Gå til innhold

Snus-tråden v.2(Her diskuterer vi bare om snus)

Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om tennene flytter på seg vet jeg ikke, men mange myter knyttet til snusing oppstår fra gammelt av (da snusen hadde LANGT dårligere kvalitet enn i dag) og det skjedde ofte med folk som snuste over 1 boks om dagen altså storsnusere. Pga kvaliteten på snusen var langt dårligere før oppstod det da også flere skader...

Jeg innbiller meg at sålenge man ikke snuser mer enn at man gir leppa tid til å få gro og fikset seg igjen så får man ikke de skadene i leppa som folk snakker om. Samt normal tann hygiene (pusse morgen+kveld)

Lenke til kommentar
hehe, det etser ikke opp leppene. er du uheldig(som jeg) kan den herje litt med leppe strengen din, men det er jo ikke farlig :)

Hva skjer da? Hørte noen snakke om at tennene kunne flytte på seg. Og vokser den ut igjen?

5070264[/snapback]

tennene blir ikke påvirket så lenge man har normalt god tannhygene. men hvis du aldri pusser tennene kan det gå rett vest med både tennene leppa, og tannkjøttet ditt. men da skal du være riktig uhelig, pluss bruke serdeles elendig snus.

og nei, leppestrengen vokser ikke ut igjen. men siden jeg ikke trenger den til noe, bryr det meg lite :)

rakk dessverre ikke å handle mer snus i dag, så det blir nok heller på mandagen. satser på at boksene jeg har holder over helga

Lenke til kommentar
rakk dessverre ikke å handle mer snus i dag, så det blir nok heller på mandagen. satser på at boksene jeg har holder over helga

5071265[/snapback]

Bruker ikke du en boks i måneden ? da burde det vel holde ?

5071270[/snapback]

de er ikke fulle ;)

det er 3 bleier i den ene, og 5 i den andre. har trappet litt opp snusingen etter at jeg begynte med white så jeg snuser mer enn jeg gjorde før. bruker vel kanskje litt under 2uker på en boks nå :)

@digital blaster:

fin liten side, selv om det var mange tåpelige påstander der. mye av det som ble fremstilt som fakta er langt ifra bevist.

lo litt da jeg leste at snusens fremtid ser dårlig ut. snus er jo mer populær nå enn det har vært på lenge

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

" snus lages av restene av sigaretter og sigarer"

FEIL: snus lages av en helt annen type tobakk

HAHA!

Menne det bildet som ble vist der... jeg skulle GJÆRNE likt å visst hvor mange bokser han snuser om dagen, og hvor lenge han har snusa!

Utifra mine meget begrensede kunnskaper om kroppen, vet jeg såpass at hud regenreres. Nye celler bli lagd der andre dør. Det skjer vel forhåpentligvis i munnen også.

Dermed innbiller jeg meg at hvis man lar leppa/munnhulen få tid til å regenerere seg (hvis man har snust mye en stund) så får jeg ikke sånne tenner? Vanligvis snuser jeg ikke så mye at jeg føler noen irritasjon i munnhulen whatsoever, menmen... Hender jeg blir litt "sliten i kjøttet". Da stopper jeg umiddelbart og venter til det har blitt helt fint igjen.

Lenke til kommentar

Forklaringa er enkelt. Det hjelper ekstremt godt, ihvertfall for meg! Dessuten har du jo god tid til å snuse.. ;) Hele dagen, hele natta. Dessuten er det jo ofte noe sosialt og LAN er jo ganske sosialt.

Mange som baker sylindre/tønner har jeg lagt merke til. Jeg er en av dem som tar en klæsj fra Skruf'n, pakkern lett sammen iløpet av 3-5 sekunder og stappern oppi. Synes det er bedre å svelge litt. Nam nam og bedre effekt! Føler ihvertfall jeg.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...