Lars-H Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Merker at alle stygge folk i adidas treningsbukse bruker ordet påse, hvorfor det? Nå lurer jeg ikke akkurat på hva ordet betyr, men hvorfor de bruker det når de kan bruke det fine ordet pose? 6700116[/snapback] Påsa er da tøft nok? haha Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 et ord jeg alltid har lurt på er et ord Dave Chappelle bruker ofte i Chappelles show. "Skeet" (er ikke sikker på hvordan det skrives) hva betyr egentlig skeet? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 et ord jeg alltid har lurt på er et ord Dave Chappelle bruker ofte i Chappelles show. "Skeet" (er ikke sikker på hvordan det skrives) hva betyr egentlig skeet? 6710398[/snapback] http://www.urbandictionary.com/define.php?term=skeet Lenke til kommentar
sjokojon Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Betyr WYSIWYG, Whats You See Is What You Get? Hva brukes den forkortelsen til? 5799992[/snapback] Har med webdesign å gjøre, tror jeg. Det du gjør(legger til bilder tekst etc) er sånn siden vil se ut. Istedenfor å kunne mange html/php-koder. 5800277[/snapback] Det er et gammelt slagord og betyr akkurat det det står. "What you see is what you get" Det er blitt mye brukt i markedsføringsammenheng, for å overbevise deg om at du ikke kjøper noe bullshit, men at det du ser forran deg i butikken er det du får når du kjøper det. Det har nok også blitt brukt i sammenheng med programmer som skriver web-kodene for deg og lignende, men det er ikke opprinelsen. Sikkert mulig å finne ut hvem som sa det først også, hvis man gidder å leite litt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 What You See Is What You Get blir for for webdesignere brukt som forkortelse for programmer som lager websider der du tenger sidene isteden fro å skrive inn koden selv (koden blir da generert) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) WYSIWYG er nok litt eldre enn webdesign. Det ble først brukt i sammenheng med de første desktop publishing-maskinene fra Xerox på 70-tallet, og oppfinnelsen av laserskriveren, og betydde rett og slett "Det du ser på skjermen er det du får ut på papiret." Tekstbehandling hadde akkurat samme problem den gangen som web design hadde i starten, skulle du sette opp en side med fonter og stiler måtte du bruke et markup-language. Jeg hørte uttrykket første gang i forbindelse med Apple Macintosh, men det oppstod altså nesten et tiår tidligere. Uyttrykket kom opprinnelig fra en amerikansk TV-serie, hvor en av rollefigurene pleide å si det om seg selv. (Morsomt siden skuespilleren var en mann utkledd som en dame...) Geir Endret 4. september 2006 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
sjokojon Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 WYSIWYG er nok litt eldre enn webdesign. Det ble først brukt i sammenheng med de første desktop publishing-maskinene fra Xerox på 70-tallet, og oppfinnelsen av laserskriveren, og betydde rett og slett "Det du ser på skjermen er det du får ut på papiret." Tekstbehandling hadde akkurat samme problem den gangen som web design hadde i starten, skulle du sette opp en side med fonter og stiler måtte du bruke et markup-language. Jeg hørte uttrykket første gang i forbindelse med Apple Macintosh, men det oppstod altså nesten et tiår tidligere. Uyttrykket kom opprinnelig fra en amerikansk TV-serie, hvor en av rollefigurene pleide å si det om seg selv. (Morsomt siden skuespilleren var en mann utkledd som en dame...) Geir 6799835[/snapback] Dette høres veldig riktig ut, men jeg er ganske overbesvist om at dette utrykket kom enda tidligere enn du sier. Btw hvem TV-serie? Lenke til kommentar
irio Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Noen som kan forklare meg hva retorisk betyr, som i "det var et retorisk spørsmål". Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Noen som kan forklare meg hva retorisk betyr, som i "det var et retorisk spørsmål". 7616526[/snapback] Et retorisk spørsmål er et spørsmål som ikke er ment for og besvares. Lenke til kommentar
irio Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Aha, hjertelig takk! Han foresten en til: Hva er defenisjonen på kontroversiell? Vil det bli det motsatte av konservativ? Edit: Kan noen forklare forskjellen på ateisme og agnoisme(Som i agnostisk, i tilfelle det er feilstavet). Endret 1. januar 2007 av irio Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Agnostikere er vel slik at det som ikke kan bevises kan ikke eksistere elns. Ateister tror regelrett ikke på at det finnes noen gud. Sånn cirka. Endret 1. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 har glemt hva "mao" betyr, hva er det igjen? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Han foresten en til: Hva er defenisjonen på kontroversiell? Vil det bli det motsatte av konservativ? 7616712[/snapback] Kontroversiell vil si at noe er omstridt, ofte upopulært blant mange. Konservativ vil i ordets betydning bety en som vil konservere det gamle. Altså en som vil holde på gamle ordninger/skikker/tradisjoner. I politisk sammenheng blir det brukt om høyreorienterte partier som Høyre og Frp. De to ordene har ingen direkte sammenheng, og er ikke motsetninger. Lenke til kommentar
irio Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Takk for hjelpen! Hadde vist missforstått kontroversiell helt. Lenke til kommentar
Kirkvik Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 hva betyr FTW? Betyr Fuck the World etter som æi har forstått Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva betyr atal? FTW - For the win. Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 atal... frekk, drittlei?! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Mye av det samme når det gjelder forkortelser som går igjen her gitt. Samt link til UrbanDictionary Jeg for min del er litt gira på å finne ut hva det sør-trønderske innlandsordet "furkunnj" betyr. Noen som vet det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå