Pluggen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har begynt å leke med tanken på å importere som topic sier... Lurer da litt på hva som er lurt med tanke på at jeg ikke kan tysk (ja, det blir tyskland ) Har sikla på en 200SX S14A, (skal prøve en 200SX med automat i morgen eller fredag) Vil gjerne ha en som har ca. 250-300hk, med skinn som A'en i S14A sier (ikke sååå viktig), MANULELT gear er viktig... Den bør være blå eller mørk grønn.. Styling og felger skal jeg fikse sjøl Noen med bra tips?? Lurer på om jeg da skal importere selv (mest lyst til det, men lurer litt på garantier og lignende kontra det å få importsjappe til å gjøre det..) Hva må jeg passe på for å ikke bli svindla? Vet jeg kan kikke på pedaler, sete og lignende for å sjekke km.stand.. Noen som har linker til biler som kunne vært noe? Lurer på hvordan jeg skal finansiere denne moroa da vet dere... (søker jobber så det holder etter ), men må nok til med et lite lån i tillegg... Hva koster forsikring på en sånn bil (noen med egne erfaringer kanskje??) Må nok ha kasko også da Mvh Pluggen Endret 3. august 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
skinner Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Tror et godt sted å begynne er http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/bil.html Edit: Husk at det er 25% MVA på tollverdien ved innføringen til Norge.... Den er normalt lik innkjøpsprisen for kjøretøyet samt frakt og forsikringskostnader fram til norsk grense... Endret 4. august 2005 av skinner Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ang forsikring,så hadde det verdt kjekt å vite alder,bonus som du har. og skal du ha lån,så kan det hende at banken krever full kasko. og er du 18,og ikke har opparbeidet noe særlig bonus. så blir det nok en dyr bil i året,kan nok fort bli 30000-70000 i forsikring,hvis du får forsikret den.forsikringa kan også bli enda dyrere. det koster å vara kar Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Er 18 år... (3. juni, så har ikke opparbeidet meg noe bonus enda..) Har jo 20% startbonus da, men det kommer ikke så godt med.. Hvis jeg skulle satt den på fatter'n da? Han er 50 år, 70-75% bonus og bor i et rolig strøk.. Skal ha alarm i den, mulig jeg bygger garasje til den som en xtra sak for å få billigere forsikring, pluss at den står tryggere generelt Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Her er ihvertfall et greit sted å begynne, hvis du tenker på å importere en bil. Ganske utfyllende guide: http://www.navnett.com/biler/import/ Vil nok tro at du kan spare endel på å importere selv. En 'importsjappe' skal jo også tjene penger på å selge deg bilen, men hvor mye de tar aner jeg ikke mye om. Men bruker du et seriøst bilimportfirma, så skal du ihvertfall være ganske trygg. Men det finnes mange useriøse firmaer her i landet. Det viktigste rådet jeg har fått ang. å importere selv, er å handle fra autorisert merkeforhandler i Tyskland. Da er det minst sjanse for å bli lurt, f.eks mtp kilometerstand. Og i disse butikkene skulle det nok gå greit å kommunisere på engelsk. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå