Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Spør igjen jeg.

Hvordan er det å levle som arcane fra første stund som mage?

Levla en frost mage til 63 så gadd jeg ikke mer. Så levla jeg en fire mage til noen og tredve før jeg ikke orka mer.

 

Så ble jeg lei mager i det hele og lekte med rogue og feral druid og dpsadin og warrior en stund, men nå lurer jeg litt på å leke med mage igjen - siden boomkins tydeligvis ikke er populære på Kor'gall - og lurer på hvordan det vil være å specce arcane :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør igjen jeg.

Hvordan er det å levle som arcane fra første stund som mage?

Levla en frost mage til 63 så gadd jeg ikke mer. Så levla jeg en fire mage til noen og tredve før jeg ikke orka mer.

 

Så ble jeg lei mager i det hele og lekte med rogue og feral druid og dpsadin og warrior en stund, men nå lurer jeg litt på å leke med mage igjen - siden boomkins tydeligvis ikke er populære på Kor'gall - og lurer på hvordan det vil være å specce arcane :p

 

Tja, jeg prøvde arcane en liten periode når jeg spilte mage (lvl 40 - 50 tror jeg med arcane)

Det var morsomt hvert 3 minutt da jeg hadde arcane power og PoM, funka ganske bra å Aoe farme å med det. men det ble litt kjedelig i lengen i forhold til frost å fire. synes det var bedere med fire eller frost som specc. Men det er smak og behag.

Lenke til kommentar
Spør igjen jeg.

Hvordan er det å levle som arcane fra første stund som mage?

Levla en frost mage til 63 så gadd jeg ikke mer. Så levla jeg en fire mage til noen og tredve før jeg ikke orka mer.

 

Så ble jeg lei mager i det hele og lekte med rogue og feral druid og dpsadin og warrior en stund, men nå lurer jeg litt på å leke med mage igjen - siden boomkins tydeligvis ikke er populære på Kor'gall - og lurer på hvordan det vil være å specce arcane :p

Du vet at hvis du skal skifte talents, så trenger du ikke å levle en ny?

Lenke til kommentar

Er dette nok inkludert backup? 25man alle bossene of trach i spillet.

 

 

Warriors

Prot 4

Dps 2 (arms needed for some bosses)

 

Paladin

Holy 4

Retri 1

Prot 2

 

Priest

Holy/dis 2

Shadow 3

 

Druid

Dps 1

Resto 3

 

Mages

dps 6

 

Warlocks

dps 5

 

Hunters

dps 3 (min 1 BM spec)

 

Shaman

Dps 1

Resto 3

 

Rouges

dps 4

 

 

 

Blir en del med 1 i backup + fler der vi allerede har, men må i alle fall ha backup av tank/healer og cc dps

Endret av War
Lenke til kommentar
Er dette nok inkludert backup? 25man alle bossene of trach i spillet.

 

 

Warriors

Prot 4

Dps 2 (arms needed for some bosses)

 

Paladin

Holy 4

Retri 1

Prot 2

 

Priest

Holy/dis 2

Shadow 3

 

Druid

Dps 1

Resto 3

 

Mages

dps 6

 

Warlocks

dps 5

 

Hunters

dps 3 (min 1 BM spec)

 

Shaman

Dps 1

Resto 3

 

Rouges

dps 4

 

 

er jo nok til et 40mans raid med backups

Lenke til kommentar
På min server ( Ravencrest ) er det iallfall slik at fleire folk tar random runs i PreTBC content for nostalgiaen sin skyld, går får det meste i Naxxramas tho.

Horde eller alliance?

 

@War: 4 protection warriors er i drøyeste laget, og du trenger nok ikke mer enn 1 prot paladin. Skaff deg 3-4 feral druids, alltid brukbart. Kan gjøre fin DPS når tanks ikke trengs, og hoppe in i bearform når tanking trengs. Lett.

Lenke til kommentar
På min server ( Ravencrest ) er det iallfall slik at fleire folk tar random runs i PreTBC content for nostalgiaen sin skyld, går får det meste i Naxxramas tho.

Horde eller alliance?

 

@War: 4 protection warriors er i drøyeste laget, og du trenger nok ikke mer enn 1 prot paladin. Skaff deg 3-4 feral druids, alltid brukbart. Kan gjøre fin DPS når tanks ikke trengs, og hoppe in i bearform når tanking trengs. Lett.

 

Det fåregår i hvert fall på hordesiden. Har selv tatt mye legacy content etter TBC.

Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke er en vanlig holdning. De aller fleste tanks og healers jeg kjenner unngår firemages som pesten, fordi de har en tendens til å være aggromagneter, og dermed uinteressante i pugs. Heller en frostmage med stabil dps, enn en fire mage som topper dps'en, får aggro, dør og kanskje wiper resten av gruppa.

 

Pug eller ikke. For meg teller det at den som spiller kan klassen sin.

Er jeg gruppeleder søker jeg først og fremst etter riktige dps klasser.

For meg som både spiller tank og healer samt dps til tider setter jeg pris på at dps er optimal i forhold til gear og specc. Jeg har aldri vært med på at en fire mage har wipa gruppa noe mer enn en frost specca mage.

 

Skulle valget stå mellom en fire og frost mage, som er like gode spillere tar jeg fire magen uten å blunke.

Begrunner det med at mere damage, er mere tid spart i et trøtt instance du allerede har gjort tonneviser av ganger før.

Lenke til kommentar
Skal nå sette opp alle klassene som trenges i guildet

Men vi har ikke gjort annet en 1 i TK 3 i ZA og gruul så ingen er noe mer geret en badges og t4 så vi må være på den sikkre siden med nok tanks og cc.

 

Kommet frem til dette:

Kan noen redigere den med hva man må ha for alle 25man

Minimum , så legges backup på siden.

Gjerne i en spoiler

 

Satt og funderte på dette også for en tid tilbake, når jeg raidet (altså tidlig TBC), kom vel frem til noe alá dette:

 

TANK: Warrior, Paladin, Warlock, Druid, Druid.

MELEE: Shaman, Rogue, Rogue, Rogue, Warrior.

HEAL: Priest, Paladin, Shaman, Priest, Priest.

CASTER: Shaman, Mage, Warlock, Warlock, Warlock.

RANDOM: Priest, Hunter, Hunter, Hunter, Shaman.

 

Alle PvE-specs på selvfølgelig, og med forbehold om endringer. (Minner på at dette er mange måneder siden jeg laget.)

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Pug eller ikke. For meg teller det at den som spiller kan klassen sin.

 

Men poenget er at i en pug har man ingen mulighet til å vurdere om spilleren er god, før man er ett stykke inne, og da har man allerede kastet bort tid. Er det snakk om folk jeg kjenner, fra guildet er alle spec ok for meg, siden det er folk jeg kjenner og stoler på.

Lenke til kommentar

Vel jeg oppdager rimelig fort om en spiller er dårlig eller ikke. Det ser man jo rimelig fort om man har et damagemeter, og generelt hvordan vedkommende oppfører seg i et instance.

 

Snakker man om damage dealers som vi her gjorde, og mage specc fire kontra frost, så kan en god frost mage lett outdps en ebaya fire mage med tilsvarende gear.

Mitt hovedpoeng er at jeg ikke har hørt om det du sier at healers, og tanks foretrekker en frost mage foran en fire.

Lenke til kommentar

jeezes hvorfor er det så mange idioter i wow! mana tombs, 66rogue meg, 65 rogue, 63 pala, 65 warrior, 69 warlock. paladin healer, warlock minion tanker! yes.. første boss wipe. inspect paladin. protbuild. finfint prot pala som main healer og warlock minion som tank. leavegroup.

Lenke til kommentar
Mitt hovedpoeng er at jeg ikke har hørt om det du sier at healers, og tanks foretrekker en frost mage foran en fire.
Hvor har du det ifra?

 

Fra Snor.

Sakset fra teksten hans:

"De aller fleste tanks og healers jeg kjenner unngår firemages som pesten, fordi de har en tendens til å være aggromagneter, og dermed uinteressante i pugs."

Lenke til kommentar

Når jeg tar 5-mans, så bruker jeg omtrent utelukkende scorch. Den critter oftere, og har derfor mer stabil dps da ignite omtrent alltid er oppe. Man slepper også et plutselig aggrohopp pga en 6k fireball crit.

 

Nå har riktignok tanken jeg pleier å spille med 8/8 t6, men hadde ikke noe aggroproblemer før heller. Uansett har jo selv firebages panic button nå.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
jeezes hvorfor er det så mange idioter i wow! mana tombs, 66rogue meg, 65 rogue, 63 pala, 65 warrior, 69 warlock. paladin healer, warlock minion tanker! yes.. første boss wipe. inspect paladin. protbuild. finfint prot pala som main healer og warlock minion som tank. leavegroup.

 

Hater Mana Tombs, folk har ikke tro på at prince kan taes, og gir opp på forhånd... random groups *elsk* not.

Lenke til kommentar
jeezes hvorfor er det så mange idioter i wow! mana tombs, 66rogue meg, 65 rogue, 63 pala, 65 warrior, 69 warlock. paladin healer, warlock minion tanker! yes.. første boss wipe. inspect paladin. protbuild. finfint prot pala som main healer og warlock minion som tank. leavegroup.

 

Hater Mana Tombs, folk har ikke tro på at prince kan taes, og gir opp på forhånd... random groups *elsk* not.

prince er ikke spesielt vansklig vel? eller tenker du på heroic? vanlig har jeg aldri hatt problemer med han hvertfall, krever bare at folka gjør det de skal og er fokuserte.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...