Gå til innhold

Snus-tråden v.2(Her diskuterer vi bare om snus)

Johnx

Anbefalte innlegg

Neivel. Regner med at det er meg du mener?

Det er som sagt mange ting som er kreftfremkallende. Den med shampoo var ny for meg, men jeg vet at blant særlig kreftfremkallende ting står f.eks potetgull og pommes frittes høyt på listen. Det er også mange synestetiske stoffer som er kreftfremkallende, for ikke å nevne sola og det å bo i en by. Som den observante leser skjønner, mange ting er kreftfremkallende. Men allikevel er alkohol, tobakk og dårlig kosthold de 3 store årsakene til kreft. Det finnes kreftfremkallende stoffer i mange ting, men det er svært usansynelig at du får kreft av shampoo og Läkerol.

Derimot, snus inneholder mange nitrosaminer, som er kreftfremkallende. Gidder ikke diskutere det mer. Uansett hvordan du ser på det, øker faren for kreft ved bruk av snus. For de som trenger dette banket dypt inn i skolten:

Jo flere nitrosaminer du får i deg, jo mere øker faren for kreft. Snus inneholder masse nitrosaminer, 10.000 ganger mere enn vanlige matvarer.

Nitrosaminer = Kreft

Snus = Nitrosaminer

Snus= Høyere sjangse for å få kreft.

Motbevis den som kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det finnes kreftfremkallende stoffer i mange ting, men det er svært usansynelig at du får kreft av shampoo og Läkerol.

Haha, javel "doktor". Kosmetiske produkter regnes som en stor årsak til kreft. Det er en kombinasjon av alle kjemisk fremstilte produkter som fremprovoserer overproduksjon av celler aka kreft.

Mengden av nitrosaminer i snus varierer etter hvor gammel og hvilken temperatur snusen holder, så å si at det er 10 000 ganger mer nitrosaminer i snus enn i mat er fullstendig feil. Jeg har hørt at det er 10 ganger mindre enn tallet du kommer med, på det meste.

Motbevis det den som kan? Bevis det den som kan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dessuten så skal det mye til for å få kreft i munnhulen og faresignalene er faktisk så fysiske at man lett kan merke dem før det er for sent. Forskere mener at grunnen til at svensker holder seg unna slik kreft er fordi de oppdager skade på slimhinnen før det er for sent. Skjønner ikke problemet.

Lenke til kommentar
Haha, javel "doktor".
What?

Kosmetiske produkter regnes som en stor årsak til kreft.
Kosmetiske produkter er mye mer enn shampoo. Og sminke/bruningskrem osv. er kreftfremkallende over lengre tids bruk. Det har jeg aldri sagt noe imot.

Mengden av nitrosaminer i snus varierer etter hvor gammel og hvilken temperatur snusen holder, så å si at det er 10 000 ganger mer nitrosaminer i snus enn i mat er fullstendig feil.
Stoler på deg her, da det er mulig jeg er feilinformert. Men det er fortsatt masse nitrosaminer i snus.

Dessuten så skal det mye til for å få kreft i munnhulen og faresignalene er faktisk så fysiske at man lett kan merke dem før det er for sent.
Og? Om man kan merke det før det er for sent, ok, men man kan fortsatt få kreft. At man kan merke det avkrefter ingenting.
Lenke til kommentar
Poenget mitt er vel at det finnes ikke et eneste dokumentert tilfelle av kreft som følge av snusing...

Det kan godt stemme. Tror ikke vi kan bli enige, jeg, så la oss slutte her? :)

Tap ? :tease:

Vil ikke kalle det tap. Jeg gadd ikke diskutere saken lengre, tror ikke wh1te gadd, og vi ble bare ikke enige. Argumenter var brukt opp.

Lenke til kommentar

@Mongo FuRY: om snus hadde vært mer kreftfremkallende enn andre ting vi vaneligvis får i oss, ville staten vært pålagt å ha et merke på snus boksene hvor dette er beskrevet. det var det på boksene før, men siden det ikke fantes noe særlig bevis, what so ever, måtte disse fjernes igjen.

så ja snus kan være kreftfremkallende, men ikke mer enn ei frityrstekt potet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mongo FuRY og meg tenkte at det ble uinteressant for dere andre å lese våre slående argumenter treffe hverandre i full diskusjonskrig og luktet dermed at det ikke var vits å fortsette i og med at det alltid finnes to sider av samme sak. Var noe telepatisk ute og gikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...