Gå til innhold

Snus-tråden v.2(Her diskuterer vi bare om snus)

Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Granit er vel den mest kreftfremkallende snusen?

Jasså? Er snus kreftfremkallende og nå?

Jess. Vær glad du har slutta.

Nitrosaminer finnes i alle matvarer. Disse er kreftfremkallende, og man prøver å få så lite som mulig av disse i seg. I snus er det over 10.000 ganger flere nitrosaminer enn i vanlige matvarer. Så ja, jeg vil si at snus til en viss grad er kreftfremkallende. Og Granit snus er den snusen med flest nitrosaminer, en god del flere enn vanlig snus. General og Rocker er vel noen av de som har minst.

Lenke til kommentar
Granit er vel den mest kreftfremkallende snusen?

Jasså? Er snus kreftfremkallende og nå?

Jess. Vær glad du har slutta.

Nitrosaminer finnes i alle matvarer. Disse er kreftfremkallende, og man prøver å få så lite som mulig av disse i seg. I snus er det over 10.000 ganger flere nitrosaminer enn i vanlige matvarer. Så ja, jeg vil si at snus til en viss grad er kreftfremkallende. Og Granit snus er den snusen med flest nitrosaminer, en god del flere enn vanlig snus. General og Rocker er vel noen av de som har minst.

Hmmm, husker jeg leste en artikkel i dagbladet en gang om at amerikansk lege som hadde forsket på svensk snus i 10 år, og han mente at snus var like ufarlig som kaffe :shrug: men vet ikke helt om man kan bruke dagbladet som en kilde for helsetips :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kan godt være snus er kreftfremkallende. Shampoo er kreftfremkallende, men det står ikke labels på dem som sier "Shampooing Kills!" fordi det er så mange andre faktorer som spiller inn. Hvorfor noen velger å uttale seg om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke, når leger og forskere har funnet ut at det ikke nødvendigvis er det, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...