Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

SNIP

 

Hva var OP med det?

Instant 3-3.5k damage ja(+ på 2-3k på de som står nærmest), men shamans er den eneste classen som lever kun av burst damage, ALLE andre classes har en eller anne form for CC!

 

Å nå har shamans blitt tatt fra det ene de har, hvorfor i all verden skulle shamans få spots i arena teams da? Sånn jeg ser det er shamans nå (eller blir det da) helt ubrukelige i pvp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SNIP

 

Hva var OP med det?

Instant 3-3.5k damage ja(+ på 2-3k på de som står nærmest), men shamans er den eneste classen som lever kun av burst damage, ALLE andre classes har en eller anne form for CC!

 

Å nå har shamans blitt tatt fra det ene de har, hvorfor i all verden skulle shamans få spots i arena teams da? Sånn jeg ser det er shamans nå (eller blir det da) helt ubrukelige i pvp

 

Uhm

 

LB 2k CL 4k = 6k burst, sleng på en mage som shatter comboer eller en warrior som står klar med mye rage til å execute så er det game over for den spillern.

 

Og: ikke kom her å si at shamaner ikke har CC, frost shock, (earth shock), earthbind og så har dem kanskje den beste anti CC'en som finnes, grounding totem.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Tror jeg skulle le meg skakk i dag på min server, Bronzebeard. Allience hadde tydeligvis satt Orgrimmar på dagsorden for viste fred og ingen fare der jeg sto i AH før de stormet inn.

 

De var en relativt stor gruppe men uorganisert som FY. Morroheten startet først da de ble stående forran banken og kom seg ingen veier. Det endte med at de ble drevet ut av byen av NPCer alene. Der var en hærskare av Horde level 70 på taket av banken og ingen angrep, var ikke behov for det.

 

Det må være tidenes mest uorganiserte raid jeg har sett, annet enn storforsøker på Undercity for noen uker siden som endte med en drøss med døde allience spillere i korridoren til Lady Sylvanas, vendene vekk fra storsalen hennes.

Lenke til kommentar
SNIP

 

Hva var OP med det?

Instant 3-3.5k damage ja(+ på 2-3k på de som står nærmest), men shamans er den eneste classen som lever kun av burst damage, ALLE andre classes har en eller anne form for CC!

 

Å nå har shamans blitt tatt fra det ene de har, hvorfor i all verden skulle shamans få spots i arena teams da? Sånn jeg ser det er shamans nå (eller blir det da) helt ubrukelige i pvp

 

Uhm

 

LB 2k CL 4k = 6k burst, sleng på en mage som shatter comboer eller en warrior som står klar med mye rage til å execute så er det game over for den spillern.

 

Og: ikke kom her å si at shamaner ikke har CC, frost shock, (earth shock), earthbind og så har dem kanskje den beste anti CC'en som finnes, grounding totem.

 

Ja men man kan gjøre masse for å interupte lb og ødelegge cl, samt at man kan heale eller shielde den som blir nuka

Og etter at shamanen har brent CD-en så er den somregel død GANSKE fort hvis ikke den du nuka døde

Med cc mener jeg at man taper kontrollen over spilleren sin og det den gjør, shaman har ingen slike abilities i motsetning til alle andre classes

Lenke til kommentar
SNIP

 

Hva var OP med det?

Instant 3-3.5k damage ja(+ på 2-3k på de som står nærmest), men shamans er den eneste classen som lever kun av burst damage, ALLE andre classes har en eller anne form for CC!

 

Å nå har shamans blitt tatt fra det ene de har, hvorfor i all verden skulle shamans få spots i arena teams da? Sånn jeg ser det er shamans nå (eller blir det da) helt ubrukelige i pvp

 

Uhm

 

LB 2k CL 4k = 6k burst, sleng på en mage som shatter comboer eller en warrior som står klar med mye rage til å execute så er det game over for den spillern.

 

Og: ikke kom her å si at shamaner ikke har CC, frost shock, (earth shock), earthbind og så har dem kanskje den beste anti CC'en som finnes, grounding totem.

 

Ja men man kan gjøre masse for å interupte lb og ødelegge cl, samt at man kan heale eller shielde den som blir nuka

Og etter at shamanen har brent CD-en så er den somregel død GANSKE fort hvis ikke den du nuka døde

Med cc mener jeg at man taper kontrollen over spilleren sin og det den gjør, shaman har ingen slike abilities i motsetning til alle andre classes

 

For det første: Den som blir bursta har mest sannsynelig MS debuff på seg og minst en til som DPS er på seg, grunnen til at EM + NS ble nerfa var at det er/var en IWIN button.

 

Etter at shamanen har brent CD så er den ikke død ganske fort, tror du glemmer at de fleste PvP shamaner har godt over 10k armor, grounding, ES og en grei manaregen. Kan fortsatt sende ivei LB's som critter for hundreoghælvette.

 

Med CC så mener jeg en abillity som en spiller kan bruke for å hindre en annen spiller i å gjøre "jobben" sin. Om du frostshocker en rogue får han kanskje ikke til å fange magen på laget deres, da er han CC'a.

Shamans har masse Counter CC, så skjønner ikke hvorfor de whiner sånn.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er i ett typisk 5vs5 med meg(ele shaman), warrior, lock, holy pala og disc priest

Ikke under noen omstendighet kan jeg bruke grounding totem eller earthbind da jeg holder opp WF og tremor

 

Jeg blir alltid nuka først, og uten NS + EM blir jeg drept før jeg får gjørt mere enn 6-7k damage

Dette er da med 4 set bonus med 70% sjangse til å avoide spell interuption

Når vi har spilt mot bra teams så har jeg blitt interupta og cc'a såpass at jeg tilslutt måtte bare ha fyrt av chainlightningen for å få gjort noe dmg før jeg dør

 

Sånn som det er i dag er ikke NS og EM mere overpowera enn en warrior med WF totem(og warrioren har i tillegg mye mere armor og gjerne også hp, samt at han kan critte flere ganger i løpet av kampen)

 

Så jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er med at en shaman kan gjøre bra burst damage EN gang i løpet av matchen og kanskje drepe EN av motstanderne

Shaman suger i ALLE arena settings unntatt 5vs5, etter patchen vil de suge i alt, å ikke få plass i noen seriøse arena teams!

 

Elemental shaman har vært en burst damage class siden dag 1 av wow og som nevnt før er det ENESTE shaman kan bidra med denne damagen

 

Da bør de vel kanskje nerfe pom pyro også da, ettersom dette kan drepe folk?

 

Nei om wow devs absolutt skal ta ifra shamans dette så bør de f*** meg få noe nytt så de faktisk kan gjøre noe nytte for seg i pvp!

 

(Sorry for rotete tekst, men er fortsatt JÆVLIG irritert på at den char'en jeg har brukt såpass med tid på plutselig ikke er verdt en dritt lengre)

Lenke til kommentar

Du har tid til Grounding mellom WF-totems jo, da weaponbuffen varer en del sekunder etter totemen er nede.

 

Om motstanderens team må bruke krefter på shamanen, er det en (eventuelt bloodlusted) discpriest som får herje med back-to-back manaburnspam.

 

EDIT: Fjernet pirking, tenkte feil. ES= Earth Shock ja, hadde Earth Shield i tankene.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Tror jeg skulle le meg skakk i dag på min server, Bronzebeard. Allience hadde tydeligvis satt Orgrimmar på dagsorden for viste fred og ingen fare der jeg sto i AH før de stormet inn.

 

De var en relativt stor gruppe men uorganisert som FY. Morroheten startet først da de ble stående forran banken og kom seg ingen veier. Det endte med at de ble drevet ut av byen av NPCer alene. Der var en hærskare av Horde level 70 på taket av banken og ingen angrep, var ikke behov for det.

 

Det må være tidenes mest uorganiserte raid jeg har sett, annet enn storforsøker på Undercity for noen uker siden som endte med en drøss med døde allience spillere i korridoren til Lady Sylvanas, vendene vekk fra storsalen hennes.

Sett fra alliance synspunk - jeg er på pve server og det er stading vekk folk i/rundt lvl 55-60 (men også mange lvl 70, andtagelig rimelig ferke lvl 70's) som "organsiserer" raid til undercity eller orgrimmar. For meg ser det ut som disse består av folk som aldri har vært i andre raids enn disse pvp-happeneings, så at de fremstår som uorganiserte tviler jeg ikke ett sekund på. For de som antagelig kunne gjort dette noe mer utfordrene for innbyggerne I nevnte byer, er opptatt med pve-content, eller arena. Jeg ble spammet ned med ninja-invitasjoner til raid i Crossroads (!) her en kveld:/ men omfg - det er jo ikke interessant..

 

Men vi har en god horde guild på vår server, med det velklingende navnet "We will wipe you on Galv" og de gangene de kommer til Ironforge er det morsomt :D

Lenke til kommentar
*snip*

 

Du har god tid til å sette ned grounding, en warrior må ikke på død og liv ha det.

Priesten kan dispelle fear (ikke warrior fear) om nødvendig, så om du må ha ned earthbind (+ FS) for å riste av deg den warrioren som owner ass'n din så for all del, plant det.

 

Og i motsetning til hva mange tror så er warriorer fearbare, etter 10 sek med berserker og DW så kan en warrior feares like lett som en annen class. 

 

Shamans kommer fortsatt etter patch til å ha den beste offensive dispellen, beste groupbuffen (BL) og den beste supporten i form av totems.

Lenke til kommentar
Så jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er med at en shaman kan gjøre bra burst damage EN gang i løpet av matchen og kanskje drepe EN av motstanderne

 

Skjønner du ikke det, burde du virkelig tenke litt lengre enn nesetippen, du. Om du mister én spiller i 5v5, er det MYE lettere for motstanderne å ta deg ned 1 og 1. Man mister strukturen helt når man er én spiller mindre.

Lenke til kommentar

Vel ja, man kan det, men da risikerer man å glipp av en WF crit som kan bety liv og død

 

Om de skal ta ifra ele shamans nesten all offensiv kraft så må de få noen talents e.l som øker levedyktigheten for per i dag er de alt for lette å få ned

 

sigh, hvor ble det av det wow hvor man kunne one shotte folk uten at de skrek om nerfs av den grunn?

Lenke til kommentar
Så jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er med at en shaman kan gjøre bra burst damage EN gang i løpet av matchen og kanskje drepe EN av motstanderne

 

Skjønner du ikke det, burde du virkelig tenke litt lengre enn nesetippen, du. Om du mister én spiller i 5v5, er det MYE lettere for motstanderne å ta deg ned 1 og 1. Man mister strukturen helt når man er én spiller mindre.

 

 

Hvorfor da nerfe shamans men ikke mages feks? De gjør jo kan jo ihvertfall gjøre like mye skade på kortere tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...