Kanetheheatsink Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 "Tho"? Bruker det selv men har ingen anelse hva det betyr Passer liksom bare inn... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Korleis teller danskane? Synest alltid eg høyrer "tre og halv fems, to og tre firs", eller noko sånt. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tress = 60 Fjers = 80 Fems = 100 Halv-tress = 50 Halv-fjers = 70 Halv-fems = 90 Fire og en halv-fjers = 74 Eller noe sånt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hah, dumme dansker, nesten like dumt som imperiske måleenheter. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 "Tho"? Bruker det selv men har ingen anelse hva det betyr Passer liksom bare inn... 6684620[/snapback] Du sikter til det engelske ordet "though" som uttales "tho". Det nærmeste vi kommer på norsk er "dog" eller "skjønt", forskjellen er vel bare at "dog" svært sjeldent kan brukes i slutten av en setning, i motsetning til vår engelske variant. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 laughing out loud - ler høylytt Men er vel i mange tilfeller tapere som bruker "lol" så "laughing of loser" er kanskje ikke så galt? 4603155[/snapback] LOL! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 "Tho"? Bruker det selv men har ingen anelse hva det betyr 6684620[/snapback] Et derivativ fra det engelske "Though", skulle jeg strengt tatt mene! Eks: I dont use it alot, though... Jeg bruker den ikke så mye, da (men)... Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ett ord jeg lurer på hva betyr er "fjott". Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ett ord jeg lurer på hva betyr er "fjott". 6697151[/snapback] Tror det kan konnekteres med; Idiot, Fjomp, Dum-skalle eller Taper. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Ett ord jeg lurer på hva betyr er "fjott". 6697151[/snapback] Tror det kan konnekteres med; Idiot, Fjomp, Dum-skalle eller Taper. 6697154[/snapback] Jeg mente den dype betydningen.. eks: "fjo" stammer fra guden "Fjo" som er hovedguden i Kush. "mp" stammer fra norsk militærpoliti. uc? Endret 18. august 2006 av eilertsen Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg mente den dype betydningen.. eks: "fjo" stammer fra guden "Fjo" som er hovedguden i Kush. "mp" stammer fra norsk militærpoliti. uc? 6697157[/snapback] o rly? .ic, sry. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hva betyr Paleskrau (norskt ord)? 6684505[/snapback] Tja... ord og ord... Pale betyr småsei. Skrau har jeg enda ikke greid å tyde Fant dog dette som beskriver en sang som heter "Skrau": I kjølevatne av ein båt, utor kjeftn på ei sild, elle på toppen av ein nyopna donk me Seledrevja ® ligge ett sjikt med skrau so og må takast me i rekningå. URL:http://www.amplified-authority.com/kjellerkne/kjellerkne/plater/tekster/skrau.html Så skrau får du tolke på egenhånd Endret 18. august 2006 av SBS Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg mente den dype betydningen.. eks: "fjo" stammer fra guden "Fjo" som er hovedguden i Kush. "mp" stammer fra norsk militærpoliti. uc? 6697157[/snapback] o rly? .ic, sry. 6697160[/snapback] Hmpf maffaka u c y i c. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Hva betyr Paleskrau (norskt ord)? 6684505[/snapback] Paleskrau er ikkje akkurat eit pent ord. Som SBS skriver så er pale = småsei, skrau meiner eg kan ha betydninga: dritt, om det eigentleg er eit ord for fiskeslo er eg ikkje sikker på men ting tyder litt på det. Og alle som har fiska litt har opplevd kor palen bit før kroken er komme 1 meter under overflata, dermed er pale ein "drittfisk", då den har liten holdbarheit og er generelt liten i størrelsen i motsetning til Sei. Så viss ein setter saman pale og skrau så står ein ikkje akkurat høgt i kurs hjå den som seier det. Edit : skrau skal vist nok vere eit tysk/ungarsk ord for tvilsome damer, med tanke på at dette ordet er "vanlig" på vestlandet så er det ikkje heilt utenkeleg at skrau har sitt opphav frå dette tyske ordet, og dermed er eit ganske gamalt ord (tilbake frå hanseatartida). Endret 18. august 2006 av Jankee Lenke til kommentar
Casanova_G Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg lurer på hvofor trøndere ofte ender setninger med "sjø", noen som vet hva "sjø" i denne sammenhengen betyr? 4603195[/snapback] Trønderne bruker 'sjø' i samme forstand som vi bruker 'ass' i slutten av setninger, som en type slang. Eks. Jeg er ikke trønder ass. Æ e itkj trønder sjø (sorry hvis jeg provoserer noen trøndere ved å skrive feil trøndersk, er ikke meningen. Prøver bare å understreke hva jeg mener). Endret 18. august 2006 av Casanova_G Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Lurer på om noen kan fortelle meg en definert betydning av kontroversiell Lenke til kommentar
edds Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg lurer på hvofor trøndere ofte ender setninger med "sjø", noen som vet hva "sjø" i denne sammenhengen betyr? 4603195[/snapback] Trønderne bruker 'sjø' i samme forstand som vi bruker 'ass' i slutten av setninger, som en type slang. Eks. Jeg er ikke trønder ass. Æ e itkj trønder sjø (sorry hvis jeg provoserer noen trøndere ved å skrive feil trøndersk, er ikke meningen. Prøver bare å understreke hva jeg mener). 6697925[/snapback] Ass og Sjø har ikke samme betydning. "Æ e itkj trønder, sjø" betyr "Jeg er ikke trønder, skjønner du" Sjø = Skjønner du. Ass = Altså. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ass og Sjø har ikke samme betydning. "Æ e itkj trønder, sjø" betyr "Jeg er ikke trønder, skjønner du" Sjø = Skjønner du. Ass = Altså. 6698525[/snapback] Eller eventuelt "sjer du", som i østlandsk "serru.." "Jeg er ikke trønder, serru.." "Æ e itj trønder sjø/sju" Om man hører på eldre folk, spesielt fra Verdal, så sier de "sjurru": "Æ e itj trønder, sjurru" Lenke til kommentar
applemania Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Merker at alle stygge folk i adidas treningsbukse bruker ordet påse, hvorfor det? Nå lurer jeg ikke akkurat på hva ordet betyr, men hvorfor de bruker det når de kan bruke det fine ordet pose? Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 hvis dere lurer på Engelske forkortelser osv, kan man jo bruke http://www.urbandictionary.com/ Der er det mye rart, for eksempel en kjent komentar fra Red Dwarf (Smeg) Mange rare forklaringer på den^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå