Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen særlige kriterier på hvor godt utstyr du trenger for å være "nyttig" i MGT (Normal)?

Dinget 70 med Roguen igår, og siden jeg ikke har vært i MGT før, ever, så er jeg spent på hvordan instancen er.

Dette er gearet mitt.

(Btw, 3timer og 5minutter /played på level 70. :cool: )

Lenke til kommentar
Er det noen særlige kriterier på hvor godt utstyr du trenger for å være "nyttig" i MGT (Normal)?

Dinget 70 med Roguen igår, og siden jeg ikke har vært i MGT før, ever, så er jeg spent på hvordan instancen er.

Dette er gearet mitt.

I normal mode så vil det ikke være noe problem, vi hadde en mage med greens, og 60-62blues her en gang, og det gikk bra, men heroic ville jeg ventet litt

Lenke til kommentar

Dette er gearet mitt.

I normal mode så vil det ikke være noe problem, vi hadde en mage med greens, og 60-62blues her en gang, og det gikk bra, men heroic ville jeg ventet litt

Hadde en mage med level 40-60 gear i Heroic i går. Så klart nekta groupleadern roguen å kicke han. Han sa i tillegg at han trengte warlock trinketen.

Lenke til kommentar

Dette er gearet mitt.

Hadde en mage med level 40-60 gear i Heroic i går. Så klart nekta groupleadern roguen å kicke han. Han sa i tillegg at han trengte warlock trinketen.

Det er jo ikke en warlock trinket.

Lenke til kommentar

Dette er gearet mitt.

Det er jo ikke en warlock trinket.

Nei greit nok. Det er ikke en warlock trinket, men det er vel opplagt at den er bedre for en warlock? En mage har maks en eller to DoTs og vil sannsyneligvis få Proccen sjeldnere enn en warlock. Derfor er det mye bedre for en mage å bruke en trinket med ren spelldamage.

Edit: Poenget jeg prøver å få frem er at for en affliction warlock er det en av de beste trinketene opp til Ssc og TK, men for en mage så holder den ikke en gang opp til Heroics og instancer før du får bedre.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
Hi guys, I've always been impressed by the quality of comments here, but I would like to point out some mathematical errors made in the first couple posts. Allow me to rehash a bit.

Affliction DPS calculation:

Assuming 4 dot ticks per 3 seconds, the probability that you'll get at least one proc during a 3 second window is equal to the 1 - the probability that you'll get no procs during that window. The probability that you'll get no procs is 0.9^4 = 0.6561. So the probability that you'll get a proc during that window is 34.39%, not 40%. Small error, but I just wanted to point that out.

The probability that a proc will occur in a time t (with unit seconds) is given by the exponential distribution, with parameter lamda = ~0.11. As was correctly shown above, the average time until a proc is expected is 1/lambda or 8.72 seconds. Add in the estimated 15 second cool-down and we expect 1 proc per 23.7 seconds, roughly.

The calculation of the raid-buffed dps average dps output of the proc was done correctly and yields 594 damage on average (if you consider miss chance of 1%). Also, if you consider talents working on this (shadow form or Succubus Sac or Shadow Mastery) it goes up to 683, 683, and 653 respectively. I'm not sure if these buffs apply, though. Added in for completeness. The subsequent analysis does not include these effects.

In general (following the scheme above), here's what you get (regardless of spec or class), depending on how many DoT ticks you think you can muster per 3 seconds:

1 tick per 3: +13.33 dps

2 ticks per 3: +19.49 dps

3 ticks per 3: +23.01 dps

4 ticks per 3: +25.29 dps

5 ticks per 3: +26.87 dps

As you can see, the number of DoTs you pile on gives diminishing returns from this trinket. So don't expect huge DPS returns when dotting up multiple mobs. That's not to say that the trinket isn't awesome, however. +23 dps from ~3 dot ticks per 3, as an affliction lock could expect under most any circumstance, is a 2.3% increase in damage (assuming you deal ~1000 dps) from the proc alone.

Although it's dependent on gear, a BT/MH raiding warlock with 1400 shadow damage, 1100 fire damage, hit capped with 20% crit can expect +1 spell damage to return about 0.58 dps per point of damage. So this trinket should give an end-game warlock about 25.52 + 23 = 48.52 dps. The Icon of the Silver Crescent gives 39.92 dps, the Hex Shrunken Head gives 51.14 dps. Basically, until you get to Illidan, this is the second best trinket in the game AND it doesn't share a cooldown with the Hex-head or Silver Crescent, so their dps bonus happily stacks.

Tleilaxu

Affliction Warlock of Khadgar

En affliction warlock får en økning på 26.87 dps bare fra tick, mens en mage drimot bare får 13.33 eller 19.49 av og til avhengig av spec. Med andre ord. En mage som trenger denne trinketen har ikke noe å gjøre i en heroic instance.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Timbal's Focusing Crystal er bra for så og si alle ranged (caster) egentlig, med unntak av de som gjør direkte skade, med andre ord destruction warlocks, elemental shamans og frost mages.

Druids har Moonfire og Insect Swarm oppe cirka hele tida, altså to dots.

Warlocks har Corruption, Siphon Life (verdt sin casting time med denne trinketen!), Unstable Affliction, samt den kan procce både på Drain Life og Curse of Agony, selv om de to sistnevnte sjeldent blir brukt i ''end-game'' sammenheng.

Fire Mages har vel Ignite og Fireball ticks, altså en dot hele tiden, og en når man critter (oppe jevnlig med gode mages).

Shadowpriests derimot, har Mind Flay, Shadow Word:Pain og Vampiric Touch, hvor Mind Flay er selve ''hovedspellen''.

Den har faktisk også sin nytte som paladin om man skal ha en vanskelig pull eller har lite mana eller lignende, siden den faktisk proccer på Consecration. (I verste fall hvert 23 sekund ved Consecration-spam.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...