Gå til innhold

Har jeg for dårlig Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Etter at jeg fikk mitt dyrebare Geforce 4 ti 4400, så har jeg hat det problemet at maskinen fryser i spill og i vanlig winxp. Jeg lurer på om det er strømforsyningen sin feil.

Jeg har følgnde :

Asus 235 watt strømforsyning

Celeron 1000mhz @ 1200 mhz (Boxed cpu vifte)

Isdn kort

nettverkskort

lydkort

geforce 4 ti 4400 (vet ikke om det bruker mer strøm enn mitt gamle men men)

brenner

dvdspiller

og

diskettstasjon er koblet til.

+12 v står på 11,734

+5 v står på 5,08

+3,3 står på 3,264

1,75 vcore står på 1,76 c

Nå bruker jeg ikke vannkjøling men skal ha på snart. Jeg lurer på om jeg må ha ny strømforsyning!

Hjelp MEG!

PS: har en gammel 235 watt av typen asus den også, den har ikke blitt brukt så mye, kan det hjelpe bare å bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEt kan være det, men har litt tvil. Vis du skal ha vannkjøling så bør du spandere på en ny strømforsyning og kanskje et nytt system (Ville fått mer glede av grafikkortet ditt).

Prøv ogklokk ned prosessoren og se om systemet kjører stabil. Du kan også koble ut Cd-rom/brenner, lan o.s.v og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

tror det kan skyldes den ja. hadde samme problemene på min maskin da jeg skaffet meg en TI4200. Jeg kjørte da en Athlon 1ghz, 2xhdd, 2xcd + en del vifter, med en 250W. Funket bra da jeg hadde GF2 Pro, men etter GF4 ble det bare tull.

Skaffet meg en 300W strømforsyning, og har ikke hatt problemer i ettertid....

mitt råd er at du kaster ut 235w og slenger inn en minimum 300w

Lenke til kommentar

har prøvd å klokke ned systemet, til og med klokket det helt ned til 667mhz men hadde samme problem. har prøvd d å koble ut brenneren men hadde samme prob.

kan noen anbefale meg en(strømmforsyning)?

[ Denne Melding var redigert av: Versatile på 2002-08-04 00:10 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også 235w psu, riktignok fra aOpen. Satte nylig i ti 4400 kort jeg også, uten problemer. Har i tillegg 2x10.000rpm scsi-disker,1 5400 ide disk, brenner,dvd,nettverk,firewire,scsi-kontroller,usb-scanner,lydkort med frontmodul,640 mb ram, 1120mhz cu-mine Celeron, 8 stk kabvifter osv.

Når dette går greit skulle man tro at psu var uskyldig i å forårsake dine problemer. Men man vet jo aldri, hvis en av spenningene kneler under stor belastning kan det lage problemer.

Uansett ville jeg nok undersøkt noe nærmere før jeg gikk til anskaffelse av ny psu.

Ellers har Komplett.no fått inn en serie rimelige psu`er som varierer fra 400w/kr324 til 550w/kr.550.

Du finner den kraftigste her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar

Darkman: Når du skifter psu, skifter du også ut ei vifte med viftestyring. Hvis den nye har vifte som bringer mer luft, eller styring som kjører vifta på høyere turtall ved samme temp vil du jo få bedre gjennomtrekk i kabinettet. Dermed er det jo ikke sikkert at det var for lite power som gjorde det, men for høy temp på skjermkortet...?

Bare en tanke.

Lenke til kommentar

ey! JA! endelig! fy ****! Prøvde den andre strøforsyningen. Har ikke klikket enda!

Noen endringer var det da.

Den nye 5 år gamle supply'en :

+12 v står på 11,673

+5 v står på 5,107

+3,3 står på 3,296

1,75 vcore står på 1,76

Klikke supply:

+12 v står på 11,734

+5 v står på 5,08

+3,3 står på 3,244

1,75 vcore står på 1,76 c

Tror det har noe med + 3,3 spenningen, på den gemle jeg suplyen jeg gravde frem fra min kjære PII 233 MMX ligger 3,3 spenningen på 3,296 istede for 3,244 som ugjør en ganske stor % forskejell... kansje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...