Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne er fin og bruker på slike ting :)

 

ikke se på min kommentar som om at jeg prakker ned på deg, men:

 

- Fjern 1.50 speed våpen fra offhand. Enhancement shammies liker 2x 2.60 i begge hender.

- Skaff deg ca.150 hitrating (gjerne mer).

- Skaff deg "Nature's Guidence" fra Resto treet.

 

Bare noen få tips til å få shammien din på rett spor :)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Denne er fin og bruker på slike ting :)

 

ikke se på min kommentar som om at jeg prakker ned på deg, men:

 

- Fjern 1.50 speed våpen fra offhand. Enhancement shammies liker 2x 2.60 i begge hender.

- Skaff deg ca.150 hitrating (gjerne mer).

- Skaff deg "Nature's Guidence" fra Resto treet.

 

Bare noen få tips til å få shammien din på rett spor :)

Vanskelig og skaffe 2.60 i speed. Får vell bare blues som er 2.60 før ZA. Men du kan pvp for en 2.60 speed.

Lenke til kommentar

Jeg ser chat`en går innom oss Enhancement Shamans også! :)

 

Men det var koselig.

 

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Seraphos

 

er min kjære, trofaste shaman jeg bruker for tiden. Jeg spilte med Olefole før, på gode, køfylte Grim Batol, men transferra til Wildhammer for å gå arena med kompis!

 

Som du kanskje ser er jeg så smått i gang med arena-vandring. Spiller med Demonology/affliction warlock, og det går susende bra. Prøvde meg en liten stund (merk:liten) som resto, men fant ut at geargrinding og tidtaking var lite interessant, ettersom jeg poppa 70 lille julaften og dermed er ferdig (...har ikke trinketene eller ringene, men skid samme) med grinding i denne omgang. Etter jeg respecca enhancement gikk det feiende, vant 9-1 i går og er flott fornøyd!

 

Men det jeg da lurte på. Hvordan er Two-Hand mace vs. Dual Axe (mace, de er det samme er de ikke?) ?

 

Den store, STORE fordelen og elsk`en med dual wield er jo selvfølgelig Stormstrike. Men skader Two-Hand virkelig så mye mer?

 

Og hva slags enchant skal jeg ha på Axene mine? Har midlertidig 20 strength på det ene.

 

Takk, og husk å sveive innom vårs shamans innimellom! :)

Lenke til kommentar

i 2.4 patchen kommer alle enhance shamans(som pvp'er) til å bruke kjapp OH pga flametongue buffen, så med mindre han (dernel) spiller mye pve og lite pvp så er det ganske bortkasta å kjøpe ett 2.6 glad våpen til (og ja det dropper 2.6 våpen i kara)

 

Og det samme med hit ratingen, i pvp er trenger man bare 5%(?) og det har han maxa med talent

I pve trenger man strengt talt bare 9%, så hvis man speccer så man får med hit talentet i resto treet har man greit nok ettersom WF ikke trenger mere (alt over er jo selvfølgelig en bonus, men man bør ikke prioritere hit over ap/crit)

 

Ang våpen så er det nok to 1hands som har best damage, men det er jo det at du KAN critte jævlig mye med 2hand også da

Selv bruker jeg 1 hands pga mere stabil skade :)

 

Og jeg ville aldri ha enchanta 20 str da det er dyrt og gir forholdsvis lite igjen. 2x mongoose er det som er definitivt best til du kommer opp på t6 nivå da executioneer begynner å bli bedre.

Det går jo evt ann å enchante crusader hvis mongoose blir dyrt (bruker mongoose + crusader selv, fungerer bra :) )

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Takk for svar Daruu!

 

Okei, da blir jeg i Dual Wield`en. Og for at ikke skal tolke meg som en komplett idiot (Men det er vel for sent... :cool: ) så fikk jeg 20 strength`en gratis av guildenchanteren.... ;)

 

Er det egentlig noen generell taktikk som gjelder for shamans? Først popper man jo selvfølgelig Heroism og totems. (I mitt tilfelle seduser warlocken.) Mot caster blir det som regel Frost Shock -> Grounding Totem -> Stormstrike etterfulgt av Earth Shock timet for å hindre casting. Dermed går det i Stormstrike igjen. Med mindre jeg møter Frost Mage (:love:) går alle castere greit, med stikkord som Tremor Totem, Searing Totem og som sagt Grounding Totem.

 

De fleste melee-classer går også fint. Kiting går også til dels greit, kan jo skryte på meg å ha kitet en 10k-warrior i ni minutter. (Det var da jeg var resto. Frost shock -> mana totem på repeat.

 

Men HUNTERS. *riste på hode*

 

Er rett og slett ganske underholdende å spille mot som enhancement shaman. :)

Lenke til kommentar
i 2.4 patchen kommer alle enhance shamans(som pvp'er) til å bruke kjapp OH pga flametongue buffen, så med mindre han (dernel) spiller mye pve og lite pvp så er det ganske bortkasta å kjøpe ett 2.6 glad våpen til (og ja det dropper 2.6 våpen i kara)

 

Og det samme med hit ratingen, i pvp er trenger man bare 5%(?) og det har han maxa med talent

I pve trenger man strengt talt bare 9%, så hvis man speccer så man får med hit talentet i resto treet har man greit nok ettersom WF ikke trenger mere (alt over er jo selvfølgelig en bonus, men man bør ikke prioritere hit over ap/crit)

 

Ang våpen så er det nok to 1hands som har best damage, men det er jo det at du KAN critte jævlig mye med 2hand også da

Selv bruker jeg 1 hands pga mere stabil skade :)

 

Og jeg ville aldri ha enchanta 20 str da det er dyrt og gir forholdsvis lite igjen. 2x mongoose er det som er definitivt best til du kommer opp på t6 nivå da executioneer begynner å bli bedre.

Det går jo evt ann å enchante crusader hvis mongoose blir dyrt (bruker mongoose + crusader selv, fungerer bra :) )

 

Får fremdeles mye mer damage av stormstrike med 2 treige våpen... Pluss at flametongue-debuffen vil man fint kunne holde oppe med 2.60 våpen også...

 

Ang enchants så er sikkert mongoose litt bedre, men 20 strength er da MYE billigere... Kjøpte akkurat 2x potency, og fikk de for 200g tilsammen. Mats og fee... Og da slipper du å tenke på procc hele tida (siden shammys allerede hele tida venter på wf proc:P). Greit å ha noe som er statisk...

Lenke til kommentar
Jeg ser chat`en går innom oss Enhancement Shamans også! :)

 

Men det var koselig.

 

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Seraphos

 

er min kjære, trofaste shaman jeg bruker for tiden. Jeg spilte med Olefole før, på gode, køfylte Grim Batol, men transferra til Wildhammer for å gå arena med kompis!

 

Som du kanskje ser er jeg så smått i gang med arena-vandring. Spiller med Demonology/affliction warlock, og det går susende bra. Prøvde meg en liten stund (merk:liten) som resto, men fant ut at geargrinding og tidtaking var lite interessant, ettersom jeg poppa 70 lille julaften og dermed er ferdig (...har ikke trinketene eller ringene, men skid samme) med grinding i denne omgang. Etter jeg respecca enhancement gikk det feiende, vant 9-1 i går og er flott fornøyd!

 

Men det jeg da lurte på. Hvordan er Two-Hand mace vs. Dual Axe (mace, de er det samme er de ikke?) ?

 

Den store, STORE fordelen og elsk`en med dual wield er jo selvfølgelig Stormstrike. Men skader Two-Hand virkelig så mye mer?

 

Og hva slags enchant skal jeg ha på Axene mine? Har midlertidig 20 strength på det ene.

 

Takk, og husk å sveive innom vårs shamans innimellom! :)

 

Woot, har du forlatt Grim Batol? Det har ikke jeg fått med meg. Du burde i det minste sagt hade da :'<. Håper du kommer tilbake en dag!

Lenke til kommentar

Kjære Schjellin. Ang. din søknad om tilbakeflytting til Grim Batol.

 

Jeg var på karatetrening i stad. Det var gøy.

 

Hilsen BiNko.

 

EDIT: Nei, men vennen. Det er en PvE-server, og jeg er redd det ikke går an å flytte tilbake. dessverre. Men du får love å flytte over...

 

Mens vi er inne på det, hvis du trenger ett nytt miljø og en ny arenacomrad, er det VELDIG lov til å flytte til Wildhammer! Veldig! Jeg har veldig lyst til at du skal gjøre det, og skulle du finne på det må du whispe undertegnede med en gang!

 

Det var Seraphos, altså. Håper på nye comrades å spille med på Wildhammer! :)

 

EDIT 2: Ok, greit. Transfer , og transfer nå. Jeg er ensom som faen på Wildhammer...

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Kjære Schjellin. Ang. din søknad om tilbakeflytting til Grim Batol.

 

Jeg var på karatetrening i stad. Det var gøy.

 

Hilsen BiNko.

 

EDIT: Nei, men vennen. Det er en PvE-server, og jeg er redd det ikke går an å flytte tilbake. dessverre. Men du får love å flytte over...

 

Mens vi er inne på det, hvis du trenger ett nytt miljø og en ny arenacomrad, er det VELDIG lov til å flytte til Wildhammer! Veldig! Jeg har veldig lyst til at du skal gjøre det, og skulle du finne på det må du whispe undertegnede med en gang!

 

Det var Seraphos, altså. Håper på nye comrades å spille med på Wildhammer! :)

Pve server -.- .

Lenke til kommentar

Så nevnt en gang en website man kunne bruke for å laste opp combat-log, gjøre masse analyser på det etc.. sjekke mot andre raids for å sammenligne dps, forsøke å bli betre etc...noen tips rundt hva denne var? (eller lignende verktøy for øvrig).

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...