ErDetteNicketTattDa? Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg har nylig kjøpt en router fra ASUS av typen WL-500G Deluxe, men jeg får den ikke til å fungere som den skal med verken trådløse eller kablede forbindelser. Manualen har blitt fulgt til punkt og prikke. Jeg gikk inn på Quick Setup og valgte de alternativene som skal passe mitt oppsett: -------------------------------------------------- Select Internet Connection Type: Cable Modem or other connection type that gets IP automatically. -------------------------------------------------- Fill Information Required by ISP: Host Name: MAC Address: Heart-Beat Server: (Your ISP may require the following information to identify your account. If not, just press Next to ignore it.) Her valgte jeg å la alle feltene stå blanke ettersom jeg aldri har trengt å bruke den informasjonen til å få tidligere oppsett til å fungere. -------------------------------------------------- WAN IP Setting Fill TCP/IP setting for WL500g.Deluxe to connect to Internet through WAN port. Get IP automatically? Yes IP Address: Subnet Mask: Default Gateway: Get DNS Server automatically? Yes DNS Server 1: DNS Server 2: -------------------------------------------------- Configure Wireless Interface SSID: Asus Security Level: Low(None) Her har jeg ikke valgt noen WEP- eller WPA-kryptering for å ikke grave flere mulige fallgruver enn nødvendig. Jeg skal gå opp et par sikkerhetsnivå etter at oppsettet forhåpentligvis fungerer. -------------------------------------------------- Etter å ha besvart alle disse punktene har jeg prøvd å koble til internett etter å ha restartet routeren og de involverte pc-ene, men uten hell. Jeg har også forsøkt å finne den berømte nålen i høystakken ved å endre på noen andre innstillinger her og der, men det ser ikke ut til å ha hjulpet noe som helst. OS: WinXP ISP: NGT Modem: Netopia 3351 Router: Asus WL-500G Deluxe PCI-adapter: D-Link DWL G520 (kun brukt i PC som har forsøkt oppkobling via WLAN.) Endret 4. august 2005 av ErDetteNicketTattDa? Lenke til kommentar
ErDetteNicketTattDa? Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Update: Når jeg trykker på Local Area Connection i Network Connection og deretter "Repair this connection" så kommer følgende opp: The following steps of the repair operation failed: Renewing the IP address. Purging and reloading the remote cache name table of NetBT. Sending Name Release packets to WINS and then starting Refresh. Håper dette gjør det lettere å finne løsningen. Lenke til kommentar
ErDetteNicketTattDa? Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Er det ingen som har noen tips til hva som kan være galt/hvordan det kan fikses? All hjelp tas imot med takk selv om det bare er ville gjetninger Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Er det ingen som har noen tips til hva som kan være galt/hvordan det kan fikses? All hjelp tas imot med takk selv om det bare er ville gjetninger Dette klarer jeg å løse på en SVÆRT enkel metode, men du hvis du trenger å koble til flere enn 3 PCer via kabel så må man gjøre det litt mer avansert, si ifra hvis det er ønskelig. Sett kabelen fra NGT/Netopia boksen inn i en av LAN portene til ASUSen, IKKE i WAN porten. da skal det fungere :-) Da funker den som en AP/switch istedenfor en router, det er innebygget i Netopiaen EDIT: Evt gå inn i menyen til ASUSen->System Setup->Velg Access Point samme virkning... Endret 4. august 2005 av schmelck Lenke til kommentar
ErDetteNicketTattDa? Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 schmelck saves the day! Etter ha gjort som du sa og fiklet litt til så fikk jeg en blåskjerm av en eller annen grunn, og så var jeg på nett igjen. Takker så meget for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå