Go-carter Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Ok, har et Splitternytt VIA EPIA Mini-itx MII1200 1,2GHz og 256mb Ram(grunnen til at det er moderate spesifikasjoner er fordi dette skal inn i en bil ) Driver nå og installerer Win XP på en Maxtor 80GB harddisk. Får ikke installert XP, den kommer til der hvor det står at det er 39minutter igjen, så sier den at den ikke kan overføre en .dll fil(husker desverre ikke hvilken ) Brukte en Actima DVD spiller å installere med, men skal nå prøve en SONY Cd-spiller Noen som vet hvorfor dette ikke går? (ps. bruker xp fra 2002, vet dette er gammelt, men har ikke fått tak i nytt enda... ) Endret 6. august 2005 av Go-carter Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det er ikke pirat cd du har?? Velkommen til forumet!! Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 takk! Nei, ikke pirat, bare veldig gammal PRøver nå en fra min Dell pc, så skal jeg se om det funker.... Takk for svar!!! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da er det sikkert cd`en. Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 takk, reformaterer harddisken nå, og bruker dell cd'n, funker bra så langt! Takk for skitgod support! Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 F..... Nå var det en cs...et ellr annet.dll fil som ikke fungerte under setup. 4-5 andre også, men ved retry funket disse Nå er jeg forholdsvis forbanna, siden dette iallefall er 10. gang jeg prøver..... Har en win 2000 cd, men det er litt riper i dne, så jeg vet ikke om den fungerer Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 ok, enda en oppdatering: Har enda ikke fått prøvd 2000, men har en harddisk fra min Dell pc, med Xp, som fungerer og hele skiten... MEN! når jeg setter denne i og prøver å starte, så kommer det mye babbael om at pc'n har skrudd seg av feil(det har den gjordt) og jeg får 5 calg: Safe mode, Safe Mode med nettworking, safe mode med DOS, siste innstillinger som fungerte, start normalt. Jeg velger start normalt, og da kopmmer det en feit hvit stripe nederst på skjermen som viser fremgang i startprosessen, men når den er fullført skjer det ingenting???? Kan det være hovedkortet? Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 ok, tredje oppdatering naa Sitter med det nye os'et naa(ser dere kansje pga. aa ene mine... :!: ) Brukte onkelen min sin pc til aa installere xp, og naa fungerer alt! MEN! naar jeg setter Harddisken inn i Mini-itx'en saa faar jeg blaaskjerm og feilmeldingen stop Er hovedkortet odelagt?????? er jo brand new, fikk det i posten i gaar..... eller er det noe bios setting? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har du prøvd oppstart med cd med memtest86? Ram-feil vil føre til sporadiske og tilsynelatende tilfeldige feil. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 En annen ting, du må selvsagt installere XP på PCen din skal ha det på, eller tilsvarende PC. Hvis ikke legger windows inn feil drivere (bl.a.) Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 takk igjen! Skal prøve den memtesten Nå sitter jeg på bil-pc'n, med fungerende Win 98ME Håper å få XP til å funke i morra! ps. jeg fikk xp til å funke når jeg brukte dell pc'n til onkel'n min, men da ble det blåskjerm når jeg satte den inn her Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 kom på no! Kan det være minnet? Har en minne fra (gjett...)dell pc'n min, hvis dette passer, bør jeg prøve dette istedet? Btw, fikk "memory failure"elns når jeg prøvde xp for ørtende gang, kan det ha noe med det å gjøre? Bør jeg kjøre den kjente memory testen? Bør jeg hive pc'n ut av verandan og bli munk? Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 JJJAAAAAAAAA!!!!!!!! Bytta til 500mb twinmos ram brikke og hva skjedde? alt funka!!!!!!! Takk for alle svar!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå