Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Whiteshit: Guild in question - Serenity Now - var såvidt jeg husker fra tidligere tråder om denne filmen velkjent som "griefers" på den serveren.

 

"As the story goes" så var visstnok Hot Springs eller hva det nå heter i Winterspring hvor de stod *hennes* favorittsted.

 

Greit nok, ikke det smarteste å offentliggjøre planene om en avskjedsseremoni på det offisielle WoW-forumet - ikke så veldig vanlig å holde noe sånt i WoW heller; sannsynligvis kjente ikke så mange henne i det virkelige liv - så i mine er det ikke "zomg get a life"-faktor over å holde en liten seremoni i fellesskap. Noe spesielt er det jo å holde en slik seremoni, men jeg synes uansett at folk absolutt skulle hatt respekt for hva de ville oppnå. Sitter tross alt folk bak keyboardet der som har mistet en venn, og dette var muligheten de hadde til å ta avskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Whiteshit: Guild in question - Serenity Now - var såvidt jeg husker fra tidligere tråder om denne filmen velkjent som "griefers" på den serveren.

 

"As the story goes" så var visstnok Hot Springs eller hva det nå heter i Winterspring hvor de stod *hennes* favorittsted.

 

Greit nok, ikke det smarteste å offentliggjøre planene om en avskjedsseremoni på det offisielle WoW-forumet - ikke så veldig vanlig å holde noe sånt i WoW heller; sannsynligvis kjente ikke så mange henne i det virkelige liv - så i mine er det ikke "zomg get a life"-faktor over å holde en liten seremoni i fellesskap. Noe spesielt er det jo å holde en slik seremoni, men jeg synes uansett at folk absolutt skulle hatt respekt for hva de ville oppnå. Sitter tross alt folk bak keyboardet der som har mistet en venn, og dette var muligheten de hadde til å ta avskjed.

 

Noen som har peiling på hvordan hun døde ?

Lenke til kommentar

Rett og galt,

piss fatalt.

 

Saken gjelder vel uansett at én eller flere spillere ødelegger en event som andre har planlagt i forhånd og prøver å / gleder seg til å utføre.

 

Om det er in-game, på en fotballbane eller generelt irl, så er det kjipt og tåpelig.

Jeg ser ikke noe forskjell, så lenge det er noe man liker å holde på med, er det helt greit å ta seg nær av det.

 

 

Folk "gifter" seg jo in-game, jeg holdt på å gjøre det selv, med eksen - siden vi begge spilte, men jeg fikk kalde føtter og trakk meg, så hvorfor ikke begravelse. Uansett om han døde irl eller bare tok pause / slutta med gamet, så synes jeg det går for det samme.

Mennesker er generelt sett drittsekker, og det er ingenting vi kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Rett og galt,

piss fatalt.

 

Saken gjelder vel uansett at én eller flere spillere ødelegger en event som andre har planlagt i forhånd og prøver å / gleder seg til å utføre.

 

Om det er in-game, på en fotballbane eller generelt irl, så er det kjipt og tåpelig.

Jeg ser ikke noe forskjell, så lenge det er noe man liker å holde på med, er det helt greit å ta seg nær av det.

 

 

Folk "gifter" seg jo in-game, jeg holdt på å gjøre det selv, med eksen - siden vi begge spilte, men jeg fikk kalde føtter og trakk meg, så hvorfor ikke begravelse. Uansett om han døde irl eller bare tok pause / slutta med gamet, så synes jeg det går for det samme.

Mennesker er generelt sett drittsekker, og det er ingenting vi kan gjøre med det.

 

Man holder jo ikke en begravelse vist man slutter. Da sier man pent farvell ;)

Lenke til kommentar

Tja, WoW er jo et RP-game, så kan jo hende at folk legger litt RP i det.

Jeg hadde gjerne funnet på noe av det samme, men med tanke på at jeg

a) ikke klarer å slutte

b) ikke har så veldig mye lyst til å slutte heller

c) er alliance og liker Teldrassil best

så vil ikke en begravelse for meg være et problem jeg tenker for mye på.

Lenke til kommentar
Tja, WoW er jo et RP-game, så kan jo hende at folk legger litt RP i det.

Jeg hadde gjerne funnet på noe av det samme, men med tanke på at jeg

a) ikke klarer å slutte

b) ikke har så veldig mye lyst til å slutte heller

c) er alliance og liker Teldrassil best

så vil ikke en begravelse for meg være et problem jeg tenker for mye på.

 

Joa, RP går det sikkert ann og holde noe lignende begravelse for di som har sluttet. Men blir litt rart uansett.

 

Trodde du hadde sluttet forlengst jeg ? :p

Lenke til kommentar
Jeg kan også legge til anonymitet, det er ufattelig mye lettere å handle i sinne over internett. Jeg er så sikker på at dere har også gitt faen i folk, fordi det er ove nettet, noen du mest sannsynlig ikke møter igjen før du er glemt for denne personen.

Det har du sikkert rett i. Det er utrolig lett å være drittsekk når man sitter trygt bak sin dataskjerm og ikke egentlig kan få noen problemer på grunn av det (med mindre det resulterer i temporære eller permanente utestegninger fra Blizzard, da).

 

Men jeg fatter virkelig ikke hvordan mennesker er som syns det er kult å aktivt gå inn for å ødelegge spillopplevelsen for folk som aldri har gjort deg noe.. anonyme fremmede.. å få et kick av å tenke på at "nå ble de sikkert sure, lei seg, frustrerte etc..".

 

En ting er å spille mot noen.. enten det er PVP i WoW, drepe noen i UT, slå noen i sjakk etc.. det er å prøve å være bedre enn motstanderen.. jobbe bedre som team.. det er bare kult, og ikke det jeg snakker om.. Heller ikke det å ta en søt hevn over en som ganket deg.. Men å bare gå inn for å være størst muliig drittsekk.... aktivt gå inn for mest mulig jævelskap over for flest mulig fremmede mennseker.. det skjønner jeg ikke.

 

Tror det er veldig mye "liten-tiss" syndrom der, dessverre.. "jeg er 15 og sinna på faren min"-syndrom.. følelsesmessig forflatede, hule mennesker som får noe ut av det. Og da er det greit å være anonym...

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke, rent RP sett, alliance gruse sin verste fiende horden, eller omvendt, i hvilken som helst situasjon?

Det er et godt og gyldig spørsmål, i mine øyne. Personlig syns jeg det bare er usmakelig. Litt slik at noen ting er hellig... og selv de værste fiender kan vise respekt noen ganger.. litt som Christmas Truce selv om det kanskje er litt romantisert.

 

Joda.. vi er fremdeles fiender.. men vi er også mennesker (eller alver, dverger whatever)..

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...