritt. Hadde en finfin gruppe i HC UB om dagen, ingen hadde bra gear (Healeren hadde 1200) men alle kunne spille og det gikk aldeles smertefritt, i motsetning til mange grupper med PvP noobs som bare tenker på å toppe DPS meter, istedenfor å prøve å få til et smertefritt run. Mages som poster DPS meter etter annenhver trashpack er som oftest ille.

Måtte bare whine litt, har tanket en del PuGs i det siste for å få badges, har sett mye fælt. Har fått en ganske lav terskel for å kicke folk etter hvert, folk som ikke klarer en dritt orker jeg ikke være i gruppe med.

Har faktisk gått så langt som å putte DPS som kan spille på friendslist, trodde aldri det skulle bli nødvendig men men =P

EDIT: leif

EDIT 2: Kom på en ting til..hvis jeg sier at jeg skal pulle en pack tilbake, gjerne rundt et hjørne for å LOSe casters...hva skjer da..alltid en eller annen tulling som ikke klarer å vente og starter DPS, og fucker opp pullet og gjør at det tar dobbelt så lang tid som det burde tatt... /slit wrist

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar

Ser den, hvis jeg prøver meg på kara pugs(særlig om kvelden) så ender du opp med noen som er så idioter i huet at de skjønner vel nesten ikke åssen man skal skru på dataen engang. Er healer og det er ikke bare dps som er håpløs til tider. Var i kara med 1 tank, 1 ot, 6 dps og 2 healere. Normalt vil dette funke heilt fint, men denne gangen var den andre healeren så heilt på jordet at jeg fikk vondt inni meg. Jeg har 2155+heal og han hadde 2080 eller noe rundt der( har gjort det med 2 dårligere healere). Når vi kommer sånn til opera så er det en som slenger opp et dmg meter, og jeg føler at jeg har healt ganske kraftig så jeg ber om et healing meter også. Der ser jeg at han står oppført med under 20% av den samlede healingen, men jeg står for resten. Jeg spurte hva han holdt på med(hadde han slacket så hadde det vært greit nok) men han sier at han prøver så godt han kan...Heldigvis måtte en dps gå så da kunne vi hente inn en ekstra healer(som passerte den andre healeren i løpet av kvelden).

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar

Ja finnes dårlige spillere av alle classes / specs, i både PvE og PvP. Men forskjellen er at man ser det veeldig lett hvis det er en healer eller tank som suger balle, mens DPS skjelden tar på seg skylden for noe som helst. Ser det ofte i 5 mans der DPS faktisk må gjøre noe på bossene, ikke bare tank'n spank som de fleste bossene er. Ahune f.eks, Vexxallus og Kael i HC MgT. Sett mye fail på disse bossene av DPS. Og Shade of Aran, Flame Wreath, lol. Og Vashj, tainted core, striders..zzz. Orbs på Loot reaver. Men ingenting topper Magtheridon pre 2.4 nerf for min del (ikke pre pre nerf, aldri prøvd =P). Klikk på den jævla ¤#U")¤="#¤=")=¤)=" dritten, er jo bare å klikke på den kreves jo 3 i IQ, får 700 warnings, har cast bar, og raid leader skriker som en svett tulling på vent at nå må folk klikke, allikevel fail. Glad jeg sluttet å raide =P

Lenke til kommentar
Ja finnes dårlige spillere av alle classes / specs, i både PvE og PvP. Men forskjellen er at man ser det veeldig lett hvis det er en healer eller tank som suger balle, mens DPS skjelden tar på seg skylden for noe som helst. Ser det ofte i 5 mans der DPS faktisk må gjøre noe på bossene, ikke bare tank'n spank som de fleste bossene er. Ahune f.eks, Vexxallus og Kael i HC MgT. Sett mye fail på disse bossene av DPS. Og Shade of Aran, Flame Wreath, lol. Og Vashj, tainted core, striders..zzz. Orbs på Loot reaver. Men ingenting topper Magtheridon pre 2.4 nerf for min del (ikke pre pre nerf, aldri prøvd =P). Klikk på den jævla ¤#U")¤="#¤=")=¤)=" dritten, er jo bare å klikke på den kreves jo 3 i IQ, får 700 warnings, har cast bar, og raid leader skriker som en svett tulling på vent at nå må folk klikke, allikevel fail. Glad jeg sluttet å raide =P

Derfor raider jeg bare seriøse raid instanser med seriøse folk. Ikke noe vits i å bale rundt med folk som ikke vet åssen spill de spiller engang...Har fått meg ny guild nå, som skal begynne kara(grunnen er at jeg ikke har tid atm til å spille veldig mye, men greit å ha noen å prate med i \g). Skal prøve engang kara med de, men hvis det bare er noe tull så får de klare seg selv, så puger jeg i håpet om en kvalitets gruppe :p

Lenke til kommentar

Uendelig mange ganger har jeg sett druid tank passere casters på dps meteret, da går jeg ofte ut med "wtf is wrong with your dps m8?" til casteren. For å prøve å høres hyggelig ut legger jeg til m8:P

Husk at epics er ikke alt, selv om mange tror det. Fins plenty blue pve gear som ikke bare er litt bedre en en del epic, men mye bedre.

Kjekkeste jeg viste var å pawne andre i full s1 gear på meteret, mens jeg sprang rundt i blue. Forsatt har jeg ikke noe veldig avansert gear, men har ivertfall forstått forskjellen på pvp og pve. Studere klassen sin kunne også mange trengt^^

Lenke til kommentar
Ser fler og fler skriver (NO PVP GEAR) når de søker etter folk til raids.

Skjønner veldig godt hvorfor.

NO PVP GEAR burde være relativt imo. Med tanke på at guardians necken er 3. best ingame for priests, best pre twins i swp faktisk.
Lenke til kommentar
Ser fler og fler skriver (NO PVP GEAR) når de søker etter folk til raids.

Skjønner veldig godt hvorfor.

NO PVP GEAR burde være relativt imo. Med tanke på at guardians necken er 3. best ingame for priests, best pre twins i swp faktisk.

Veldig enig i den, skulle jeg nå om dagen f.eks. Søke en T4/5-guild (aldri vært lenger så ville begynt her) hadde alt pvp-gearet mitt grust så og si alt, eneste swiftsteel-skuldra mine som er pve-item om dagen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...