TFrodo Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 kan ikke forstå hvordan man kan bli avhengi om jeg skal være helt ærlig. Jeg snuser jævlig mye og er ikke avhengi så kan ikke forstå hvordan folk blir det. 5035087[/snapback] Jo det skal jeg si deg hvorfor man blir avhengig. Jeg tenkte NØYAKTIG som deg for noen måneder tilbake. "Pfft, preller jo bare et par bokser i uka, kan slutte når jeg vil! nårsomhelst!" Så holder man på sånn noen måneder og tenker at man egentlig ikke trenger pris mer, prøver å slutte. Tok litt over 1 uke fra jeg "slutta" til jeg bare MÅTTE ha prell Man er avhengig selv om man ikke tror det selv. 5036564[/snapback] enig der, men det spørs jo hvor lenge du har snusa oxo.. skal snuse en god stund før du blir avhengig. det er ikke som alle tror at du blir avhengig etter 1 pris Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) ja, det stemmer. har gått fra 2 bleier til 3 etter at jeg teste white da edit: svar på posten til jan-erik Endret 20. oktober 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 seff. begynner du ene uka og slutter neste så klarer du deg nok. Men jeg vil si at etter et par måneder blir det tøft å slutte. Jeg prøvde, og samtlige kompiser som snuser prøvde å slutte ikke lenge etter de begynnte, fordi de visste jo selvfølgelig at de var faen ikke avhengige, å nei, de kunne slutte på timen! Så gikk det en time, ny prell i leppa. Poenget jeg prøver å få frem: Ikke tro at du "bare kan slutte", det blir bare som å lure seg selv. Det er faen ikke lett Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 flott liten dobbelpost det der er sikkert noe i det du sier, men som jan-erik indirekte skriver, kommer det nok litt ann på hvor mye/ofte du snuser også. om man(hør: f.esk jeg) snuser et par bleier om dager skal du være en svak sjel for å ikke klare å slutte. snuser du derimot en boks om dager vil jeg tro det blir noe vanskeligere. men som jeg skrev i stad. alt kommer ned til viljekraft og hvor mye du egentlig vil slutte. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Før foreldrene mine fant ut at jeg snusa så måtte jeg jo passe på å ikke bli busta, så da snusa jeg aldri hjemme, bare borte. En boks med skruf kunne liksom vare over 1 uke før jeg fikk brukt den opp. Snuste ikke på skolen heller, så det var bare når jeg var i byen eller hos kompiser. Hvertfall de 3 første månedene jeg snuste brukte jeg som regel 1 boks i uka. Prøvde å slutte etter to, men bare måtte ha en prell Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nå er jo fakta at du blir MER avhengig av snus enn av røyk 5035344[/snapback] Jeg vil påstå at du tar feil. Jeg har snuset 3-4 bokser i uka de siste 4-5 årene. Sluttet på dagen. Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 siden du med røyk, må trekke in, for å få i deg nicotin, blir det en sterker avhengighets vane tror nå jeg da.. en snus.. Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nå er jo fakta at du blir MER avhengig av snus enn av røyk 5035344[/snapback] Jeg vil påstå at du tar feil. Jeg har snuset 3-4 bokser i uka de siste 4-5 årene. Sluttet på dagen. 5037887[/snapback] JA, men det er deg. Jeg skrev at FAKTA var at du ble mer avhengig av snus pga høyere nikotin innhold. Dette er ikke noe jeg har seg opplevd, men basert på undersøkelser. Lenke til kommentar
TFrodo Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nå er jo fakta at du blir MER avhengig av snus enn av røyk 5035344[/snapback] Jeg vil påstå at du tar feil. Jeg har snuset 3-4 bokser i uka de siste 4-5 årene. Sluttet på dagen. 5037887[/snapback] JA, men det er deg. Jeg skrev at FAKTA var at du ble mer avhengig av snus pga høyere nikotin innhold. Dette er ikke noe jeg har seg opplevd, men basert på undersøkelser. 5038612[/snapback] leste det jeg oxo... virka som det var noe i det. men skulle trodd det var det motsatte Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 har også lest noen artikkler om det der, men jeg klarer ikke å se for meg at snus kan gi noen stor avheninghet Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Større nikotininnhold i snus ja, men ser du noengang en snuser ha i seg 2-3 bokser om dagen? Dessuten så er psykiske aspektet med "å ta seg en røyk" mye sterkere enn med snus. Endret 21. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hehe, teori og realitet er to forskjellige ting. Har du noen gang sett en som snuser gå halvveis amok fordi han ikke får seg en prell? Mens røykere blir mer eller mindre helt forsyrret når de prøver å slutte. Det er sikkert en grunn hvorfor svenske røykkutt-greier (eh, fant ikke det skikkelig navnet ) anbefaler at du skal bruke snus men sdu slutter, istedenfor å røyke mindre. Snus er ikke så avhengigskapende så forskere vil ha det til. Jeg har snust mer eller mindre fra jeg var 15 år til nå snart 20... Greide meg fint uten snus i 1 mnd (Prøvde dette tideligere i høst), men hvorfor slutte når jeg kan kose meg med en god prell i kjeften:P Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 seff. begynner du ene uka og slutter neste så klarer du deg nok. Men jeg vil si at etter et par måneder blir det tøft å slutte. Jeg prøvde, og samtlige kompiser som snuser prøvde å slutte ikke lenge etter de begynnte, fordi de visste jo selvfølgelig at de var faen ikke avhengige, å nei, de kunne slutte på timen! Så gikk det en time, ny prell i leppa. Poenget jeg prøver å få frem: Ikke tro at du "bare kan slutte", det blir bare som å lure seg selv. Det er faen ikke lett 5037006[/snapback] Har gått uten snus i lange tider uten noe spesielt sug, har jeg lite med penger sløyfer jeg snusen først, og har ikke noe sug etter den. Har testa flere ganger å gå uten snus, funker fett. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg tror helt ærlig ikke at man blir avhengig av en boks i uka. Dog tror jeg ikke man skal gå så langt over det. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 jeg tror det skal mye snus til for å snuse så mye at man får samme avhengigheten av snus som folk får med røyk. for røykavhengigheten er helt ille! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jepp... Jeg skeia ut skikkelig med røyk i sommer... Minst 60-80 røyk i uka i noen uker en 20 pk om dagen, og ikkenoe prell... Kom meg på "rett" kjøl igjen for et par måneder siden hehe. Røyker fortsatt 1-2 om dagen men det er forskjell på 1 og 15... Nå går det som regel 2 bake bokser+4 porsjon i uka pluss en 10 pk med sigg. Mulig man ikke blir så avhengig av selve snusen, men nikotinen blir man definitivt avhengig av. 10x værre å slutte med røyk som snus mener jeg. btw. Kicks porsjonssnusen er døds digg Wild Berrys eller Lime. Den white general, finnes den bare i large eller i maksi også? Large white blir liksom... for smått. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 har du prøvd large? ble overasket over hvor store de posene faktisk er. hvis du tar en vanelig general pose, og klistrer en identisk oppå begynner vi å nærme oss strørrelsen på white large. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja, jeg synes at white large med general rett og slett var for små, mens vanlig large porsjon general var passe størrelse De white posene hadde jo bare en sånn liten klump inni seg, som jeg trykka på for å løsne litt og da blei den jo latterlig liten i leppa Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Er det kun jeg som faktisk bruker lengre tid på en pakke med porsjonssnus enn med løssnus? Tror jeg pakker for store jeg Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nja, det er jo 24 stk. i en eske med poser, og det går vel mer en 2 gram når man baker? Er ikke uvanlig å bruke lengre tid på en eske poser, tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg