Gå til innhold

Tippeligaen - 2005

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, dette går jo strålende. Mitt kjære Rosenborg har spilt seg selv ut på sidelinjen ved å melke de samme spillerne i 11 år. En gang måtte det jo ta slutt.

Eneste som irriterer meg er hvordan alle 14-åringer i Norge kommer med utrop allà "haha, LOL - Rosenborg suger!11ONeone". Er det rette måten å takke det laget som har gitt norsk fotball internasjonal anerkjennelse?

Så flott å tenke på at når Rosenborg vant det første av de 11 seriemesterskapene så lærte de tidligere nevnte småungene sine første ord. ^^

Lært å krype, lært å gå, lært å ælske RBK!

Lenke til kommentar

For all del, dette er det beste som kunne ha hendt norsk fotball. Et lag bør ikke dominere i all uendelighet, men den "misjoneringen" for norsk fotball Rosenborg har gjort i tidligere år bør ikke gi grobunn for hat, snarere beundring. (ehm, rar setning)

5-1 til Fredrikstad. Perry er ferdig i norsk fotball. :(

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
For mitt vedkommende har jeg aldri likt Rosenborg, og alle de (unntatt patriotene) som holder med Rosenborg kun fordi de er (les var) berst. Fotball er kjedelig når de samme lagene alltid vinner, så nå er det godt å se tidligere bunnlag som Start oppe på pallen.

Kunne ikke vært mer enig. Jeg nyter å se hver eneste gang Rosenborg taper. Det er jo virkelig ikke synd på dem. De har vært seriemestere i 13 år, og det er på tide at andre lag får slippe til.

Lenke til kommentar
Litt dumt at Viking tapte i dag...

Veldig dumt, mest pga at da fikk tv2 folka rett. Bra østenstad forklarte hvordan kampen egentlig var slik at folk ikke får helt feil intrykk.

Kunne ikke vært mer enig. Jeg nyter å se hver eneste gang Rosenborg taper. Det er jo virkelig ikke synd på dem. De har vært seriemestere i 13 år, og det er på tide at andre lag får slippe til.

Jeg er delvis enig. Det er jo ganske tragisk at et lag som har vært så bra, blir så dårlig. Hadde jo vært bedre hvis et annet lag hadde vunnnet serien der rosenborg var høyere oppe. Bare ikke vålerenga vinner så er jeg fornøyd. :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Det TV2 og andre har problemer med å forstå, er at i en fotballkamp så må et lag tape for at et annet skal vinne. Det å reagere med sjokk og skylde på treneren for at Rosenborg taper, blir helt feil. Hvis det var ment at Rosenborg skulle vinne, så kunne kampen like så godt stått uspilt. Fotball er som alle andre leker, et spill hvor noen taper og andre vinner. Spillerne i Rosenborg er ikke så gode som de var, og det eneste de har er et navn. Ja, det er kanskje sjokkerende at navnet Rosenborg taper kamper. Men laget Rosenborg er blitt et dårlig lag, og dårlige lag er det mange av i Norge, enten de heter Rosenborg eller Haugesund.

Man kunne nesten tro at definisjonen på norsk serie er at Rosenborg er det eneste og beste laget... I motsetning til TV2 synes jeg ikke det er sjokkerende at rosenborg i likhet med alle andre lag, kan få nedturer. Det er ikke trenerens feil. Skulle man bytte trener i Hønefoss hver eneste uke, fordi de ikke kommer seg høyere opp i divisjonene, for eksempel?

Lenke til kommentar

Tror Rosenborg fremdeles kommer til å havne topp3 i ligaen, men likevel må noe gjøres. VIF har i år handlet på øverste hylle, men RBK har hentet inn to relativt ukjente spillere fra Uruguay. Rosenborg er norges desidert rikeste klubb. Penger er til for å brukes.

Så trenger Perry å skjerpe seg. Mistenker han for å være for snill mot spillerne. De presterer rett og slett ikke, ergo - de fortjener ikke plassen på et av norges beste lag.

Lenke til kommentar

Det interessante med dagens kamp er jo særlig at et lag som Fredrikstad er supergiret på å slå Rosenborg. De har nok hatt en himmelsk motivasjon, mens Rosenborg på sin side ikke kan se på Fredrikstad som den store utfordringen. Når det da lykkes Fredrikstad å score veldig tidlig i kampen, hjelper det ikke akkurat på selvtilliten til et raknende topplag.

Lenke til kommentar

Siden Rosenborg har vært gode så lenge, så har det jo også blitt sånn at alle er ekstra gira på å ta dem. Som du sier, så hadde nok Fredrikstad veldig mye motivasjon og var kjempeinnstilt på å slå Rosenborg.

Om ikke nedrykk, så skulle jeg hvertfall likt å se Rosenborg kjempe og slite litt i nedrykksstriden mot slutten av sesongen. ;)

Lenke til kommentar

Nettopp, derfor spillerne bør få et uberkraftig spark i bakenden. Gutta har vunnet alt som kan vinnes og yter derfor ikke like mye som de gjorde for et par år siden. Et annet faktum er jo at de ikke er i samme form lenger. For et par år siden så hadde Rosenborg et av de høyeste målte O2-opptakene i fotballverden. Nå er de middelmådige. Roar Strand, kanskje norsk tippeligas største løpsmaskin gjennom tidene blir parkert av juniorspillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...