Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har endelig gått til innkjøp av WoW! :w00t:

 

Har holdt meg til GW lenge nå og tenkte det var på tide å prøve ut WoW.

Lurer litt på hvilken class som er best å velge for en nybegynner, hvilken server som er lurest å velge

og om det ellers er noe som jeg bør vite før jeg setter i gang.

 

Takker for svar! :)

5372373[/snapback]

 

Tja, servere.. tar du en titt på denne avstemningen, ser du hvordan brukerne her på forumet fordeler seg. Dog, noen av de mer populære serverne (Burning blade, Daggerspine) har kø for å komme inn, og Silvermoon er visstnok overtatt av tsjekkere. Jeg ser dog ingen spesiell grunn for å gå etter "offisielle" norske servere, nordmenn vil du finne overalt (og det er heller ikke alltid et sjarmerende syn, noe du vil finne ut når du kommer til Barrens).

 

Har du planer om å spille WoW en stund, bør du tenke litt fremover. Enkelte klasser er overrepresentert på alle servere, og disse er Warrior, Rogue og Hunter. Siden det er svært mange av disse, kan det være et problem å finne grupper senere i spillet. Druider og warlocker er nederst på listen av spilte klasser, men personlig syns jeg begge to er helt finfine. Druiden kan skifte fra vanlig form ("caster") til bjørn (tåler mye skade, gjør god skade, fungerer som en warrior) og til katteform (kan snike seg rundt og spise på folk bakfra, ligner på rogue). I tillegg har de travelform (løper fort) og sjøløve-form (svømmer fort). De er ganske allsidige, med andre ord.

 

Warlock har demoner å leke med, og hiver forbannelser og annet snadder på fiender. De gjør god skade, og er absolutt fine å ha i grupper (hvor de kan gjenopplive en død medspiller, gi andre medspillere mer helse og litt ymse).

 

Uansett, det tar ikke mange timene å prøve ut hvordan de forskjellige klassene fungerer. Prøv ut de som høres artige ut, og spill dem opp til level 6-8. Da får du litt innblikk i hvordan de fungerer, selv om det er på level 10 man virkelig kan begynne å spesialisere klassen sin.

5372563[/snapback]

 

Dagen en lock resser meg anser jeg det som cheat hvis han ikke bruker jumper cables.. :whistle:

Lenke til kommentar
Doh, du skjønner hva jeg mener. Prøv å forklar soulstoning i korte og enkle ordelag til en som ikke har spilt spillet, du da.

5375868[/snapback]

 

Warlock kan trekke souls fra mobs, og lage soulstones. Den kan man gi til andre spillere. Soulstonen gir deg livet tilbake. Var da ikke vanskelig?

Lenke til kommentar
Doh, du skjønner hva jeg mener. Prøv å forklar soulstoning i korte og enkle ordelag til en som ikke har spilt spillet, du da.

5375868[/snapback]

 

Warlock kan trekke souls fra mobs, og lage soulstones. Den kan man gi til andre spillere. Soulstonen gir deg livet tilbake. Var da ikke vanskelig?

5375887[/snapback]

 

Hadde jeg vert ny, hadde jeg forstått ganske lite av det der :)

Lenke til kommentar
Doh, du skjønner hva jeg mener. Prøv å forklar soulstoning i korte og enkle ordelag til en som ikke har spilt spillet, du da.

5375868[/snapback]

 

Warlock kan trekke souls fra mobs, og lage soulstones. Den kan man gi til andre spillere. Soulstonen gir deg livet tilbake. Var da ikke vanskelig?

5375887[/snapback]

 

Hadde jeg vert ny, hadde jeg forstått ganske lite av det der :)

5375908[/snapback]

 

Creates a Minor Soulstone. The Soulstone can be used to store one target's soul. If the target dies while his soul is stored, he will be able to resurrect with 400 health and 700 mana.

 

Det er slik det står beskrevet på en soulstone :=)

Lenke til kommentar

Jaja. Da var 53 rundet, og i går var en givende kveld. Fikk reaperen craftet, tanket ST (fikk Warrior's embrace) og fikk gjort warrior-quest (Diamond flask). Sendte over Lifestone og Wall of the dead fra sparegrisen min, de solgte ikke i det hele tatt.

 

Også fant jeg en ny Hydralick armor på AH, 30g billigere enn det jeg betalte i forgårs. /cry

 

Edit: og respeccet, fjernet 2/3 Imp HS, 5/5 Unbridled wrath og 5/5 2h spec til 5/5 Parry, 2/2 Imp. charge og 5/5 Booming voice. BS i 3m og 21 rage per charge merkes veldig godt. :)

 

Edit2: oooog 3x crystals og 1x bar ble kjøpt for 95g, da mangler jeg bare 3 transmutes, 2 bars og 6 sapphires til Lionheart.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Jaja. Da var 53 rundet, og i går var en givende kveld. Fikk reaperen craftet, tanket ST (fikk Warrior's embrace) og fikk gjort warrior-quest (Diamond flask). Sendte over Lifestone og Wall of the dead fra sparegrisen min, de solgte ikke i det hele tatt.

 

Også fant jeg en ny Hydralick armor på AH, 30g billigere enn det jeg betalte i forgårs. /cry

5376207[/snapback]

 

hehe..

stå på :)

Lenke til kommentar
Blood of heroes er et helvete.

5376455[/snapback]

 

Det som dropper fra de mobsa i epl?

(58 eliter tror jeg det var) Kommer to hver gang?

5376565[/snapback]

 

Det droppes ikke, det ligger bare sånne små "blood pytter" som du plukker det opp fra. Men når du plukker det opp så kommer det 2 lvl 58 elites eller no ja.

Lenke til kommentar
Akkurat nå sitter jeg her og lurer. Hvilke våpen burde jeg bruke? Er rouge. Skal jeg holde meg til Daggers som jeg kan ha to av eller skal jeg begynne med sverd? Og i så fall: Dual-Wield eller ikke?

5374813[/snapback]

 

Sverd/mace er ikke noe særlig før du får Cheap shot (lvl26), siden du ikke har en måte å begynne kampen med (bortsett fra Garrote, som er ganske crappy).

 

Alltid dual-wield. Det er alltid greit med en kjapp offhand til å påføre poisons.

Lenke til kommentar
Blood of heroes er et helvete.

5376455[/snapback]

 

Det som dropper fra de mobsa i epl?

(58 eliter tror jeg det var) Kommer to hver gang?

5376565[/snapback]

 

Det droppes ikke, det ligger bare sånne små "blood pytter" som du plukker det opp fra. Men når du plukker det opp så kommer det 2 lvl 58 elites eller no ja.

5376815[/snapback]

 

Ja stemmer det hehe :)

Husker jeg var i epl og plukket opp en slik for første gang og ble drept av to slike eliter, hadde nok fortrengt det hehe.

Du trenger dem til Chromatick chest? Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...