Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Det alle sier, men min warrior merka forskjell når han skulle skille, fikk nemlig et par mail gloves med intellect til den gangen jeg skulle skille axe og det gikk en del fortere, polearm på 60 og axe på 61, sistnevnte som ble gjort med intellect gikk fortere, cirka samme utgangspunkt til å begynne med.

Jeg tror jeg merker forskjell rett etter at jeg har trena jeg og. It's all in your head.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du også ta med i uttalelsen din at druids bruker leather, og ikke plate som warriors. En druid kan etter hva jeg kan tenke meg ikke bli crush/crit-immune, og vil i mange tilfellene ikke være det opptimale valget, men igjen; helt avhengig av mange forskjellige faktorer. ("We had a druid tank Rag - HAX!")

Druids kan bli critimmune med 415defence.

Men druider kan ikke bli crushing immune. Det kan warrior's og paladin's. Men warrior's er bedre tanks pga mer avoidance og de tar generellt mindre dmg.

 

+

Warrior: Taunt, mass tauntmye avoidance, -10% dmg taken (melee), -16% dmg taken (spell's), spellreflekt, shieldwall, last stand, immune fear (30 sec (2 min cd?)), bygger mest aggro på bosser.

Paladin: Taunt, mye avoidance, -6% dmg taken (melee), -10% dmg taken (spell's), Best AoE tanking (consecration+Holy shield & evt. retrib aura+BoSactuary)

Druider: Taunt, mass taunt, mye armour, lite avoidance, kan heale seg selv noe i bear form, bygger aggro fort.

 

-

Warrior: Må ha rage, vanskelig med AoE tanking.

Paladin: Bygger lite threat på bosser i forhold til druider & warr. My få mye dmg for og kunne holde aggro grunnet mana problemer.

Druider: Må ha rage, vanskelig med AoE tanking.

 

Sammenfattning: Warriors er best tank's generellt set men sliter noe på AoE tanking. Druider er bra på og bygge aggro fort og har som warr charge og ikke minst combat ress og innervate om han har mulighet. Paladin er best på AoE tanking men får gjerne problemer siden det ofter er sheep og shackles i området. Bygger ikke like mye aggro som druid/warr på singel target's.

 

finnes sikkert flere saker som jeg ikke har tatt med eller glemt her...

 

Ja, det finnes mange saker som du har glemt og saker som du tar helt feil på.

 

Druider: Må ha rage, vanskelig med AoE tanking.

Helt feil, som druid kan du fint holde 400 TPS på to offtargets samtidig som du holder 700 Tps på hovedtarget. Og det er strengt tatt skjelden en tank trenger å ta flere enn 3 mobs. Rage? Jeg BADER i rage når jeg tanker, warriors fikk en buff i sin rageproduksjon. Druids, som allerede hadde massiv rageproduksjon fikk en helt insane rageproduksjon. "Random mob hits you for 900" "You gain 24 rage".

 

Druider: Taunt, mass taunt, mye armour, lite avoidance, kan heale seg selv noe i bear form, bygger aggro fort.

 

Warrior: Taunt, mass tauntmye avoidance, -10% dmg taken (melee), -16% dmg taken (spell's), spellreflekt, shieldwall, last stand, immune fear (30 sec (2 min cd?)), bygger mest aggro på bosser.

 

Så du sier Druids har lite avoidance? Selv har jeg hatt 45% dodge raidbuffa, og jeg raida kara. Med trinkets har jeg vært oppe i 65% dodge. (har hørt om druider som har hatt 100% dodge med trinkets)

 

Når du sier immune fear tenker du kanskje på nightbane? Med DPS i raidet som ikke er helt bak mål holder det lenge med 2 min PvP trinket.

 

Druids bygger velsåmye aggro på bosser som warriors.

 

Men druider kan ikke bli crushing immune. Det kan warrior's og paladin's. Men warrior's er bedre tanks pga mer avoidance og de tar generellt mindre dmg.

Du har rett i at Druids ikke kan bli crush immune, men vi tar tilsammen igjenn for det med massiv armor og avoidance.

 

 

Og en ting glemmer du.

 

Å ha en druid tank i gruppa er gøy! Her kan du virkelig styre på og bruke alle dine 900 spelldamage for alt de er verdt helt fra begynnelsen. Du trenger ikke vente i 20 sekunder før warrioren endelig har greid å kommet seg opp på ett greit nivå aggromessig.

 

Det som er litt ironisk er at jo bedre gear warrioren får, desto kjedeligere er det å være DPS, mens med druids er det stikk motsatt.

 

Bare for å legge dette til og: Jeg brukte og gjøre 5 mans med guilden, og der drev jeg og en shadowpriest og konkurrerte om hvem som hadde aggro. Jeg i DPS gear selfølgelig, det var skjelden han greide det men når han greide det kom det ihvertfall ett lite jubel :p

 

Konklusjon: Druids er de beste tankene, de forhindrer deg fra å sitte å grøsse over hvor lang tid du må vente før du kan starte opp DPS.

 

Hvor stor sjanse har en boss på å crushe?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Da bryter jeg gjennom med spørsmålet, hva er det første man bør gjøre på 70?

 

Kara pre q, også pvp for gladis epics. Også gå instancer så du får litt tanking gear kanskje?

Da blir kara pre q, litt mere pvp (shoulder, gloves og mace har jeg) tanking, hva skal jeg med det? Har Lycan jeg :love:

 

Mount ja. Får vel mekke meg engi mount :p

Lenke til kommentar
Da bryter jeg gjennom med spørsmålet, hva er det første man bør gjøre på 70?

 

Kara pre q, også pvp for gladis epics. Også gå instancer så du får litt tanking gear kanskje?

Da blir kara pre q, litt mere pvp (shoulder, gloves og mace har jeg) tanking, hva skal jeg med det? Har Lycan jeg :love:

 

Mount ja. Får vel mekke meg engi mount :p

 

Vist drøm en vakker dag skal i kara, da må kanskje du være off tank da :)

Lenke til kommentar
Da bryter jeg gjennom med spørsmålet, hva er det første man bør gjøre på 70?

 

Kara pre q, også pvp for gladis epics. Også gå instancer så du får litt tanking gear kanskje?

Da blir kara pre q, litt mere pvp (shoulder, gloves og mace har jeg) tanking, hva skal jeg med det? Har Lycan jeg :love:

 

Mount ja. Får vel mekke meg engi mount :p

 

Vist drøm en vakker dag skal i kara, da må kanskje du være off tank da :)

Vil nok ikke bli meg da jeg spiller for lite og uregelmessig til at et raid skal vente på meg...

 

Blir vel random dps en sjelden gang jeg...

Lenke til kommentar

Kan en elemental damage måle seg med de som ligger på top 5 på dmg meter? Trenger man ikke veldig godt gear til slikt? Har et par "fury" shamaner (aner ikke hvilken type spec det er) i guildet som gjør rimelig grei skade, men har aldri vært borti en elemental shaman.

Har hørt det er veldig bra for PvP dog, spesielt arena. Har null peiling på shamaner, det er en klasse som aldri har fristet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...