Gå til innhold

Visual Basic 2005 Erfaringer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mange av dere her som programmerer i visual basic 2005 beta?

Noen med erfaringer fra det?

Min erfaring er at det funker bra. Men har nå et program med

mange timere og mye kode (syns jeg da). Og opplever at det

"lagger" selv om feks bare 5 timere er på. :(

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 timere er ganske mye, hvorfor har du så mange timere?

Jeg tester Visual C# 2005, og må si meg velidg imponert, det er raskt, forbedret syntax (de har lagt til templates (generelizers!) :D) De har lagt til partial, som gjør at Windows Form Designer Code ikke blandes opp i vanlig kode

Og System.IO.Compression, yay!

De har tatt tilbake MaskedEdit fra VB3 også; dritfett

Jeg har ingen problemer med timere, men jeg bruker dem svært sjeldent.

Du vet at hvis du skal ha noe til å gå kontinuerlig, så er det raskere, og bedre å lage en thread? i VB6 måtte man jo lage timer for å få til dette. Men husk også at en timer ikke lager egen thread, så hvis du f.eks. bruker OpenGL, vil ikke GL funksjoner fungere i den nye threaden.

Lenke til kommentar

System.Threading.Thread :)

Hvis det var en "hva er thread" så er det ganske enkelt; Hver process er også en thread, men en thread er ikke nødvendigvis en prosess.

En thread er i bunn og grunn et program, med egen stack og instruksjonspeker, men deler mange ressurser med programmet som startet det.

En thread kjører uavhengig av prosessen som startet det, for å få tilgang til minne, trenger man å passe på at variabler ikke blir lagret i cachen på prosessoren, ellers vil du får rare feil (Siden variabler ikke blir lagret i RAM, så de andre threadene vil få tilbake den gamle verdien), dette velges ved å deklarere variabler som"volatile" i C# og C++ (men jeg vet ikke om det er nødvendig i C#)

VB6 er ikke multithreaded.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
A thread in computer science is short for a thread of execution, or a sequence of instruction that can be executed in parallel with others, either by time slicing (where a single processor switches between multiple threads) or multiprocessing (where threads are executed on separate processors). Threads are similar to processes, but differ in the way that they share resources.

Fra Wikipedia.

Man kan vel enkelt og greit si at det går ut på å gjøre flere forskjellige ting samtidig. (Rett meg hvis det er feil)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...