Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt nettopp å diskuterte på ventrilo med noen guildies.

Og om du ikke har klart Vashj/Kael blir du buttraped.

 

På Naj'entus er det gearcheck - Alle må ha rundt 10k hp - PvP gear, men seff da har du ikke samme DPS.

På Hyjal trash har du dpscheck - Har du ikke nok DPS på waves, får du 2 waves, som er wipe.

 

Så skal ikke se så ille på det, tviler sterkt på at du kommer til å se Karazhan/ZA gearede folk løpe rundt inne i Black Temple å drepe 4-5 bosser pr. reset.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å sette meg ned noen minutter på AH og bare søket gjennom alle items og sortere dem etter markedsverdier. Alle blå items som jeg ser går rett i buyout. Så etter noen buyouts eller jeg er fri for gull går jeg til et Inn (bruker somregel av en eller annen merkelig grunn Undercity som base når jeg søker på AH selv om postkassa er nærmer i Thunder Bluff og Ogrimmar, Ogrimmar kan vel være fordi den er full av galninger som synes druid bear danse og labbedansen til løva ser sinnsvakt morsomt ut når en elf danser rundt deg).

 

 

Anyway.

 

Merchating er den beste veien for å få raskt gull. Skal foresten lære dere en hemmelighet, den er så grom og skummel for mange at jeg er nødt til å legge den i en skjul tagg:

 

 

Du må bruke penger for å tjene penger

 

 

Selvfølgelig kan du selge items du finner men for å tjene gromme gode penger i store mengder er du nesten nødt å følge den gromme linja ovenfor.

Mener du merchanting? Da gir nemlig innlegget en litt annen mening i hodet mitt. Ellers høres det ut som en addon eller noe.

Problemet med en slik metode er at det innebærer en del sjanser. Ihvertfall for meg som ikke har så mye peiling på hva andre klasser har bruk for. Enda.

 

Spirit-Based Mana Regeneration: This system has been adjusted so that as your intellect rises, you will regenerate more mana per point of spirit.

Det høres da fantastisk bra ut for en mage? Selv om jeg løper rundt med Ice Armor får jeg downtime, og etter at jeg dinga 60 i går og kunne da i bruk nytt gear jeg har plukka opp, som bl. a. ga meg 1,5k mana (fett mye på en level! :p )må jeg jo drikke mer enn noensinne. Selv med nytt vann.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje som en overraskelse for deg, men høyere spellranks koster mer. På 60 fikk du vel både ny rank fireball og frostbolt. I tillegg har du vel en del abilities hvis manacost går på base mana.

 

Forandringen er vel gode nyheter for alle casters. Ser ikke helt hvorfor det skulle være spesielt mye for en mage. Som full S3-geared mage har jeg ikke noen spirit ut over base, som for en undead mage er på hele 150. Til sammenlikning har en T6 geared human priest 530+.

 

Poenget med dette er vel delvis å rettferdiggjøre spirit som stat på mage T6-gear. Etter evocation ble endret har det vært en praktisk talt bortkastet stat, og å putte disse statpointene i noe annet ville ha gitt en hel del mer int/sta/dmg osv.

Lenke til kommentar
Satt nettopp å diskuterte på ventrilo med noen guildies.

Og om du ikke har klart Vashj/Kael blir du buttraped.

 

På Naj'entus er det gearcheck - Alle må ha rundt 10k hp - PvP gear, men seff da har du ikke samme DPS.

På Hyjal trash har du dpscheck - Har du ikke nok DPS på waves, får du 2 waves, som er wipe.

 

Så skal ikke se så ille på det, tviler sterkt på at du kommer til å se Karazhan/ZA gearede folk løpe rundt inne i Black Temple å drepe 4-5 bosser pr. reset.

ser vel ganske raskt etter patch release "NERF NAJENTUZ PLZ, ITZ WAY TOO HARD" - 2 uker etterpå hitter aoe for 7k ellerno.

"NERF HYJALWAVEZ PLZ, ITZ FKN IMPOSSIBLE!" - ser vel en liten nerf der også ikke så lenge etterpå :x

 

tho, tror de fleste guilds som kommer inn i bt uten å ha klart vashj\kael vil møte en skikkelig cockblock på teron og bloodboil. I hyjal er det ingen harde bosser før archimonde som er så evig random :<

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Jeg er en lvl 34 Shammy Så lurer jeg på hvor jeg kan queste.

Forøyebliket quester jeg i Hammerfall.

Jeg har også questet i splintree :p

Forslag til noen andre plasser?

Endret av Slettet-ZQr2eN
Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

 

 

Litt enkelt å si det sånn, men tid investert -> progress skal jeg være enig i. Dessverre kommer man ikke langt i MH/BT med single-button spam.

Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

Her har vi en som trur han veit at om raiding uten tydeligvis ha gjort det noe særlig på høyere nivå.

 

Raiding krever først og fremst sammarbeid, man må kjenne de man spiller med. Hele poenget med raiding for min del, er å klare nye encounters så kjapt som mulig, gjerne før alle andre på serveren. Jeg spiller på en av de beste serverene PvE-wise, og vi har et veldig konkurransepreg over raidingen.

 

Det og drepe en boss man aldri før har møtt, i løpet av den første kvelden, krever konsentrasjon, fokus, samarbeid, perfekt utførelse og ikke mist dyktighet.

 

Så nå sitter jeg og venter på Sunwell, slik at 12 BT farm guilds på serveren skal inn dit samtidig og se hvem som først får ned Kil'Jaeden. Det blir moro, men også en stor utfordring.

Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

Her har vi en som trur han veit at om raiding uten tydeligvis ha gjort det noe særlig på høyere nivå.

 

Raiding krever først og fremst sammarbeid, man må kjenne de man spiller med. Hele poenget med raiding for min del, er å klare nye encounters så kjapt som mulig, gjerne før alle andre på serveren. Jeg spiller på en av de beste serverene PvE-wise, og vi har et veldig konkurransepreg over raidingen.

 

Det og drepe en boss man aldri før har møtt, i løpet av den første kvelden, krever konsentrasjon, fokus, samarbeid, perfekt utførelse og ikke mist dyktighet.

 

Så nå sitter jeg og venter på Sunwell, slik at 12 BT farm guilds på serveren skal inn dit samtidig og se hvem som først får ned Kil'Jaeden. Det blir moro, men også en stor utfordring.

Vil si at jeg er enig med deg, men det kommer jo ann på hva du legger i ordet dyktighet.
Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

Åja? Jeg har spilt sammen med masse folk i pugs som pratet om hvordan de ikke "orker" å være med i raiding guilds. Typisk så aner de ikke hvordan de skal geare klassen sin, hvordan de skal optimalisere damage, hvordan de skal specce osv. De hadde aldri kommet inn i de guildene uansett. En veldig høy prosentandel av wow spillere har ikke peiling på hvordan de tweaker ut den siste biten av dps eller healing...

Lenke til kommentar
Og lettere for noobs og komme inn i Bt/MH guilds.

 

Så man er pro når man har satt å spamma 2-2-2-2-2-2-2 i et halvt år allerede? Det er jo drita vanskelig.

Raiding = Tid

Raiding =/= Skill

 

 

Her har vi en som trur han veit at om raiding uten tydeligvis ha gjort det noe særlig på høyere nivå.

 

Raiding krever først og fremst sammarbeid, man må kjenne de man spiller med. Hele poenget med raiding for min del, er å klare nye encounters så kjapt som mulig, gjerne før alle andre på serveren. Jeg spiller på en av de beste serverene PvE-wise, og vi har et veldig konkurransepreg over raidingen.

 

Det og drepe en boss man aldri før har møtt, i løpet av den første kvelden, krever konsentrasjon, fokus, samarbeid, perfekt utførelse og ikke mist dyktighet.

 

Så nå sitter jeg og venter på Sunwell, slik at 12 BT farm guilds på serveren skal inn dit samtidig og se hvem som først får ned Kil'Jaeden. Det blir moro, men også en stor utfordring.

 

 

Jeg raidet nok før TBC til å vite at det ikke krever noe skills. 1 gang i Kara med Paladin var nok til å se at det ikke var noe vanskelig. Tviler på raids har forandra seg _så_ mye.

Jeg syntes ikke det er vanskelig å utføre kommandoer som popper opp på skjermen.

"5 seconds left to Repentance, cast BoSac!"

Holy schmoly så vanskelig...

"Onyxia takes a deep breath, run to SE corner!"

 

Nei, jeg har ikke cleara BT, så jeg er en n00b. Men allikevel ser man folk fra high-end PvE guilds som krøller det til for seg i vanlige 5- manns stadig vekk. Enten det er en tank som ikke klarer å tanke 3, DPS som gjør IMBA DAMEG og må ninjapulle hele tida som fører til wipes eller healere som får panikk når de ikke bare skal spamheale MT.

 

Men jeg sier ikke at det ikke er gøy, klart det er utfordrende. Men jeg går ikke med på at det krever så sinnyke skills når man spammer 2-3 knapper og jogger litt rundt når skrifta på skjermen sier det. Spill uten Addons, så kan vi kanskje snakkes.

Lenke til kommentar
Åja? Jeg har spilt sammen med masse folk i pugs som pratet om hvordan de ikke "orker" å være med i raiding guilds. Typisk så aner de ikke hvordan de skal geare klassen sin, hvordan de skal optimalisere damage, hvordan de skal specce osv. De hadde aldri kommet inn i de guildene uansett. En veldig høy prosentandel av wow spillere har ikke peiling på hvordan de tweaker ut den siste biten av dps eller healing...

 

Kan man ikke klassen sin er det en annen sak. Sier ikke det seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...