christopherH Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Prøver å finne et kamera til en jente, etter at hennes gamle kamera forsvant. Hun har ingen interesse for kameraer bortsett fra at hun er glad i bilder, så hun har ingen preferanser på type eller merke. Det som derfor er viktig for dette kameraet er at det er lite (jo mindre, jo bedere), og at kvaliteten på bildene er god, og batterikapasiteten er akseptabel. Har skjønt at dette kan være et problem på kameraer som begynner å bli virkelig små. Videre må ikke kameraet har for mye "plastic feeling". Jeg følger ikke så masse med på hva som skjer i den enden av skalaen, og ber derfor om hjelp... Har lest litt rundt på forum og tester, og tittet litt i butikker når jeg har gått forbi, men ønsker innspill. Tusen takk Med vennlig hilsen ChristopherH Endret 3. august 2005 av christopherH Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Canon Ixus 40/50 Sony Cybershot T7 Nikon Coolpix S1 Pentax Optio S5n/S5z Det finnes mindre kamera, men da uten optisk zoom. Digital zoom har de, men det er bare juks. Alle de over her føles solide, og det er ikke så mye plastikkfeeling på noen av de. Sony og Nikon kameraet har den fordelen at optikken ikke stikker ut av kameraet selv når det er i bruk. De vil derfor føles enda mindre. Men husk at jo mindre kameraet blir, jo dårligere blir bildene (for liten optikk) og dårligere blir batterikapasiteten. Allikevel burde alle de ovenstående ha akseptabel bildekvalitet for den vanlige familiefotograf, og kjøper man et ekstra batteri, burde man være ganske sikker på å ha nok strøm til de fleste tilfeller. Endret 3. august 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Sven L Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Canon Digital Ixus i er et veldig bra kamera som tilfredsstiller kriteriene dine. Jeg har dette selv og er godt fornøyd. Har kameraet ofte i bukselomma og tar ikke mer plass en mobiltelefonen. Desverre har det ikke optisk zoom. Kameraet har en god kvalitetsfølelse og er laget i metall. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har et 1½ år gammelt ixus II, som tager OK billeder (1½ år er længe i kameraudvikling) Det har optisk zoom på 2x. ixus 50 har vist 3x så vidt jeg lige kunne se. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Sony t7 er nok den minste 5mp kamera som fins på markedet..? Syns nå den er rålekker + skjermen er kjempefin og klar Lenke til kommentar
kimman Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Be henne kikke inn her https://prisguiden.no/vis_produsenter.php?cat_id=6 og velg ut den hun liker mest utseendemessig og så kan dere prøve å velge utifra kvalitet og pris. Det er nesten umulig å si hva jeg mener dere burde kjøpe siden smaken er som baken.. Men som alle andre her sa, så er Ixus en veldig bra kamera og lett å bruke. Dersom du likevel vil ha en anbefaling fra meg, vil jeg da si Ixus. ----- Er ny her som dere kan se på innlegg-antallet mitt Og jeg har lest gjennom nesten alle tråder og det resulterte en ny medlem her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå