Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig nok synes jeg Runescape har bedre quests enn WoW. Lenge siden jeg spilte RS, men der var alle quests veldig varierte, og det lå en bedre historie bak det hele.

Derimot funket questene dårlig for levling, da det kun var et par stykker. Så det blir vel enten mange, men like, quests, eller få og varierte.

Hmm, la meg gjette. Du leser ikke questene fra første quest, men trykker accept og ser du må drepe/samle/utforske/whatever et eller annet og repeterer i det kjedsommelige for så å syte over manglende historie. Skal de trøkke det inn i trynet på deg før du forstår at det er en god gjennomført historie hele veien som enten spiller på tidligere bøker eller spill? Blir oppgitt når jeg leser sånne som deg.

Lenke til kommentar

Historiemessig er Runescape oppdragene en barnebok i forhold, morsomme men ikke noe særlig dype, der vinne WoW questene.

Men gjennomføringen i Runescape er mye bedre og mye mindre ensporet enn WoW questene er. Jeg liker veldig godt blandingen mellom puzzle elementer, dreping og det å unngå feller for å komme til målet. Der vinner Runescape soleklart.

Rart at et Java spill som Runescape har mye bedre gjennomførte quester enn storhertugen på tomta, WoW. David Vs Goliat, Goliat felt.

Lenke til kommentar

Kjøpte et 2050 rata arenateam for 200g(100g hver) og trenger 4 kamper (var spilt 8). Problemet er at jeg quitta den ene kampen vi har spilt rett før vi tapte ettersom jeg er vant til å gjøre det når vi møter på full vengeful warriorteams :p

Det jeg lurer på er om jeg fikk den kampen ? Det står at jeg har 1 played, så det burde ikke være noe problem, men samtidig stoler jeg ikke blindt på "honor-taben" heller.

Lenke til kommentar
Kjøpte et 2050 rata arenateam for 200g(100g hver) og trenger 4 kamper (var spilt 8). Problemet er at jeg quitta den ene kampen vi har spilt rett før vi tapte ettersom jeg er vant til å gjøre det når vi møter på full vengeful warriorteams :p

Det jeg lurer på er om jeg fikk den kampen ? Det står at jeg har 1 played, så det burde ikke være noe problem, men samtidig stoler jeg ikke blindt på "honor-taben" heller.

Og kjøpe team synes jeg er skikkelig dumt.

Lenke til kommentar

I et spill som stiller så store krav til ekstensiv spilling som World of Warcraft vil det bli sutring uansett hvordan man utfører questene. Er de av typen intrikate nøtter vil spillerne bli sure og irriterte fordi det er for komplisert og tar for lang tid, er de repetive og monotone som per dags dato, vil folk si at alt er for likt og krever lite av spilleren. Om man har en engasjerende historie med substans og sammenheng, dog, vil det være langt lettere å engasjere spilleren og føle at man er en del av noe.

Har allikevel følelsen av at både Runescape og World of Warcraft i stor grad har spillere som løser quester på samlebånd som en robot, uten mye trykk på innlevelse. I så fall er det vanskelig å behage alle uten å gjøre det altfor simpelt.

Lenke til kommentar

Ser ikke at folk syter over at questene i Runescape er for vanskelige, men nå er de meget godt lagt opp og aldri direkte "vanskelig" om du tenker litt logisk. Ei heller er de repetive for du trenger aldri farme ting før du gjør questen, somregel finner du det du trenger mens du gjør questen i området du er på.

De har og pågående chains som ikke er fullført men som utvikler seg ettersom RS verden utvikler seg. Gjør at i alle fall jeg har lyst å gjøre disse questene bare for å se neste kapittel.

Lenke til kommentar

Det har du rett i, Loave, og det er vel det som er alle MMORPGs store problem. Levling er et slags "nødvendig onde". Det er kult nok og en del av spillet, men samtidig blir det fort repetivt og kjedelig.

Men selv om jeg bruker quest-helpers leser jeg alltid _hvorfor_ jeg må gjøre ting. Ellers blir det jo om mulig enda mer meningsløst. :p

Lenke til kommentar
I et spill som stiller så store krav til ekstensiv spilling som World of Warcraft vil det bli sutring uansett hvordan man utfører questene. Er de av typen intrikate nøtter vil spillerne bli sure og irriterte fordi det er for komplisert og tar for lang tid, er de repetive og monotone som per dags dato, vil folk si at alt er for likt og krever lite av spilleren. Om man har en engasjerende historie med substans og sammenheng, dog, vil det være langt lettere å engasjere spilleren og føle at man er en del av noe.

Har allikevel følelsen av at både Runescape og World of Warcraft i stor grad har spillere som løser quester på samlebånd som en robot, uten mye trykk på innlevelse. I så fall er det vanskelig å behage alle uten å gjøre det altfor simpelt.

Jeg husker flere Quest historier fra Runescape enne wow faktisk :)

Har skrevet "RuneScapeQuestStiler" før faktisk

Lenke til kommentar

Hmm. Merket noe rart i dag når jeg spilte WoW. Det hele startet når jeg var med en gruppe til BFD. Startet nettopp ny character, og er godt i gang. Uansett, vi hadde kommet ganske langt nede i dungeon, og etter vi hadde tatt en eller annen boss, droppet en ganske bra staff. Siden jeg spiller som paladin, var ikke dette aktuelt å need rolle. Vi hadde en druid i gruppa, så det var egentlig bare han som trengte og trykke need. Men en idiot av en hunter trykket også need og vant lootet. Han var fort ute med å beklage, men jeg var kjapp ute med å forklare at han kunne bytte den med druiden. Sekunder etterpå forlot han gruppa og logget av. Jeg ble ikke direkte påvirket av dette, men likevel ble jeg så forbannet at hele gruppa gikk til helvette. De fleste i gruppa var såpass nye at de ikke viste hva som hadde skjedd. Jeg logget av kort tid etterpå. Når jeg logget på nå i kveld så jeg at staven hadde blitt lagt ut på auksjon for 40g, med 60g buyout.

Dette var faktisk første gangen jeg opplevde slik oppførsel i WoW. Har ikke vært så ekstremt aktiv, men har tilbragt en god del timer i diverse instances. Er dette blitt vanlig med årene eller?

Fikk lyst til å sende en mail (ingame) til fyren, men det blir bare dumt. Jeg ble bare så jævla forbannet.

Spiller på Twisting Nether btw, og han som ninja lootet heter Xhunter. Just in case. :p

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Og det gir vel jeg faen i :)? Var så billig at vi bare måtte slå til. Kom med noe kostruktivt neste gang du tar deg tid å skrive noe.

Det heter forresten "å kjøpe team"

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Og det gir vel jeg faen i :)? Var så billig at vi bare måtte slå til. Kom med noe kostruktivt neste gang du tar deg tid å skrive noe.

Beklager virkelig at jeg ikke er som deg.

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Så kul du er... Kan jeg få ta på deg?

syns heller det er Schelin som burde få den komentaren, Lightningwolf. Det er ingen i verden som trenger å få prekefingern, han fikk en tilbake i retur som fortjent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...