Feh Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg lurer på hvor skadelig snus er for tenna i forhold til: for hard tannpuss (overpussin) tygge tyggis/spise dropds hele dagen smånippe på brus (eks: cola) mye av dagen (noen folk er ekstreme på cola nipping) Jeg pleier alltid å ta en tyggis etter jeg har prella så jeg tror jeg får vekk det meste av snussaft som skulle ligge igjen i munnhulen/resten av munnen. Lenke til kommentar
Spar Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hvordan får mindreårige tak i snus da? Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg lurer på hvor skadelig snus er for tenna i forhold til:for hard tannpuss (overpussin) tygge tyggis/spise dropds hele dagen smånippe på brus (eks: cola) mye av dagen (noen folk er ekstreme på cola nipping) Jeg pleier alltid å ta en tyggis etter jeg har prella så jeg tror jeg får vekk det meste av snussaft som skulle ligge igjen i munnhulen/resten av munnen. Min tannlege kunne fortelle at: Litt snusing er nesten bra for tennene. pH-verdien er over sju, og snusen vil derfor nøytralisere syreangrep som gir hull. Ved mye snusing så vil emaljen slites av den høye pH-verdien, og bli svakere, og selvsagt - du sliter bort slimhinnen i munnhulen og får lettere betent tannkjøtt (tannkjøttet blir litt rødere enn normalt). Når jeg var liten hadde jeg en hel bunke hull hvert år, men etter at jeg begynte å snuse for 19 år siden (herre min hatt, er det sååå lenge siden?) så har jeg omtrent ikke hatt hull, kun et par plomber som har ramla ut. Kreft eller ikke ...? Her krangler vel de lærde, så vi andre kan vel bare sitte på sidelinjen å se på mens vi nyter en god pris. Edit: feit avatar Feh! 1. desember er det julefest med pepperkaker, julebrus, juleservietter og hele pakka. Men ikke før 1. desember! Endret 14. november 2005 av perottol Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 hm, har ikke snust på flere dager nå. rart det ikke frister. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) *snip* Etter 19 år med snus, åssen ser munnhulen din ut nå? Eneste jeg bekymrer meg over er tannkjøttet som dekker tannhalsene... dvs tannkjøttet som er rett over fortenna. Det er som regel der snusen blir liggende, og jeg har ikke lyst til å få sånne stygge greier som vi ser på bilder. Men jeg tar de bildene vi ser med en klype snus fordi jeg føler at de alltid tar bilder fra de mest ekstreme tilfellene... Kreft er ikke bevist, så hvorfor bekymre seg over det. Gule tenner kan fikses med bleking. Kanskje jeg skal bytte ut fortenna med gulltenner, så slipper jeg å bekymre meg for misfarging :G Endret 14. november 2005 av Feh Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Khat? Er ikke det noe tilsvarende amfetamin eller noe sånt? Prøvde forresten Skruf stark for første gang i dag, heftig svimmel ble jeg :!: Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 *snip* Kreft er ikke bevist, så hvorfor bekymre seg over det. Gule tenner kan fikses med bleking. Kanskje jeg skal bytte ut fortenna med gulltenner, så slipper jeg å bekymre meg for misfarging :G 5152247[/snapback] Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Khat? Er ikke det noe tilsvarende amfetamin eller noe sånt? Prøvde forresten Skruf stark for første gang i dag, heftig svimmel ble jeg :!: 5152552[/snapback] Khat gir en forholdsvis svak rus etter hva jeg har forstått, og amfetamin gir definitivt ikke en svak rus. Dessuten er khat blader man tygger på, og det vil derfor ikke gi i nærheten av samme intensivitet som noe du snorter/dropper/skyter. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hvordan får mindreårige tak i snus da? 5151857[/snapback] Det er jo ikke så vanskelig det Enten så kjøper du på en butikk der de selger til midreårige, eller så får du noe til å kjøpe for deg Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Å kjøpe snus som mindreåring er ikke noe problem. De fleste bensinstasjoner og kiosker selger uansett om du er 8 år omtrent.. Har erfart at det faktisk er vanskeligere å kjøpe røyk som mindreåring enn snus.. Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 det har jeg oxo.. men det bryr jeg meg ikke no om, siden jeg skal ha snus men det kan jo komme av at røyk er mer skadelig en snus da?? og at de da ikke tenker over det så mye siden det ikke er så skadelig? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har ofte fått spørsmål om jeg er 18 når jeg har kjøpt snus. Da sier jeg bare ja, og så selger de det til meg. Tror egentlig de som selger ofte ikke bryr seg, de vil bare få solgt det, men hvis de blir tatt går det jo utover DEM og det er jo ganske kjipt når de bare har prøvd å være hyggelig (selv om det ikke er lovlig, iknow). Det smarteste (eller i noen tilfeller dummeste) vil nok være å ha legitimasjon på seg dersom man tror man ikke får kjøpt. De selger ofte når de ser at du har legitimasjon som bekrefter at du er 18. Hvem sitt legg du bruker eller hva du finner på er opp til deg Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Eller et triks som funker bra, mopedlappen. De ser helt like ut som bilsertifikatet nå så det pleier å funke... hos gamle damer ihvertfall Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 begynner å savne snus nå ga bort den siste generalboksen min i dag. men det trøster at dama sier hun er stolt av meg for at jeg slutter da lenge leve tøffelhelter! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 *kose på sin general løs/bleie* Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 begynner å savne snus nå ga bort den siste generalboksen min i dag. men det trøster at dama sier hun er stolt av meg for at jeg slutter da lenge leve tøffelhelter! 5154171[/snapback] hørtes kjipt ut uten snus azz.. gjør som meg.. venn dama di til snus.. funker det, men kan av og til ta litt tid Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 til tfrodo: skal jeg være ærlig er det ganske lettene å ikke snuse. joda, jeg savner å stappe inn en pris men thats it. det var enklere å slutte enn jeg trodde. snus smaker jo uansett drit, så jeg tror neppe at det er en deal hun er villig til å gå med på. men men. Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 oki.. skjønner poenget ditt.... men er personelig, kansje litt for glad i snus Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Smakte to nye typer i går som jeg kjøpte i sverige. StrongCut løs med "Gin" smak... Den var ganske god og bake og smakte ganske digg Den andre var metropol lakris, løs. Den hadde sandaktig konsistens og var vond å bake Men smakte godt gjorde den. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har vel snust i 10år snart og prøvd å slutte noen ganger ja. Klarte meg 1 måned på det lengste, men så kom suget. Jeg hadde liksom ikke noe å tilfredstille meg med etter at jeg hadde spist, og tyggis blir ekstremt kjedelig i lengden. Har jo egentlig lyst til å slutte men så finner jeg alltid "gode" argumenter for å fortsette Er 25år nå og har egentlig ingen videre planer om å snuse resten av livet. Røyken har jeg jo stumpa for lengst så jeg burde jo klare å kaste snusen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg