Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har endelig gått til innkjøp av WoW! :w00t:

 

Har holdt meg til GW lenge nå og tenkte det var på tide å prøve ut WoW.

Lurer litt på hvilken class som er best å velge for en nybegynner, hvilken server som er lurest å velge

og om det ellers er noe som jeg bør vite før jeg setter i gang.

 

Takker for svar! :)

5372373[/snapback]

 

Tja, servere.. tar du en titt på denne avstemningen, ser du hvordan brukerne her på forumet fordeler seg. Dog, noen av de mer populære serverne (Burning blade, Daggerspine) har kø for å komme inn, og Silvermoon er visstnok overtatt av tsjekkere. Jeg ser dog ingen spesiell grunn for å gå etter "offisielle" norske servere, nordmenn vil du finne overalt (og det er heller ikke alltid et sjarmerende syn, noe du vil finne ut når du kommer til Barrens).

 

Har du planer om å spille WoW en stund, bør du tenke litt fremover. Enkelte klasser er overrepresentert på alle servere, og disse er Warrior, Rogue og Hunter. Siden det er svært mange av disse, kan det være et problem å finne grupper senere i spillet. Druider og warlocker er nederst på listen av spilte klasser, men personlig syns jeg begge to er helt finfine. Druiden kan skifte fra vanlig form ("caster") til bjørn (tåler mye skade, gjør god skade, fungerer som en warrior) og til katteform (kan snike seg rundt og spise på folk bakfra, ligner på rogue). I tillegg har de travelform (løper fort) og sjøløve-form (svømmer fort). De er ganske allsidige, med andre ord.

 

Warlock har demoner å leke med, og hiver forbannelser og annet snadder på fiender. De gjør god skade, og er absolutt fine å ha i grupper (hvor de kan gjenopplive en død medspiller, gi andre medspillere mer helse og litt ymse).

 

Uansett, det tar ikke mange timene å prøve ut hvordan de forskjellige klassene fungerer. Prøv ut de som høres artige ut, og spill dem opp til level 6-8. Da får du litt innblikk i hvordan de fungerer, selv om det er på level 10 man virkelig kan begynne å spesialisere klassen sin.

Lenke til kommentar
Nothgalic: Jeg har sett deg spamme utrolig mange kanaler i det siste, spesielt local defense i STV, og du gir Aloria et virkelig dårlig rykte. Ikke det at ryktet deres er noe særlig fra før av, altså.

 

Jan-Erik: Kjipt at du må gå tank fremover, da? :p

 

Og når kom de to nye PvP-serverne?

5371788[/snapback]

 

Jeg blir nok å gå dps. Jeg er for tiden rogue i plate.

Lenke til kommentar
Har endelig gått til innkjøp av WoW! :w00t:

 

Har holdt meg til GW lenge nå og tenkte det var på tide å prøve ut WoW.

Lurer litt på hvilken class som er best å velge for en nybegynner, hvilken server som er lurest å velge

og om det ellers er noe som jeg bør vite før jeg setter i gang.

 

Takker for svar! :)

5372373[/snapback]

 

Velg det du syns ser kulest ut! :)

Lenke til kommentar
Jeg syns Warrior er gøyt. Det er kanskje ganske mangen av de ? Men, so what ?

 

Runner lvl 30 nå snart faktisk. Trenger 4000 xp til.

 

 

Men, hvor skal jeg stikke nå egentlig ? Jeg er i Wetlands, og har noen quester  til. STW Etter Wetlands da ?

5373418[/snapback]

 

 

STV, hillsbrad foothills, arathi highlands, desolace...

Lenke til kommentar
Dere "leker GM"? How? Skriver "y0 i'm liek a GM?" Haxen som aldri funker fordi folk har forskjellige størrelse på chatvinduet?

5373886[/snapback]

 

Vist du tar mange mellomrom, så går den automatisk en linje ned, uansett hvilken størelse du ser i, eller?

5373898[/snapback]

Nei. Du må ta nøyaktig mengde mellomrom, og den mengden er forskjellig alt etter UI og størrelsen på chatvinduet.

 

Tar du feil antall mellomrom kan det se slik ut:

 

E-Ton says: i r teh n00blol

.......................... <GM>lolhax says: ROFLMAO2k10

 

 

E-Ton says: i r teh n00blol ..................<GM>lolhax says: ROFLMAO2k10

 

 

Edit: LOL, forumet fjerner overflødige mellomrom, bytter ut med punktum.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Er du helt sikker? Jeg trodde at vist du tok veldig mange mellomrom, så hoppet den bare ned en linje og begynte på begynnelsen av dne linjen, isteden for å bruke så mange mellomrom som du har tastet inn. Jeg prøvde det i guild chatten engang, og alle fikk det tydligvis en linje under, og jeg ble banna =(, så da har GMen tydligvis også den størelsen på chatten.

Lenke til kommentar

Jaja. Så har jeg begynt med WoW. Har en Undead Rouge level 21 nå. Levler ganske fort selv om jeg pvp'er mye. I dag har jeg kjøpt meg en ny dagger med 10.9 damage i sekundet. Veldig fin.

 

Jeg har også fått 49 honorable kills med å forsvare Tarren Mill i Hillsbrad. Var sikkert 30 alliance der og jeg bare gouga som ville faen og gjorde alle spellsa mine. det ble jo 49 kills av det så jeg er dritfornøyd. Spesielt med tanke på at alle var ?? level. Eller hodeskallelevel som jeg kaller det ^^

 

Mange av de var nok level 60 og. Jeg tok en som hadde the Unstopabble force og da snakker vi jeg var stolt da. Greit nok, han hadde 1 halv milliard guards på seg og halvt hp, men HAN DØDE AHAHAHHAH! ;)

 

Så i morra skal jeg bli level 22 og få enda en ny dagger. Det blir kos

 

Og et spørsmål på slutten her: Hvor mange PvP kills må man ha for å få rank?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...