Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan destruction være bra i Karazhan?

 

Kom med i en casual raiding guild som jeg skal raide i ved siden av PvP, men de mente at jeg måtte specce affliction siden de ikke syns destruction er bra i Karazhan, mens jeg har hørt det motsatte.

Det funker helt fint men er ikke optimalt.

Hvilke raid instances er det destruction er optimalt?

Tar jeg ikke helt feil.( Dette er basert på Vanilla wow + litt theorycraft lesestoff) så blir destrolocks optimale i MH/BT med capped hit + mye crit.

 

202 spell hit, 20% crit, 1200 spell damage (self buffed).

Hvor mye hit trenger man hvis man har CoS oppe? (88 mindre resistance)

Edit: Eller har ikke restance noe med hit å gjøre?

 

Spell hit = PvE stat, Spell penetration = PvP stat. Mostly...

 

Spell penetration reduces the target's resistance to your spells; it is a different mechanic from spell hit rating. Spell penetration only works against targets with resistances, and will not reduce resistances below zero.

 

Spell penetration typically is a PvP stat, intended to help casters against players who wear resistance gear or are buffed with extra resistance, such as Mark of the Wild. In PvE, targets of a higher level than the caster have a base resistance (2% of mitigation per level difference) which cannot be overcome by spell penetration nor by any other stat. Otherwise, very few mobs and raid-level bosses have a substantial amount of resistance to overcome.

 

Når man capper spell hit, er det for å sikre at man har 99% sjans for å treffe en lvl73 elite med spells. Den siste prosenten går det ikke å gjøre noe med. Senker man derimot en mobs resistance, så vil man gjøre mer skade når man treffer med en spell. Resistances kan heller ikke senkes under null. Så hvis en mob allerede har null i magic resist, så vil ikke skaden økes med spell penetration. Når det gjelder CoS/CoE, så funker de både som en slags ekstra spell penetration og gir en damage modifier. Men, de hjelper deg derimot ikke å sikre at du treffer en mob med spells.

 

Slik har jeg forstått det hvertfall. Hadde vært fint om noen kan bekrefte eller rette på meg :)

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Så spell penetration hjelper mot "glancing blows"?

spørs på typen spell. kan spellen partial resiste så vil du ha høyere % partial resists(også mengder med resisted dmg), men om spellen ikke kan partial resiste vil sjangsen til å få en full resist øke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

En av vennene mine som skal levle en hunter (helt ny på wow) og lurer på om de skal ha armor, stamina osvosv.. Hva skal huntere ha? (Han er lvl 14 atm )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
En av vennene mine som skal levle en hunter (helt ny på wow) og lurer på om de skal ha armor, stamina osvosv.. Hva skal huntere ha? (Han er lvl 14 atm )

 

Sats på gear med agility og stamina i første omgang. Intellect er også nyttig.

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...