Øyboer Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 jeg har en del vifter i kabinettet mitt (3x80 mm og 1x120 mm), men de bråker så forferdelig, er det noen "triks" for å senke denne støyen? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Kast alle unødvendige vifter ut og sett inn to 120mm foran og bak. Eventuelt en viftestyring. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 er ikke denne feilpostet? Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 er ikke denne feilpostet? nei er den det? vifter er da luftkjøling så vidt jeg vet...eller? vill ikke foreksempel 2x120 bråke mere enn 2x80? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 den skal vel egentlig postes i "støydemping"? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 80mm-vifter spinner som oftest på høyere turtall enn 120mm og vil dermed bråke mere. Dette er jo avhengig av viftene så klart. En 80mm Delta bråker nok mere enn en 120mm Enermax f.eks. 120mm-viftene lager ofte en mer lavfrekvent og "rolig" suselyd også. Er det griller/huller/sperrer foran vifta som blokkerer for lufta vil dette også lage støy. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 den skal vel egentlig postes i "støydemping"? Støy er jo helt klart tema her, så vi flytter´n. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 det jeg tenkte meg ja Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) sorry da, viste ikke at det var ett slikt tema og uff, ser nå at "støydemping" ligger rett under :!: å sitte så mye forran datan tar på synet Endret 3. august 2005 av supreme_being Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 kjenner til det fenomenet ja Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Viftestyring går jeg nesten ut fra at du har. Du vil nok klare deg med en, eller to, vifter på 80mm i tillegg til den på 120mm. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Kjøp en vifte styring. Eller drit i viftene og kjøp vannavkjøling. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Senk hastigheten på viftene. Enten ved å koble de direkte på 7V eller 5V. Eller bruk en viftestyring som gjør jobben, hvis du har. Et dyrere alternativ er utbytting av vifter, til noen som er mer stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå