Gå til innhold

nytt socket a hk

ZaiCoN

Anbefalte innlegg

pga det hket eg kjøpte hos netshop ikkje virka så skal eg ha meg eit nytt hk

tenkte på dette

Asus Mainboard Socket-A SIS 741GX mATX VGA Audio Audio LAN SATA Retail

fant det til 200kr+frakt

passer det til desse komponentene?

amd sempron 2400+

1 x 1024mb kingston pc2700 333mhz

gainward geforce fx5900xt 128mb

hitaqchi 120gb Ide

maxtor 10 200gb Ide

maxtor 10 200bgh S-ata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde ikke kjøpt socket A nå. netshop har to kort på lager, komplett har ikke engang socket A lista under hovedkort, og de felste andre butikkene har kun noen få og til dels overprisa socket a kort inne.

dersom du fremdeles skal ha socket A så er nok dette et greit valg: http://psdata.no/ps.asp?it=113038&mlevel=010500

hvis ikke, kjøp deg et billig 754 system med en amd64 2800+ cpu. det koster ikke stort mer enn 1500kr og du får betydelig bedre ytelse.

f.eks:

Asus K8n nforce 3 250gb s754 til 533kr

Amd64 2800+ s754 til 998kr m/kjøler

begge deler bestillt fra shg.no

du har kanskje ikke hørt om butikken før, mene de har veldig gode priser og jeg kjøpte faktisk samme hovedkort og cpu til en kompis av meg i forrige uke og det yter bra og webshoppen har fått bare skryt i denne tråden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=445232&hl=

Lenke til kommentar

du må nok flashe bios da, det hk er vel ganske gammelt tror jeg, så det kan være at det ikke støtter sempron cpu uten bios flash

ser at det hk du fant også er micro atx. dvs at det er veldig lite. nå vet jeg ikke om det har noen direkte invirkning på systemet ditt, mene jeg hadde helt klart kjøpt noe annet om det var opptil meg

det jeg linka til på psdata er et helt greit hovedkort. er desverre vanskelig å finne ikkedemo kort til socket A nå om dagen

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...