Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Om man er BT attuned så er det ikke så alt for vanskelig å få seg en bra guild. Og har SSC/TK gear.

 

Jeg var med i en guild fra starten. Var med på å feie Karazhan, first kill på Gruul og Maulgar. Så starter vi i TK og SSC. Vi tar Void reaver fort, men så er det Lurker. Vi wipet der i 2-3 uker, så stikker Main Tanken vår.. Hurra! Hvordan faen kan han stikke når vi har gearet han opp som bare det? Han har hatt førsterett på alle tankloots, så bare stikker han! Jeg blir forbannet! Jeg var en god venn av han, og når han etter å ha dratt lagde en egen guild fikk jeg tilbud om å være med.. Jeg tenkte: Jo, kanskje det er best det. Så kan jeg fortsette med progress og utforske mer." men jeg vardum nok til å vente en uke før jeg sa "Ok, jeg blir med dere" men neeeeida! Da var det for sent.. Herregud. Så da satt jeg dar uten guild. Fant meg en annen guild. Wee! Attumen wipes! :D Det er så fuckings irriterende å måtte starte helt på nytt bare fordi jeg gjorde en liten feil (ikke å bli med i den nye guilden med en gang).

 

Heh, ble nok mye rot. Ville bare ha det. Ble sikkert en rar tekst. Skkert vanskelig å lese/forstå, men jeg måtte bare ha det ut :p

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler med deg Gautegutten.

Min guild på Aerie Peak hadde god progress, var faktisk en av de 70-100 første guildene som startet å raide i SSC.

Siden den gang kunne ha så mange consumables som man ville uten at dem stacket og man kunne zerge Hydross gjorde vi det med 12% som best try. En natt stakk 2 av officerne etter at Guild Masteren sa nei til dems forslag om særbehandling (raid repairs betalt av guilden). De tok med seg mange spillere den natten og sente brev til resten av de gode spillerne. Og så våknet jeg opp med nesten tom guild 3 dager før eksamen. Og jeg var den eneste tanken som hadde tanket heroics for dems halv veis TK attunement og dems SSC attunement.

 

De lagde en ny guild kalt focus og ga meg en invitasjon, men stod over på grunn av en bedriten og barnslig måte å leave guilden på. Nå farmer de vel Hyjal og Black Temple, mens de sender meg mailer om hvor dum jeg var som ikke kom.

 

Stakk til Silvermoon pga en gammel venn hvor vi gjorde det faktisk ganske bra, var vel en av de top 10 guildene en stund. Eller helt til vi satt fast på Morogrim, da stakk class leadere og andre kids som ikke forstår at ting tar tid.

 

Nå er jeg i en Karazhan/ZA guild på Argent Dawn som starter Gruuls Lair i dag, med en warrior som har 16500 hp ubuffa og 40% block. I andre ord TK/SSC gearet warrior. Kjeder dritten ut av meg i ZA og Karazhan.

Endret av Shiktu
Lenke til kommentar
Så spørs det hvor mange av dem som er interresert i folk i t4/t5 som ikke er BT attuned.

 

Klart det er alltid guilder som kun ser på gear, men dem fleste av dem har alltid rom for spillere som viser til en bra søknad. Kan ta en kamerat av meg som eksempel. Han har spilt warrior og shaman pre tbc. Han startet en BE warlock rett etter TBC release og samlet seg opp litt gear fra Kara, crafts og Gruul. Guilden han var i ble oppløst, så han søkte på Showdown og Last Resort på Kazzak.

Han fikk svar fra Showdown først etter en søknad til begge guilder, og spiller der fortsatt.

Last Resort svarte dagen etter at han kunne fått plass der også med den søknaden han hadde skrevet.

 

Begge disse guildene er med i europa toppen og driter i hvordan gear du har, om du viser til en god søknad med tidligere erfaringer og en bra attitude. Klart det sikkert i enkelte sammenheng er positivt å ha dem rette attunements, men for en særiøs raid guild avgjøres ikke en trial spot på om du er attuned eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg kom selv inn i guilden jeg nå er i pga en velskrevet søknad, men tilstandene er litt anderledes nå enn de var i starten av TBC. Vi tar Hyjal på onsdager og BT på torsdager, resten av uken bruker vi på alts/arena teams/irl. Når man har valget mellom spillere som både har og ikke har BT attunements i orden, så såklart det har endel å si. Det å bruke 2 kvelder på skaffe en ny spiller attunements er forferdelig kjedelig arbeid, og kan lett ungås ved å ta en som allerede har de i orden. Denne spilleren vil også automatisk ha bedre gear og mer erfaring.

 

Det er vanskelig å komme inn i en god guild, hvis du er "fanget" for langt bak.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Såklart driter "seriøse" end-game, hardcore guilder i gear. Det tar jo maks 24 timer å geare opp en person til et brukbart nivå.

 

Det er derfor jeg finner det rart at folk velger

t5x3 t6 x 1 gear spiller -online 2000-2300 2 ganger i uken

 

Isteden for t4+ gear online 10 timer om dagen 7 dager i uken

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål:

Jeg hadde regnet med å nå mining level 300 før Outland, noe jeg ikke gjorde. Så jeg er nå i lvl 277, men vet ikke hvor jeg burde fortsette å levle...

Noen som vet om et bra sted med mye Rich Thorium Veins? Har prøvd Un'Goro Crater, men der er det mest Small Veins.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

Jeg hadde regnet med å nå mining level 300 før Outland, noe jeg ikke gjorde. Så jeg er nå i lvl 277, men vet ikke hvor jeg burde fortsette å levle...

Noen som vet om et bra sted med mye Rich Thorium Veins? Har prøvd Un'Goro Crater, men der er det mest Small Veins.

 

stedet det er mest thorium i spillet er silithus, der er det skjeldent over 10 personer (A+H tilsammen) og de som er der kan ikke gå ned i hulene med elitebugs hvor thoriumen finnes, om du selv er 60/61/62ish er det fortsatt en dårlig idé å gå ned der uten stealth, men slik jeg gjorde det så levlet jeg til 70 uten å tenke på professions også tuslet jeg til silithus og minet megselv til 330ish på thorium alene.

Lenke til kommentar
Jeg føler med deg Gautegutten.

Min guild på Aerie Peak hadde god progress, var faktisk en av de 70-100 første guildene som startet å raide i SSC.

Siden den gang kunne ha så mange consumables som man ville uten at dem stacket og man kunne zerge Hydross gjorde vi det med 12% som best try. En natt stakk 2 av officerne etter at Guild Masteren sa nei til dems forslag om særbehandling (raid repairs betalt av guilden). De tok med seg mange spillere den natten og sente brev til resten av de gode spillerne. Og så våknet jeg opp med nesten tom guild 3 dager før eksamen. Og jeg var den eneste tanken som hadde tanket heroics for dems halv veis TK attunement og dems SSC attunement.

 

De lagde en ny guild kalt focus og ga meg en invitasjon, men stod over på grunn av en bedriten og barnslig måte å leave guilden på. Nå farmer de vel Hyjal og Black Temple, mens de sender meg mailer om hvor dum jeg var som ikke kom.

 

Stakk til Silvermoon pga en gammel venn hvor vi gjorde det faktisk ganske bra, var vel en av de top 10 guildene en stund. Eller helt til vi satt fast på Morogrim, da stakk class leadere og andre kids som ikke forstår at ting tar tid.

 

Nå er jeg i en Karazhan/ZA guild på Argent Dawn som starter Gruuls Lair i dag, med en warrior som har 16500 hp ubuffa og 40% block. I andre ord TK/SSC gearet warrior. Kjeder dritten ut av meg i ZA og Karazhan.

Så her sitter vi begge i samme situasjonen.

Får gjøre det beste ut av det ;)

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

Jeg hadde regnet med å nå mining level 300 før Outland, noe jeg ikke gjorde. Så jeg er nå i lvl 277, men vet ikke hvor jeg burde fortsette å levle...

Noen som vet om et bra sted med mye Rich Thorium Veins? Har prøvd Un'Goro Crater, men der er det mest Small Veins.

 

stedet det er mest thorium i spillet er silithus, der er det skjeldent over 10 personer (A+H tilsammen) og de som er der kan ikke gå ned i hulene med elitebugs hvor thoriumen finnes, om du selv er 60/61/62ish er det fortsatt en dårlig idé å gå ned der uten stealth, men slik jeg gjorde det så levlet jeg til 70 uten å tenke på professions også tuslet jeg til silithus og minet megselv til 330ish på thorium alene.

 

Ok. :)

Er i level 59 (Paladin) så tror ikke jeg tar sjansen på å gå ned der...

Lenke til kommentar

Noen rogues (med 300 i lockpicking) eller warlocks (med epicmount quest reagents) som spiller på Burning Blade her? Vil ha dreadsteed, men ettersom ingen av guildene jeg har vært i har hatt lyst til å hjelpe meg, og vennen min, som egentlig skal hjelpe meg er tom for gamingtime, sitter jeg litt i saksa.

 

Horde.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Noen rogues (med 300 i lockpicking) eller warlocks (med epicmount quest reagents) som spiller på Burning Blade her? Vil ha dreadsteed, men ettersom ingen av guildene jeg har vært i har hatt lyst til å hjelpe meg, og vennen min, som egentlig skal hjelpe meg er tom for gamingtime, sitter jeg litt i saksa.

 

Horde.

 

Jeg har da alle ingrediensene jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...