Gå til innhold

11 åring risikerer 4år i fengsel i USA

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Her er en liste med ting USA har gjort som har bidratt til å skape en værre verden:

For å sette ting litt i perspektiv:

"Utnyttingen av slaver"

Det har vi også gjort i Norge.

"Segregeringen "

I grunnloven av 1814 står det at tatere, utenlandske tiggere, munker og jesuitter, og jøder ikke hadde adgang til riket.

"Vietnamkrigen"

"Irakkrigen"

Er disse punktene negative?

"Forrurensing"

Har vi i Norge også.

"Materialistiske verdier"

Er selvsagt utelukkende USA sin skyld.

"Osama bin laden (CIA trente han opp)"

'Et land har ikke permanente venner eller fiender, bare permanente interesser'

"USA har ikke gjort det meste godt for verdenssamfunnet. Det er en udokumentert, latterlig og ikke minst ukorrekt påstand."

Avhenger av folks syn på saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
'Et land har ikke permanente venner eller fiender, bare permanente interesser'

Godt oppsummert. USA bryr seg ikke om hvilke land som har demokratier osv. - de har bare sine egne, imperialistiske interesser å følge.

Da regner jeg med at du kritiserer finnene for at de var allierte med Tyskland under 2VK?

Lenke til kommentar
Da regner jeg med at du kritiserer finnene for at de var allierte med Tyskland under 2VK?

For å være ærlig så vet jeg ikke mye om det, men om Finland var alliert med Tyskland så kritiserer jeg selvfølgelig det, uansett om de var naboer med Sovjet.

Lenke til kommentar
USA og amerikanerne er nok de som har gjort mest godt for resten av verdenssamfunnet. Men det gir USA-haterne blanke blaffen i.

Den var fin. Dokumenter den latterlige påstanden. Ikke det at folk gir faen i det. Men at USA har gjort det meste godt for verdenssamfunnet.

Jeg tenker på oppfinnelser som har gjort hverdagen enklere og bedre for svært mange, blant annet datamaskinen, forsking og deres virke for å fjerne diktatur.

Utnyttingen av slaver

Segregeringen

Jeg tenkte hovedsakelig på i nyere tid.

Irakkrigen

Var bra for verdenssamfunnet, fjernet diktator og satte inn et demokratisk styre i landet.

Forrurensing

USA er langt fra det verste landet når det kommer til forurensing. Enkelte land i Asia er langt verre. Men det bryr vi oss ikke om, for nå skal vi ta USA!!!

Materialistiske verdier

Er ikke det bare bra?

Kan dere USA fans komme å si at de har gjort så mye fantastisk at vi bare burde glemme disse "småfeilene"?

De har gjort mer godt for verdenssamfunnet enn de har gjort ondt, og det er det som teller.

USA har ikke gjort det meste godt for verdenssamfunnet. Det er en udokumentert, latterlig og ikke minst ukorrekt påstand.

Så klart kan ikke det dokumenteres, så tenk litt selv over hvor mye godt de har gjort for verdenssamfunnet. Den er IKKE ukorrekt.

Vet dere hva jeg tror?

Jeg tror at dette USA-hatet som gror er på grunn av misunnelse, slik det også er med jødene. Det er jo ganske likt, antisemitismen og USA-hatet.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Det var sikkert en svart jente og hvit gutt kan jeg tenke meg.... :hmm: Svartingene blir så dårlig behandlet i USA!!

Ingen som trykker på linkene eller for der er det er stort bilde av jenta du ikke kan misse

NEI jenta er ikke svart

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvordan tror dere levestandarden hadde vært hos oss andre (hovedsaklig vestlige) hvis det ikke hadde vært for USA og amerikanerne?

eh tror nok vi hadde klart oss du

Lenke til kommentar

Nå virker det som om dette er en liten drittunge av en tøs da. Moren sa jo selv at ungen hadde et heftig temperament eller hva det nå var. Ungen med null respekt for voksne, er unger som trenger litt oppragelse. 4 år for dette ville uansett vært tull. Litt oppfølging fra "barnevern"lignende-greier tror jeg ville vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Nå virker det som om dette er en liten drittunge av en tøs da. Moren sa jo selv at ungen hadde et heftig temperament eller hva det nå var. Ungen med null respekt for voksne, er unger som trenger litt oppragelse. 4 år for dette ville uansett vært tull. Litt oppfølging fra "barnevern"lignende-greier tror jeg ville vært på sin plass.

Var det ikke den andre ungen som hadde et heftig tempereament?

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg fikk med meg også.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Alle oppfinnelsene og all forskingen deres

Da glemmer du at en vesentlig del av forskningen utføres av innflyttere fra andre land. Hadde ikke USA vært til ville disse laget oppfinnelsene i sitt eget hjemland.

:roll:

Det tviler jeg sterkt på. Tenk litt etter, Feynman.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Jeg forstod det slik at politiet hadde måtte legge henne i bakken (angivelig fordi hun sparket og styrte på). Moren hadde ikke kunne sagt til dem at hun var hissig fordi hun snakket bare spansk, mens politiet bare forstod engelsk

Lenke til kommentar
USA og amerikanerne er nok de som har gjort mest godt for resten av verdenssamfunnet. Men det gir USA-haterne blanke blaffen i.

Den var fin. Dokumenter den latterlige påstanden. Ikke det at folk gir faen i det. Men at USA har gjort det meste godt for verdenssamfunnet.

Hvis vi skal se litt historisk på det. Her er en liste med ting USA har gjort som har bidratt til å skape en værre verden:

Utnyttingen av slaver

Segregeringen

Vietnamkrigen

Irakkrigen

Forrurensing

Materialistiske verdier

Osama bin laden (CIA trente han opp)

En gjeng med diktatorer og terrorister som USA har støttet med våpen og penger

*gidder ikke lage den lengre, men kunne holdt på i evigheter.

Kan dere USA fans komme å si at de har gjort så mye fantastisk at vi bare burde glemme disse "småfeilene"?

USA har ikke gjort det meste godt for verdenssamfunnet. Det er en udokumentert, latterlig og ikke minst ukorrekt påstand.

Vel for å starte så snakker du ikke tysk som obligatorisk språk. Takk amerikanerene, russerne og britene for det.

Man kan ikke kun like land som kun gjør ting man liker og er enig i. Da ender man opp med å hate alle.

"Hate leads to the dark side" ;)

Du har en ganske nedlatende holdning overfor folk som snakker positivt om USA, hvorfor? Skal man automatisk bli karakterisert som en "USA-fan" om man poengterer noe positivt? Bildet er jo langt mer nyansert enn at det enten er bra eller dårlig, er vel ikke nødvendig å stemple noen bare fordi de kommenterer noe om et land?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...