Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fordi de har mange skills for å ta aggro fra andre som har aggroen, og holde på den etterpå. F.eks. hvis presten plutselig blir angrepet av en boss dør han veldig fort, da kan tanken bruke Taunt og få bossen over på seg igjen så priest kan fortsette å heale. Han har også skills som gjør at han holder på aggro selv om andre skyter eller slår på bossen.

 

Det er ikke fordi Warrior har høyeste damage av alle klassene. Han er bare best på å holde på aggroen til de han slår på, så de andre kan gjøre jobbene sine uten å plages med at bossen angriper dem mens de healer eller tar seg av ekstramobber som spawner under fighten.

Warrior har også mest hitpoints så han er mye seigere å ta livet av (med unntak av Warlock med en spesiell talent spec og gear, men de er clothies så har ræva defense)

 

Aggro=hvem mobben slår på. Priest sine heal-spells genererer mye aggro, så warrior må holde på den så ikke mobben angriper priest istedet når han lander en stor heal.

 

Mage sine stor-nukes genererer mest skade av alle klassene når de critter, og når noen gir mere skade enn tanken, kan plutselig bossen angripe dem istedet. Da er warrior der og holder aggroen der den skal være. Get it now? :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Quick question: Koffor er warriors best til å tanke en boss?

 

Er i alle fall det utifra det eg har hørt ifra andre..men husker ikkje grunnleggelsen for dette =)

 

Eg speler clothie..dont kill me =P

ikke for å forvirre deg, men en rett speccet druid eller paladin kan være like god, eller kanskje mer egnet til å tanke forskjellige bosser der de kan ha andre fordeler mot den spesifike bossen.

Som f.eks druids har veldig høy armor når de går i bearform for ikke å snakke om hp. så de kan kanskje tåle en boss med høy burst damage osv.

Endret av samebob
Lenke til kommentar
Det er fordi de har mange skills for å ta aggro fra andre som har aggroen, og holde på den etterpå. F.eks. hvis presten plutselig blir angrepet av en boss dør han veldig fort, da kan tanken bruke Taunt og få bossen over på seg igjen så priest kan fortsette å heale. Han har også skills som gjør at han holder på aggro selv om andre skyter eller slår på bossen.

 

Det er ikke fordi Warrior har høyeste damage av alle klassene. Han er bare best på å holde på aggroen til de han slår på, så de andre kan gjøre jobbene sine uten å plages med at bossen angriper dem mens de healer eller tar seg av ekstramobber som spawner under fighten.

Warrior har også mest hitpoints så han er mye seigere å ta livet av (med unntak av Warlock med en spesiell talent spec og gear, men de er clothies så har ræva defense)

Bosser er ca. alltid immune til å bli taunta, så er neppe en grunn da også druids og paladins har taunt.

 

En druid holder typisk høyere tps enn det en warrior gjør(jeg har aldri spillt med palytank, men sies at dem har insane tps.), og har mer hp, men dem kan få crushing hits(druids) og derfor egner seg ikke som maintank utover i hyjal og bt om du ikke har veldig godt gear, men i alle fall azlagor kan ikke crushe og her er det genialt med en druidtank.

 

 

Quick question: Koffor er warriors best til å tanke en boss?

 

Er i alle fall det utifra det eg har hørt ifra andre..men husker ikkje grunnleggelsen for dette =)

 

Eg speler clothie..dont kill me =P

Som f.eks druids har veldig høy armor når de går i bearform for ikke å snakke om hp. så de kan kanskje tåle en boss med høy burst damage osv.

må iaf være mot bosser som ikke kan lande crushing blows.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Quick question: Koffor er warriors best til å tanke en boss?

 

Er i alle fall det utifra det eg har hørt ifra andre..men husker ikkje grunnleggelsen for dette =)

 

Eg speler clothie..dont kill me =P

ikke for å forvirre deg, men en rett speccet druid eller paladin kan være like god, eller kanskje mer egnet til å tanke forskjellige bosser der de kan ha andre fordeler mot den spesifike bossen.

Som f.eks druids har veldig høy armor når de går i bearform for ikke å snakke om hp. så de kan kanskje tåle en boss med høy burst damage osv.

Nå må du også ta med i uttalelsen din at druids bruker leather, og ikke plate som warriors. En druid kan etter hva jeg kan tenke meg ikke bli crush/crit-immune, og vil i mange tilfellene ikke være det opptimale valget, men igjen; helt avhengig av mange forskjellige faktorer. ("We had a druid tank Rag - HAX!")

 

Grunnen til at du har hørt at warrior er den eneste og beste tanken er antagelig vis fordi du ikke har spilt så veldig lenge, og på lavere levler kan både druid, pala og warrior tanke like fint (har tanket SM som mage). Hvilken tank som er best er helt avhengig av hvilken boss, hvilken situasjon og hvilket gear (specc er jo en selvfølge, hvis man skal sammenligne tanks). Dog i mine 5-mannsparty foretrekker jeg paladin-tank, siden de ofte AoE-tanker lettere og mer effektivt. Det er også pluss med BoS, LoH og bubblez - Tankingen blir mer variert og fleksibel.

Lenke til kommentar
Nå må du også ta med i uttalelsen din at druids bruker leather, og ikke plate som warriors. En druid kan etter hva jeg kan tenke meg ikke bli crush/crit-immune, og vil i mange tilfellene ikke være det opptimale valget, men igjen; helt avhengig av mange forskjellige faktorer. ("We had a druid tank Rag - HAX!")

Druids kan bli critimmune med 415defence.

Lenke til kommentar
Nå må du også ta med i uttalelsen din at druids bruker leather, og ikke plate som warriors. En druid kan etter hva jeg kan tenke meg ikke bli crush/crit-immune, og vil i mange tilfellene ikke være det opptimale valget, men igjen; helt avhengig av mange forskjellige faktorer. ("We had a druid tank Rag - HAX!")

Druids kan bli critimmune med 415defence.

Stemmer. Aldri spilt eller spilt noe særlig med/rundt druids.

Lenke til kommentar

Druids har såpass høy armor og hp at de tåler å bli crittet, og en veldig høy dodge ofte 50%+ med endel epics,

Nå må du også ta med i uttalelsen din at druids bruker leather, og ikke plate som warriors.

å enda så får de lett høyere armor og med ssc/eye gear så når de lett armor cappen til lvl 73mobs og i tbc så finner du tanke leather overalt, så det er vell ikke noe ulempe ivertfall.

 

En av viktigste grunnene til at warriors er såpass mye brukt på bosser er at de har antifear, som både druid og paladiner mangler, men det har blitt litt bedre nå som horde fikk fearward selv om den ble nerfet hardt.

Endret av samebob
Lenke til kommentar

Palas klarer gjerne 1000 TPS +, og har ikke mye dårligere mitigation enn druid/warr. Warr er greiest som tank på raidbosser pga alle mitigate abilitiene, en druid kan ikke blocke eller parrye, mens en warrior har shield block, last stand, shield wall and so on.

Endret av teepo
Lenke til kommentar
Grunnen til at warriors er end-game tanks er vel hovedsaklig uncrushable, shield wall, last stand og generelt mer avoidance.

 

Ja var noke sånt eg hadde hørt. Eg veit at palatanks er bedre til å holde aggro på multiple targets...sikkert grunna concecrate ellerno, ikkje veit eg, men at warriors var bedre mot en enkelt stor boss, fordi en warrior rett og slett tålte meir hard juling? =P

 

Dvs en warrior har meir skills i boka han kan dra fram for å ikkje få så mykje juling...basicly. (og her snakker vi i forhold til pala/druid) Right or wrong?

 

E ikkje noke big deal det her. Alle funker bra som tank. =)

Lenke til kommentar
Guilden har tatt både hydross og lurker denne uka, samt at vi har tatt void reaver fra før

 

 

Hvor lønner det seg å dra da? fortsette i ssc?

 

edit: her er pala tanken vi har http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...r&n=Irmgard

 

Han fungerer som MT sammen med den ene warrior tanken vi har

 

Prøv dere på Tidewalker. Han er lett med en pala tank, og siden dere allerede har en som fungerer som MT, burde han ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Guilden har tatt både hydross og lurker denne uka, samt at vi har tatt void reaver fra før

 

 

Hvor lønner det seg å dra da? fortsette i ssc?

 

edit: her er pala tanken vi har http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...r&n=Irmgard

 

Han fungerer som MT sammen med den ene warrior tanken vi har

Dere bør fortsette i SSC. Morogrim er det neste naturlige målet, og han er ikke så vanskelig. Vi hadde han på 12 % på første forsøk, og drepte han kort tid etter. Dere kan også prøve dere på magteridon dersom dere har nok tanker og locks.

 

Mitt guild startet med lurker, så morogrim og nylig Leo. Hydross har vi ikke tatt enda hovedsakelig fordi en av våre MT's forlot guildet etter at han hadde skaffet seg det resist gear. Siden vi er et casual guild har det tatt litt tid å equippe de nye tankene som vi har fått inn. Vi kommer nok til å drepe hydross på mandag håper jeg, og da fortsetter vi på Karathress.

 

Voidreaver starter vi på etter at vi har tatt karathress regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...