Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Realiteten er nok slik at dessverre i dem fleste raidguilder kommer folk online til raidet, og logger av etterpå. Dette betyr ikke strengt tatt at dem kun er der for raidet, for så å logge av ikke er der for guilden. Slacker dem ikke under raidet, og aldri whiner om noe kan man ikke stemple slike spillere for ikke å være der for guildet.

Det er faktisk spillere som også har annet å gjøre i RL eksempler jobb, skole, trening o.l.

 

Det finnes også spillere som er mere hardcore som omtrent er online 24\7 som ikke går under førstnevnte kategori.

Selvsagt er det også typen egoister som er lootwhores. Slike spillere vil alltid gå den letteste veien for å få seg loot. Gjerne innom flere guilder på vei mot toppen, og tar med seg litt loot fra hvert sted. Som oftest blir ikke slike spillere fort gamle i anerkjente raidmiljøer heldigvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv erfart at det er plass til et visst antall gode raiding guilds på en server. På min server er dette tallet 2 på horde-siden, og 5 på alliance-siden. De som er medlemmer i disse guildene er de som ikke gir opp etter å ha wipet på en boss i 3 kvelder i uken for fjerde uken på rad. Det er såklart endel flere spillere som absolutt har det som trengs for å raide på et litt høyere nivå, men de er fanget i et dårligere guild, fordi de over er så etablerte at de aldri søker nye medlemmer.

 

Når 15 helt vanlige raidere spiller sammen med 10 raidere som har det lille ekstra, og som presser mot progresjon skapes det unødvendig drama og konflikter, noe som kan føre til at guilden oppløses. Det er som oftest de 10 beste som til slutt gir opp, fordi de ikke orker mer av nivået til de 15 dårligste. Disse personene vil ha et høyere nivå og raide på, og drar avgårde for å starte noe nytt og bedre. Men alle de beste raiderene er allerede plassert i nevnte 2/5 guilds som briljerer serveren. Dette fører til at de plukker folk fra andre guilds og gjør et nytt forsøk. Og sirkelen starter igjen.

 

Kort sagt er det en liten elite som holder seg for seg selv i toppen, og har det gøy med å farme Illidan hver uke, mens det er 4-5 guilds som holder på med SSC/TK, og som bytter medlemmer og guildnavn seg i mellom hver 3dje måned.

Lenke til kommentar

Skurupu , enig!!

Når lvl 80 capen kommer må man passe på å bli med et hi end guild fra starten.

Selv er jeg tilbake på 1 boss kara med en drit dårlig guild etter å ha prøvd i 8 mnd med 3 serverbytter og 4 lvl 70 men alle hyjal bt guild vil bare ha t6 folk.

Lenke til kommentar

War, nøyaktig slik jeg kom meg inn i et bra guild. I legacy var jeg veldig aktiv, og hoppet fra raid guild til raid guild, men fikk aldri være med "de store gutta", så jeg holdt meg til MC/BWL guilds. Men så kom TBC og jeg utnyttet gear resetten til å spille mye, skaffe meg godt gear rask og søkte meg inn i et av serverens 2 store horde raiding guilds, og har aldri sett meg tilbake. Gapet mellom guildene blir rett og slett for stort rent utstyrsmessig etter hvert, så en gear reset var min eneste mulighet til å komme meg oppover.

 

Har nå spilt med de samme menneskene i 10 måneder og jeg storkoser meg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i det jeg heller.

Kunne uten problem hatt BT guild på servern om jeg hadde lyst, men jeg vil lære alle encounters fra scratsh og ikke gå rett inn en guild som har alt på farm.

Skriv en særiøs søknad, vis til tidligere erfaringer og gjerne referanse personer fra tidligere guilder, samt en beskrivelse av hva du mener du kan bringe inn i guilden. Det er jeg sikker på du vil nå langt med.

Lenke til kommentar

Ta min egen guild for eksempel: Vi er en veldig liten guild, med rundt 35 medlemmer, som alle møter opp til minst 80% av raids. Vi har spilt sammen i nesten et år, og kjenner hverandre godt. Vi trenger rett og slett ikke flere medlemmer, fordi vi har funnet det perfekte set-up. Vi har ikke engang folk som applier på hjemmesiden vår, fordi det alltid står "all applications locked for the moment". Jeg regner ikke med at vi er de eneste som har det slik, og det er da svært vanskelig å finne seg en bra guild.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Eneste kjipe med en liten, tight guild er om noen plutselig bestemmer seg for å slutte og man er på en "mindre begavet" server. Vanskelig å finne de som er dedikert nok og god nok til å henge med, spesielt da de gjerne ikke er t6 attuned og alle i guilden hater SSC/TK :no:

Lenke til kommentar
Ta min egen guild for eksempel: Vi er en veldig liten guild, med rundt 35 medlemmer, som alle møter opp til minst 80% av raids. Vi har spilt sammen i nesten et år, og kjenner hverandre godt. Vi trenger rett og slett ikke flere medlemmer, fordi vi har funnet det perfekte set-up. Vi har ikke engang folk som applier på hjemmesiden vår, fordi det alltid står "all applications locked for the moment". Jeg regner ikke med at vi er de eneste som har det slik, og det er da svært vanskelig å finne seg en bra guild.

 

Heldige med spillerne da som er trofaste og ikke går lei klassen sin som et eksempel.

Sjekket bare for moro skyld wow europes guild recruiting forum.

Telte på første siden ca 20 guilder totalt som er i MT og BT som rekruterer. (Gjelder for både Horde og Alliance)

 

Edit: Kilde

http://forums.wow-europe.com/board.html;js...11096&sid=1

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at dere pve folk orker å drive på med det. Er jo samme hele tiden.

 

Smaken er vel som baken. Selv gjør jeg kunn Arena, synes det er mere spennede og utfordrende enn pve.

 

I arena gjør du jo stort sett det samme også; dreper.

Greit nok at det blir mye det samme om man har alle end instancene på farm, men det er det jo få guilds som har i dag. Jeg vil egentlig si at PvE har mer å by på enn PvP. Man gjør 10 arena kamper i uken, kanskje fler, med en eller tre teams og får poeng for det. PvE har mange forskjellige bosser, mange forskjellige taktikker, forskjellig loot som man kan bli belønnet med etc.

 

Jeg er personlig blitt lei av PvP. PvE er mye gøyere, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at dere pve folk orker å drive på med det. Er jo samme hele tiden.

 

Smaken er vel som baken. Selv gjør jeg kunn Arena, synes det er mere spennede og utfordrende enn pve.

 

Og PvP er ikke det samme hele tiden? Endeløs farming av honor for S1 gear, trinket, Vindicators osv. Så er det endeløs farming mot de samme setupsene for arenapoints, i de samme arenaene hver uke, går kanskje litt opp og ned i rating.

 

I PvE er det noe som heter progress, og nei, det innebærer ikke et tall i character taben som blir litt høyere :)

Lenke til kommentar
PvE har mange forskjellige bosser, mange forskjellige taktikker,

Nå da, det er da vitterlig ikke så mye mer av de tingene i PvE enn i PvP.

 

Tja. Hvor mange bosser er det i TBC instancer? Alle de må man bruke mer eller mindre forskjellige taktikker på. I motsetning til PvP, kjører vel de fleste arena teams samme taktikker stort sett.

Lenke til kommentar
Tja. Hvor mange bosser er det i TBC instancer? Alle de må man bruke mer eller mindre forskjellige taktikker på. I motsetning til PvP, kjører vel de fleste arena teams samme taktikker stort sett.

Det kommer helt an på hva slags lag man møter og hva slags taktikker de tar i bruk.

 

Forsåvidt, men jeg vil si det er mer variasjon i PvE enn i PvP. Selv om PvE kan bli kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Føler det samme som deg Ashvan.

Jeg kunne uten store problemer kommet inn i en BT guild.

Alle guilder ønsker warriors som er blod aktive, har god agro, leser, mye på forum og putter masse tid inn i guilden.

 

Men jeg ønsker å være en brikke av en guilds første kills, da blir guilden mer personlig for meg.

Endret av Shiktu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...