Ni kon Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Hei dere allmektige på grenseløs unyttig kunnskap Jeg er på tiden på jakt etter det fagfolk kaller et skallplagg. Altså en jakke i Gore-tex som jeg kan ha nå som jeg skal legge om livsstilen. Jeg kommer til å tilbringe store deler av min fritid ute. I jakten på den perfekte jakke har jeg vært innom en rekke sportsbutikker i Oslo. Men prisene er jo helt bak mål her. 4-5k ligger disse jakkene på. Og etter min mening er jo det helt latterlig mye.... Så nå lurer jeg på. Er det noen som vet hvor mye slike koster i utlandet. Tenkte kanskje invitere madammen med til Bulgaria, og da også kjøpe to slike samtidig. Da jeg betaler hennes også syns jeg at 8-10k + alt annet jeg må ha er i det meste laget. Noen som har noen ideer om hvor jeg bør dra. Ikke foreslå Kina. Det må kunne nås på en weekend tur Tusen takk dere som hjelper Endret 3. august 2005 av oivind_dahle Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 4-5000 for jakker som garantert er vanntette, og som gjerne holder i 15-20 år er da ikke så fryktelig dyrt når man sammenlikner med datautstyr som hverken tåler vann eller holder i stort mer enn 5 år. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Problemet er at jeg må ut med 2 x det der, siden jeg skal ha til to personer. Syns det er latterlig dyrt for klær, da de ikke brukes 15-20 år. Det er livstidsgaranti til rammen til OCZ, men jeg tipper ikke du sitter på de brikkene om 10 år Uansett kunne det jo vært greit å få med seg en tur til utlandet på kjøpet Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har Gore Tex® hansker, virkelig noe som varer lenge!! Vil si det er verdt pengene Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Problemet er at jeg må ut med 2 x det der, siden jeg skal ha til to personer. Syns det er latterlig dyrt for klær, da de ikke brukes 15-20 år. Det er livstidsgaranti til rammen til OCZ, men jeg tipper ikke du sitter på de brikkene om 10 år Uansett kunne det jo vært greit å få med seg en tur til utlandet på kjøpet Kan godt vere du gjør det jo, kanskje du elsker de så fælt at du henger de opp på veggen på siden av deg... Hvem vet Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg bestilte et par North Face-jakker (fleece og ytterjakke) fra USA, det kom på ca halv pris ferdig levert i forhold til prisene her i byen. Endret 3. august 2005 av Rikky Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg bestilte et par North Face-jakker (fleece og ytterjakke) fra USA, det kom på ca halv pris ferdig levert i forhold til prisene her i byen. Blir det ikke masse toll og annet tull inne i bildet hvis man bestiller fra utlandet? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Betalte 999,-for noe Gore-tex motorsykkel hansker, seriøst, en kan duppe hendene (med hanskene på) nedi et vann i flere timer uten at det trekker inn vann Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Om du går på en fin motebutikk i Bulgaria og kjøper de samme kjente merkevarene som du finner her til lands så vil du nok spare 50%. Obs: se opp for billige etterlikninger. Spør turoperatørens utsending på stedet hvor de "dyre" butikkene ligger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Betalte 999,-for noe Gore-tex motorsykkel hansker, seriøst, en kan duppe hendene (med hanskene på) nedi et vann i flere timer uten at det trekker inn vann Og ikke blir det særlig klamt heller. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Fikk noen North Peak jakker fra Kina. De funker ganske bra. Men har kjøpt meg to snowboard jakker og de funker utmerket ute i naturen. Kjøpte en som jeg hadde i to år, men måtte kjøpe ny fordi jeg misten min gamle. Helly Hansen, disse er gode. Koster rundt 2000,- Anbefaler de. Husk og sjekk på G-sport og XXL de har ofte tilbud. De er ikke vits i å kjøpe altfor dyr jakke. De går som regel i stykker før de blir slitte. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Forresten, Galvin Green lager FANTASTISKE goretex-produkter. Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Arc'teryx lager visst bra jakker de også, men prisene er mildt sakt stive. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Nå har jeg absolutt _null_ peiling på moter og trender, men hvorfor ikke kjøpe en Bergans jakke? Jeg har omtrent ikke brukt annet Trollheimen jakken deres de siste årene, og den tåler virkelig juling. Vann og vindtett; lett og full av fikse løsninger; og koster ca 2800kr. Kanskje ikke det hippeste å gå med i byen, men etter min oppfatning oser den av brukskvalitet. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Du kan jo prøve å finne noen factory outlet steder hvor de selger gore-tex klær. Burdte være hvertfall et par slike steder her i landet. =) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Jeg har en CK goretexjakke.. Fungerer den.. Fikk den gratis og jeg liker å være levende reklame.. Når jeg har jobbet der så er det jo egentlig greit.. Kanskje litt stor ,men jeg har en sommerjakke som jeg noenganger bruker ,men den tar så lang tid å ta på seg (er litt trang hvis jeg har genser under) så jeg tar somregel denne og svetter istedet (finner ofte ut 2min etter at jeg har gått ut at jeg ikke trenger jakke alikvell ) Anbefaler at du går innom de dyre butikkene i utlandet ja. De billige er ofte bare etterligninger som går opp i sømmene etter kort tid. Har selv noen fake oakley solbriller.. Fakeley som jeg kaller dem Kjør dyrt i utlandet.. det sparer du på! (ironisk nok) Her er bildet av den.. Tatt på TG.. Her er bilde EDIT: La opp en FTP adresse istedet for http Endret 4. august 2005 av CFD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte kanskje invitere madammen med til Bulgaria... Sorry for OT, men er ikke du singel? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Blir det ikke masse toll og annet tull inne i bildet hvis man bestiller fra utlandet? Jo, litt toll var også inni bildet, men det var medregnet da jeg sa ca halv pris. Av annet tull var det henting av pakken på Posten og betaling av en regning (toll). Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte kanskje invitere madammen med til Bulgaria... Sorry for OT, men er ikke du singel? he he. Never stop moving. Have u seen a dog piss on a moving car? Jeg dveler og sørger ei over tapt vann Ny bekk rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Ta en tur innom en snowboard/ski/skate-sjappe når sesongen er på hell (eventuelt off-season, som nå), og se om de har noe fint liggende. Burton har f.eks noen fin-fine jakker som ikke er for varme for sommer/høst-bruk, dessuten god kvalitet og bra utseende. Du må regne med 2000 kroner eller deromkring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå