xTep Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er nok også mye av grunnen til at du ikke får spots Frost er og blir en pvp specc etter min mening, og jeg ville aldri ha valgt en frost mage over en arcane / fire mage (eller nesten hvilken som helst annen class for den del) Det viser at du ikke har så veldig mye peiling på mage = ) Frost arcane / full frost er viable i 5-manns uten tvil. Bossfightene er så korte at du har syk DPS (2x Elemental, 2x Icy Veins), bedre aggrokontroll og surviability. En død mage gjør 0 DPS. Alle mage speccs er viable for DPS, det som avhenger er hvor dyktig den personen er. I PUGs er det så mange slackers og idioter som ikke kan noenting om classen sin at det viktigste er å få tak i folk som faktisk vet hva dem driver med, ikke hvilken spec dem er. Irreterende at folk maser om spec XX/XX/XX da får du 3% mer DPS osv...mens flesteparten ikke utnytter potensialet i classen sin i det hele tatt..gemmer feil, feil talents, gearer feil, feil spellrotations,slacker på chants / gems, bruker ikke threatmeter, dårlig oppetid på trinkets og CD's osv.... Ser det ofte hvis man pugger med folk fra noen av guildsene med ok progress, mange av dem med nesten full T6 og de har ikke peiling..blir bare "boostet" av guilden, gjør det RL forteller dem, når de må tenke sjøl går det rett til helvete. Få tak i folk som kan spille, drit i hvilken spec de er (f.eks ret palas og moonkins er ikke noe problem å ha i gruppen så lenge de har litt forståelse for classen sin) Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 jo det er jo klart, men da får eg helle ringen mulighet til og skaffe bedere gear.får vell gå det eg har nå resten av året da. Hvem class er du? Crafted tailoring sets holder helt opp til tier5 når det kommer til damage om jeg ikke tar helt feil. Hvilket språk snakker du? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 For så vidt enig med deg. Frost er absolutt en grei specc, og det er ingen problemer å ta heroics og 10-mans med den. Men fire er fortsatt bedre DPS, og veit man hvordan man spiller, så trenger man ikke overlevelsesevnene til frost. Og selv fire mages har jo Ice Block nå. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 For så vidt enig med deg. Frost er absolutt en grei specc, og det er ingen problemer å ta heroics og 10-mans med den. Men fire er fortsatt bedre DPS, og veit man hvordan man spiller, så trenger man ikke overlevelsesevnene til frost. Og selv fire mages har jo Ice Block nå. 2/48/11 er best DPS så vidt jeg vet, men arcane skal visstnok har blitt mye bedre etter 2.4 grunnet bedre mana regen. Skal visstnok ikke være noe problem å få 400MP/5++ raidbuffet. 2xT5 og 4+xT6 er nok ganske ok DPS. Fire er kjedeligste raidspeccen etter min mening, så hadde jeg fortsatt raidet hadde jeg nok prøvd arcane / frost og sett om det var mulig å få til noe brukbar DPS. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 vurdert og skaffe det dere spellstriker pants, men mister jo sinsykt med stamina og intelect på det :S og kan eg enchante dem med 35 spell damage? Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 jo det er jo klart, men da får eg helle ringen mulighet til og skaffe bedere gear.får vell gå det eg har nå resten av året da. Hvem class er du? Crafted tailoring sets holder helt opp til tier5 når det kommer til damage om jeg ikke tar helt feil. Hvilket språk snakker du? Mwahah, eid. Known fact er at frost hvertfall er bedre enn fire i pvp. Fire har kanskje mere skade, vet ikke, har aldri prøvd den i pvp. Bare prøvd elemental, og vet var moro, imo mere overlevelsesevne. Blazing Speed får det til å føles ut som evig sprint hvis den proccer en del ganger på rad. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 vurdert og skaffe det dere spellstriker pants, men mister jo sinsykt med stamina og intelect på det :Sog kan eg enchante dem med 35 spell damage? Spellstrike er på nivå med t5, så det er nok ingen dum ide. Stam/int er ikke spesielt viktig i PvE, hvis du bruker Mana gems på hver CD helt fra begynnelsen av + evocoation og muligens en pot så går du nok ikke oom på de fleste encounters. Runic Spellthread Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Oyeah! 375 Blacksmithing og 3600 velbrukte gold på det :> Blir phun med stunherald nå :> Hvilken server er du på. Brukte 4k bare på mithrilbars på low lvl og 9k på hele bs. "well" money spent, når man heller kan kjøre pvp våpen som faktisk er bedre til pvp... Jeg tar stormherald lenge før jeg tar S3 macen, men du har sikkert et annet syn på saken. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) hm ok. for eg kan vell få over 100 spell damage bare på pants da. viss eg tar 12 spell damage gems i hver pluss enchant men hva tror dere om og vente på disse pantsa: http://www.wowhead.com/?item=34937#sold-by Endret 8. april 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) vurdert og skaffe det dere spellstriker pants, men mister jo sinsykt med stamina og intelect på det :Sog kan eg enchante dem med 35 spell damage? Ja, du kan enchante med Runic Spellthread. Da får du også 20 stam med på kjøpet. Edit: Litt sein ser jeg... Hvilken klasse spiller du? Endret 8. april 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 no hit = fail Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 vurdert og skaffe det dere spellstriker pants, men mister jo sinsykt med stamina og intelect på det :Sog kan eg enchante dem med 35 spell damage? Ja, du kan enchante med Runic Spellthread. Da får du også 20 stam med på kjøpet. Edit: Litt sein ser jeg... Hvilken klasse spiller du? Spiller som Mage Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Med 3/3 elemental precision talent så trenger du vel 164 spell hit for raiding. Så jeg ville prioritert å nå det først. Er det Arcane spec det går i så trenger man vel 202 hit. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 snip Såklart er en frost mage som kan å spille bedre enn en fire som ikke kan en dritt Men du kan jo ikke vite om den personen er noe tess hvis du ikke har spilt med han før, og da er det naturlig å velge den du vet at i utgangspuktet skal ha mere dps Lenke til kommentar
xTep Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 snip Såklart er en frost mage som kan å spille bedre enn en fire som ikke kan en dritt Men du kan jo ikke vite om den personen er noe tess hvis du ikke har spilt med han før, og da er det naturlig å velge den du vet at i utgangspuktet skal ha mere dps Speccen alene sier lite om DPS..om han sier fire kan han fortsatt ha speccet en elendig spec, eller ha dårligere gear = ) Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Med 3/3 elemental precision talent så trenger du vel 164 spell hit for raiding. Så jeg ville prioritert å nå det først. Er det Arcane spec det går i så trenger man vel 202 hit. 202 er kun når du har ingen poeng i Elemental Precision eller Arcane Focus og det er heller sjeldent at man ikke har 76 for arcane, 126 for frost og 164 for fire er de riktige nummerene Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) snip Såklart er en frost mage som kan å spille bedre enn en fire som ikke kan en dritt Men du kan jo ikke vite om den personen er noe tess hvis du ikke har spilt med han før, og da er det naturlig å velge den du vet at i utgangspuktet skal ha mere dps Speccen alene sier lite om DPS..om han sier fire kan han fortsatt ha speccet en elendig spec, eller ha dårligere gear = ) Jamen er jo det jeg sier da Man kan jo ha elendig specc som frost også. Men i en situasjon hvor du ikke vet hvem som er best til å spille, det eneste du vet er at den ene er frost, den andre er fire + at de har ca likt gear så går jo de aller fleste for fire magen, simpelthen fordi det er ett specc som putter ut endel mere dps enn frost (hvis vi igjen går utifra at begge er like gode til å spille) Endret 8. april 2008 av daruu Lenke til kommentar
Sink Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Oppe på 139 haste nå, <3 haste etter 2.4 - er en liten +dmg gimp, men ikke store greiene :> Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) *snip* Var det en slags protest eller noe, eller var det bare for moro? Bar for moro. Og heller ikke planlagt, så vidt jeg vet. Hele Shattrath-området hadde en 5-10 skunders lagg på det værste. Det var sinnsykt kult. Til å ikke være planlagt. Endret 8. april 2008 av Pirja Lenke til kommentar
xTep Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jamen er jo det jeg sier da Man kan jo ha elendig specc som frost også. Men i en situasjon hvor du ikke vet hvem som er best til å spille, det eneste du vet er at den ene er frost, den andre er fire + at de har ca likt gear så går jo de aller fleste for fire magen, simpelthen fordi det er ett specc som putter ut endel mere dps enn frost (hvis vi igjen går utifra at begge er like gode til å spille) Ikke endel mer, max 10% på singletarget nuke uten threat å bekymre seg for kanskje....tror ikke forskjellen er så stor en gang. Ta i tillegg med at tanken må være bra gearet og ok skillet for å ikke threatcappe dps så blir forskjellen minimale...selv i PvP gear med 950ish spelldmg er jeg ofte threatcappet i HC PUGs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå