Gå til innhold

Tippeligaen - 2005

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Andre norske fotballag kan tape kamper. Men Rosenborg kan ikke tape kamper uten å måtte bytte trener som en følge. Man kunne tro det stod skrevet i lovbøkene at Rosenborg alltid skal vinne og være best. For når det ikke skjer, så er det jo sjokkerende for folk.

Forskjellen er at Rosenborg er ikke et "vanlig norsk fotballag". Her snakker vi om et lag som har noen av norges beste spillere på nesten hver posisjon, men som rett og slett ikke yter i nærheten av det de er gode for (Dessuten så er det systemet som ligger rundt Rosenborg helt unikt i Norge). Derfor tror jeg det kan være godt å få noen nye, friske impulser inn på Lerkendal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her snakker vi om et lag som har noen av norges beste spillere på nesten hver posisjon, men som rett og slett ikke yter i nærheten av det de er gode for.

La meg nevne Dorsin... Han har vel strengt tatt INGEN VERDENS TING på RBK å gjøre... Han er jo møkkdårlig....

Ok, han har hatt 2 el 3 bra kmaper, men det er ikke godt nok!

Syns RBK bør investere i en skikkelig god venstreback til neste sesong, helst før overgangsvinduet stenger... Dvs. før 1 sept....

Lenke til kommentar
Her snakker vi om et lag som har noen av norges beste spillere på nesten hver posisjon, men som rett og slett ikke yter i nærheten av det de er gode for.

La meg nevne Dorsin... Han har vel strengt tatt INGEN VERDENS TING på RBK å gjøre... Han er jo møkkdårlig....

Ok, han har hatt 2 el 3 bra kmaper, men det er ikke godt nok!

Syns RBK bør investere i en skikkelig god venstreback til neste sesong, helst før overgangsvinduet stenger... Dvs. før 1 sept....

At de ikke bruker Stensaas i stedet for Dorsin er utenfor min fatteevne. Rosenborg kunne hatt godt av å få tak i dyktig venstreback ja. Kanskje Per Mathias bør ringe til Stamford Bridge å spørre om Wayne Bridge er til utlån?

Lenke til kommentar
Åja..... Sikkert stort for han å få spille for RBK....

Men kns Espen kan lokke lillebror, Marius, til Lerkendal!?!

Edit: Snakker om brødrene Johnsen, hvis noen ikke skjønte det...

Det forresten en aldri så liten spøk.

Marius Johnsen er en meget dyktig spiller og det hadde vært morsomt å få han til Lerkendal. Han er jo meget målfarlig og. Spørsmålet er om han vil komme til RBK, med tanke på dagens situasjon.

Lenke til kommentar

4-0 til Start mot Rosenborg, snart pause. I tillegg er Espen Johnsen utvist...kan mitt hjerte ønske seg noe mer?? :p (Jo, forresten kan Liverpool godt tape i dag også)

EDIT: ok, 4-1 til pause, men allikevel...

Endret av gaute/NeO^^
Lenke til kommentar
Forskjellen er at Rosenborg er ikke et "vanlig norsk fotballag™". Her snakker vi om et lag som har noen av norges beste spillere på nesten hver posisjon, men som rett og slett ikke yter i nærheten av det de er gode for (Dessuten så er det systemet som ligger rundt Rosenborg helt unikt i Norge). Derfor tror jeg det kan være godt å få noen nye, friske impulser inn på Lerkendal.

For en 2-3 år siden, skulle jeg ha vært enig i at RBK hadde de de beste spillerne på de fleste plassene, men sånn er det nok ikke lenger. Mange av de tidligere beste spillerne er blitt for gamle...de henger rett og slett ikke med lenger, kanskje med unntak av Ørjan Berg. Teknisk sett, er han vel fortsatt en av de beste spillerne i tippeligaen, men det hjelper litt lite når han er så mye ute pga skader. Roar Strand er også en som fortsatt holder mål, men han er jo ikke teknisk god....han bare løper og scorer noen mål.

De eneste som kan kalles 'blant de beste' på Rosenborg nå, er Kvarme, Helstad og Storflor, kanskje også Solli, men under tvil....på resten av plassene er det flere andre lag som har langt bedre spillere, noe også tabellen viser. Tabellen juger jo som kjent aldri. Bortsett fra når enga ligger så høyt da :D

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Det hjalp jo kjempe mye å bytte trener!

det er nok ikke trenerens skyld at rbk taper!

det går jo like dårlig om de har Per Johansen eller Høgmo!

rbk burde ta en ordentlig oppryddning i spillerene sine!

Ja, men det virker som de ikke skjønner det.

Selvsagt har treneren mye av ansvaret, men de kan ikke vente at Høgmo skal klare å snu dette her helt selv. Det er MYE som må ryddes opp i i RBK nå. Å bare skifte trener og håpe på det beste, er dømt til å mislykkes.

Har tro på at Per-Mathias Høgmo kan være rett mann for Rosenborg, men det må mere til enn bare et trenerskifte.

Lenke til kommentar

LOL, Når start - rbk ble spilt hadde Høgmo vært trener i kun 5 DAGER, i 5 dager. Det tar litt tid å få opp et lag, du kan ikke snu det på et døgn. Høgmo har en kjempe jobb foran seg. Alex91, ikke utal deg på ting du tydligvis ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Per Johansen :dontgetit:

Eller Per Joar Hansen.....

Uansett... Jeg mener også at Perry kunne fortsatt... Den som bør gå heter Rune Bratseth... Mannen tåler ikke motgang, jo....

Opprydding i spillerne... Nja... Et lite generasjonsskifte kan vi nok vente oss snart, men det er ikke bare å sparke alle "gamlingene"...

Åge Hareide begynte jo sånn smått den prosessen ved å kvitte seg med Skammels... Men han ble jo som kjent landslagstrener, og fikk aldri fullført det der.. Det er nemlig noe som må gjøres over litt tid, ikke over natta...

Lenke til kommentar
Opprydding i spillerne... Nja... Et lite generasjonsskifte kan vi nok vente oss snart, men det er ikke bare å sparke alle "gamlingene"...

Åge Hareide begynte jo sånn smått den prosessen ved å kvitte seg med Skammels... Men han ble jo som kjent landslagstrener, og fikk aldri fullført det der.. Det er nemlig noe som må gjøres over litt tid, ikke over natta...

Problemet er vel at denne prosessen stoppet helt opp, da kompisen til alle "gamlinga" ble hovedtrener etter Hareide.....

Men jeg synes det er helt ålreit at RBK sliter om dagen, jeg. På tide med noen andre lag på toppen. Bra for norsk fotball. Bra for publikumsinteressen også, at det blir litt mer spennende. Og bra for økonomien til andre klubber. Trur også dette kommer til å fortsette i årene fremover. Trur det blir lenge til et lag blir så suverene som det RBK har vært tidligere.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Sliter og sliter. De ligger midt på tabellen i øverste divisjon, og der er det nok tusen andre lag som kunne ønsket seg en plass.

Ja, sliter. Når et lag, som før denne sesongen har 13 strake seriemesterskap, ligger på 9. plass på tabellen (som er under midten ;) ), og blir rundspilt av de fleste, så kaller jeg det 'å slite'.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Sliter og sliter. De ligger midt på tabellen i øverste divisjon, og der er det nok tusen andre lag som kunne ønsket seg en plass.

Ja, sliter. Når et lag, som før denne sesongen har 13 strake seriemesterskap, ligger på 9. plass på tabellen (som er under midten ;) ), og blir rundspilt av de fleste, så kaller jeg det 'å slite'.

mvh

Pantera

Enig i den.

Vi visste jo alle at den gangen måtte komme at RBK ikke ble seriemestere, men at det skulle skje så brått og brutalt, var det vel ikke mange som hadde trodd.

RBK burde faktisk, helt seriøst, begynne å frykte nedrykksstriden. Lagene under dem vinner kamper de også. Det er ikke mange poengene ned til bunnen.

Sitter forresten her og har lite å gjøre. Fikk veldig lyst til å tippe utfallet av neste serierunde nå. Skal vi se... (dette er altså sånn jeg tipper det blir. Setter H/U/B bak hver kamp)

Søndag 28/8 (19. runde)

Ham-Kam - Lillestrøm U

Molde - Viking B

Tromsø - Aalesund H

Rosenborg - Lyn U

Odd Grenland - Start B

Vålerenga - Bodø/Glimt H

Mandag 29/8

Brann - Fredrikstad H

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...