Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

 

Her har vi en som trur han veit at om raiding uten tydeligvis ha gjort det noe særlig på høyere nivå.

 

Raiding krever først og fremst sammarbeid, man må kjenne de man spiller med. Hele poenget med raiding for min del, er å klare nye encounters så kjapt som mulig, gjerne før alle andre på serveren. Jeg spiller på en av de beste serverene PvE-wise, og vi har et veldig konkurransepreg over raidingen.

 

Det og drepe en boss man aldri før har møtt, i løpet av den første kvelden, krever konsentrasjon, fokus, samarbeid, perfekt utførelse og ikke mist dyktighet.

 

Så nå sitter jeg og venter på Sunwell, slik at 12 BT farm guilds på serveren skal inn dit samtidig og se hvem som først får ned Kil'Jaeden. Det blir moro, men også en stor utfordring.

 

 

Jeg raidet nok før TBC til å vite at det ikke krever noe skills. 1 gang i Kara med Paladin var nok til å se at det ikke var noe vanskelig. Tviler på raids har forandra seg _så_ mye.

Jeg syntes ikke det er vanskelig å utføre kommandoer som popper opp på skjermen.

"5 seconds left to Repentance, cast BoSac!"

Holy schmoly så vanskelig...

"Onyxia takes a deep breath, run to SE corner!"

 

Nei, jeg har ikke cleara BT, så jeg er en n00b. Men allikevel ser man folk fra high-end PvE guilds som krøller det til for seg i vanlige 5- manns stadig vekk. Enten det er en tank som ikke klarer å tanke 3, DPS som gjør IMBA DAMEG og må ninjapulle hele tida som fører til wipes eller healere som får panikk når de ikke bare skal spamheale MT.

 

Men jeg sier ikke at det ikke er gøy, klart det er utfordrende. Men jeg går ikke med på at det krever så sinnyke skills når man spammer 2-3 knapper og jogger litt rundt når skrifta på skjermen sier det. Spill uten Addons, så kan vi kanskje snakkes.

 

Litt forskjellig nivå på Maiden i kara og BT for å si det mildt. Det krever mye mer enn å spamme 2-3 knapper og jogge litt rundt når skjermen sier det. Og for the record, jeg bruker threat meter, men er ellers helt fri for addons, uten at jeg helt ser hva det har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

Her har vi en som trur han veit at om raiding uten tydeligvis ha gjort det noe særlig på høyere nivå.

 

Raiding krever først og fremst sammarbeid, man må kjenne de man spiller med. Hele poenget med raiding for min del, er å klare nye encounters så kjapt som mulig, gjerne før alle andre på serveren. Jeg spiller på en av de beste serverene PvE-wise, og vi har et veldig konkurransepreg over raidingen.

 

Det og drepe en boss man aldri før har møtt, i løpet av den første kvelden, krever konsentrasjon, fokus, samarbeid, perfekt utførelse og ikke mist dyktighet.

 

Så nå sitter jeg og venter på Sunwell, slik at 12 BT farm guilds på serveren skal inn dit samtidig og se hvem som først får ned Kil'Jaeden. Det blir moro, men også en stor utfordring.

Vil si at jeg er enig med deg, men det kommer jo ann på hva du legger i ordet dyktighet.

 

Flere encounters er bygd opp slik at èn feil fra èn spiller kan ødelegge alt. Det å holde fokus opp, og aldri gjøre feil, krever faktisk endel på de mest hektiske encounters. En annen ting er å kjenne sin class inn og ut. Vite hvordan man utnytter evnene sine til det optimale. Det er veldig mange som mener de kan spille klassen sin. Men det er stor forskjell på å klare å spille klassen sin bra, til det å mestre den 100%.

 

 

Ser stadig vekk folk som skryter av at de ikke bruker addons/mods i PvE/PvP, hva er galt med å optimalisere spillinga?

 

Helt enig. Jeg brukte addon's før, men jeg synes ærlig talt det er mye som kommer i veien, og det kan ødelegge konsentrasjonen min og sitte å se på bars og skrift hele tiden. Jeg er så heldig og ha en særdeles god raid leader, som alltid sier ifra når visse ting er i ferd med å skje, så timers og sånt er overflødige.

Lenke til kommentar
Driver å prøver å få tilbake kontoen til brodern som ble hacka(sannsyneligvis keylogga) og tømt for ei stund siden

Går greit inne på sidene, men så kommer jeg til det feltet her, å skjønner ikke helt hva slags filer jeg må ha med?

 

Det er for å laste opp bilde av pass, bankkort, evt tekstfil. Hvis det trengs henholdsvis bevis for eierskap eller mer plass til å forklare saken på.

Lenke til kommentar

StorPeder, jeg vil forresten informere deg om at det er ikke mange kampene som er kun tank and spank nå til dags. PvE er blitt mer utfordrende, mer "teamwork-krevende" og mer variert.

Du mener at maiden er så lett? Karazhan har jo bare blitt nerfet og nerfet i det siste, og er lett å gjøre med pugs. Vil nesten ikke si det er en ordentlig raidinstance (i alle fall ikke starten) lenger. Heroics er jo nesten vanskligere >_<

Lenke til kommentar

Problemet med store raids hvor hvert individ spiller en viktig rolle er at latency/disconnects, random fuckups (forårsaket av trøtthet, dop, o.l.) ødelegger for alle andre i mye større grad. Man har alle gjort en feil en gang, og tenker man seg at 25 stk skal gjøre den feilen, spredd utover ulike attempts, nye members som kommer osv., så er tidsbruken enorm.

 

Dersom en spiller ikke har en sentral rolle i akkurat den fighten, eller kan oppgaven sin veldig godt, må han "vente" på at alle andre også skal få det til, noe som kan være frustreeeerende i lengden.

Lenke til kommentar
Jeg raidet nok før TBC til å vite at det ikke krever noe skills. 1 gang i Kara med Paladin var nok til å se at det ikke var noe vanskelig. Tviler på raids har forandra seg _så_ mye.

Jeg syntes ikke det er vanskelig å utføre kommandoer som popper opp på skjermen.

"5 seconds left to Repentance, cast BoSac!"

Holy schmoly så vanskelig...

"Onyxia takes a deep breath, run to SE corner!"

 

Nei, jeg har ikke cleara BT, så jeg er en n00b. Men allikevel ser man folk fra high-end PvE guilds som krøller det til for seg i vanlige 5- manns stadig vekk. Enten det er en tank som ikke klarer å tanke 3, DPS som gjør IMBA DAMEG og må ninjapulle hele tida som fører til wipes eller healere som får panikk når de ikke bare skal spamheale MT.

 

Men jeg sier ikke at det ikke er gøy, klart det er utfordrende. Men jeg går ikke med på at det krever så sinnyke skills når man spammer 2-3 knapper og jogger litt rundt når skrifta på skjermen sier det. Spill uten Addons, så kan vi kanskje snakkes.

Lykke til på Kael'Thas med spamming av to knapper, du. ;)

Lenke til kommentar
Driver å prøver å få tilbake kontoen til brodern som ble hacka(sannsyneligvis keylogga) og tømt for ei stund siden

Går greit inne på sidene, men så kommer jeg til det feltet her, å skjønner ikke helt hva slags filer jeg må ha med?

 

post-102184-1202582808_thumb.jpg

Hvilken id skal man bruke? Den man kjøpte spillet med eller den man betaler med?

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Det står jo at de godtar førerkort, så så lenge de kan se at navnet stemmer tror jeg det går greit.

 

I forgårs var jeg i AV for level 51-60, i level 60. Kampene varte nesten 1 time, og alliance tapte hver gang. Så det ble kun 2 kamper. Dinga 61, og gikk i 61-70 AV. Jeg fikk ikke gjort så mye, men alliance vant hver gang, på 10 minutter. Alt jeg gjorde var å løpe rundt blant vår boss og så polymorphe healere, slik at tanken døde og de fikk trøbbel med aggro. :-/

Men det var 30 gratis AV-marks, som ga meg epic mount gratis :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg raidet nok før TBC til å vite at det ikke krever noe skills. 1 gang i Kara med Paladin var nok til å se at det ikke var noe vanskelig. Tviler på raids har forandra seg _så_ mye.

Jeg syntes ikke det er vanskelig å utføre kommandoer som popper opp på skjermen.

"5 seconds left to Repentance, cast BoSac!"

Holy schmoly så vanskelig...

"Onyxia takes a deep breath, run to SE corner!"

 

Nei, jeg har ikke cleara BT, så jeg er en n00b. Men allikevel ser man folk fra high-end PvE guilds som krøller det til for seg i vanlige 5- manns stadig vekk. Enten det er en tank som ikke klarer å tanke 3, DPS som gjør IMBA DAMEG og må ninjapulle hele tida som fører til wipes eller healere som får panikk når de ikke bare skal spamheale MT.

 

Men jeg sier ikke at det ikke er gøy, klart det er utfordrende. Men jeg går ikke med på at det krever så sinnyke skills når man spammer 2-3 knapper og jogger litt rundt når skrifta på skjermen sier det. Spill uten Addons, så kan vi kanskje snakkes.

 

Du ville ikke overlevd 2 sekunder på f.eks reliquary of souls, mother shahraz, illidari council, eller archimonde med den holdningen der. Hvis du virkelig tror PvE handler å spamme en knapp hele tiden så skjønner jeg veldig godt at du aldri har fått oppleve noe mer enn karazhan, jeg ville ikke hatt deg med på noe vanskeligere heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...