slackerjack Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har tenkt til å kjøpe nytt skjermkort, tenkte på enten 6600gt, 6800le eller evt 6800nu. Liker å klokke litt så tenkte derfor å gå for 6800le, men skulle gjerne ha byttet kjøleren med en Arctic Cooling VGA Silencer. Passer denne til 6800le? Og er det en bestemt type 6800le som er lett å åpne pipes på? Er det noen andre skjermkort under 2000 som er verdt å ta med i vurderingen? Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) ikke under nej men till akk 300 over får du gt kortet da...så...tenk litt... kan jo klokke frekvensen på det-....nej ingen spess som er garrantert lett pipelines økning på... gainward har selv 6800gt nå og 16 pipelines er ganske kult... specs sier at en kjølern passe vaffal...men ikke alle kort er like har vi jo erfart me skrik her Endret 3. august 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Skulle da tro at det passet 6800le da det er basert på det samme designet som 6800nu og gt. Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at det ikke passer må være at det er noen komponenter i veien for kjøleren. Er det noen som har prøvd Arctic Cooling Silencer NV5 på 6800le? Er det noen som vet hvor lange 6800 kortene er i forhold til 9800pro? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har selv hatt helle med å åpne alle 16 pipelines og shaders på et gainward 6800le. Ja, den kjøleren du linker til passer til 6800le kort, og jeg kan bekrefte at der er en svært bra kjøler . Anbefaler at du bytter vifte på skjermkortet, ettersom disse har en tendens til å bli små bråkebøtter etter en stund (selverfart). Av andre skjermkort som kan være verdt å ta med i vurderingen til den prisen vil jeg si at et billig 6800NU bør overveies. Koster bare noen få lapper mer enn et LE kort, kommer med 4 extra pipelines åpnet fra fabrikken og mulighet til å pne de fire siste også. Satser du på å få åpnet alle pipelinsene på et LE kort vil du jo få like god ytelse som ved et NU kort med alle pipes åpnet, så da er jo egentlig LE et klart valg, siden du essentielt får "samme kort" til en billigere penge. EDIT: mener 6800LE kortene er litt lengre enn 9800Pro. Har ikke prøvd en NV 5 Silencer på et 6800LE, men har med helle montert det på mitt NU kort, og etter hva jeg kan se ville det passet LE kortet mitt helt uten modifisering. bare å smekke rett på, i motsetning til NU kortet mitt, hvor jeg måtte file ned en ribbe på kortet. Endret 3. august 2005 av Wazu Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 bråkebøtter etterhvert ja...det er du ikke alene om Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Tusen takk for svar Wazu. Usæl: Mener du XFX 6800GT til 2395 på komplett? Valget står vel mellom Leadtek 6800LE, Leadtek 6800NU og muligens XFX 6800GT. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville satset på Sapphire Radeon..... Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville satset på Sapphire Radeon..... Fins mange av de... Noen spesielle? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvilken type må du ha??(PCI Express, PCI, AGP) Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Tusen takk for svar Wazu. Usæl: Mener du XFX 6800GT til 2395 på komplett? Valget står vel mellom Leadtek 6800LE, Leadtek 6800NU og muligens XFX 6800GT. Utav de er jo klart 6800Gt kortet best, men det koster jo også deretter. Ellers vil jeg si at HVIS du softmodder et LE eller NU kort, og klokker det litt, vil alle tre kortene yte tilnærmet likt, med unntak av i svært høye oppløsninger (generelt sett). Men så er jo risikoen for at det ikke skal lykke større jo billigere kortene er (tenker da t det er mer risky å kjøpe et LE kort enn et NU kort, mens et GT kort er risikofritt, men klart dyrest.) Så det passer vel med å spørr: Do you feel lucky (punk)? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Det skulle passe med nesten 1 cm klaring. Da blir det vel 6800NU eller GT da Endret 4. august 2005 av da_devil Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Falt for et Asus V9999GE 6800NU 256mb GDDR3 Kortetdesignet er basert på 6800Ultra, så skal vurdere å prøve å flashe den med ultra bios. Sammen med en Zalman VF700-CU burde det klokke ganske greit. Testene av dette kortet var ihvertfall ganske positive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå