Gå til innhold

11 åring risikerer 4år i fengsel i USA

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

herregud tenkte jeg når jeg så denne artikkelen

USA er et så sykt samfunn at jeg er utrolig glad jeg bor i Norge

hun kastet en sten i hodet på en mindre gutt etter at hun hadde blitt erta av gutten og blitt kasta vannballonger på. gutten lever selvfølgelig

men en så sterk reaksjon som dette er noe av det idiotiske jeg har sett

UTKLIPP FRA DAGBLADET:

Hvis fjerdeklassingen blir funnet skyldig i overfall, risikerer hun å bli plassert på ungdomshjem eller i ungdomsfengsel i fire år, ifølge LA Times.

Både ordføreren og politisjefen støtter den strenge reaksjonen mot 11-åringen.

Men i Fresno ble politiet varslet da Elijah ble skadet. Maribel ble arrestert, og i fem dager var 11-åringen plassert i en anstalt for ungdomsforbrytere.

De grep henne i skjorta, kastet henne i bakken og en politimann satte kneet i ryggen hennes. Deretter ble hun påsatt håndjern, ifølge 11-åringen. Politiet hevder at Maribel selv kastet seg på bakken og sparket etter politifolkene.

Den neste måneden måtte hun gå med et elektronisk overvåkingslenke rundt ankelen slik at politiet skulle vite hvor hun var.

Hva mener dere?

LINK

og til dere DAGBLADET skeptikere

her er latimes link til hendelsen

Latimes

ser ut som det har gått bra for jenta

må møte i konfliktråd med gutten

men det rettferdigjør ikke den behandlingen hun har fått

og lurer på om det hadde blitt slik om ikke hele verden hadde fått høre om dette

Link

Link LATimes

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMG!

Usa er er land som behandler unger som unger når det gjelder rettigheter,

men når de først gjør noe galt, så skal de plutselig bli behandlet akkurat som en voksen hadde blitt behandlet hvis den voksne hadde vært i den situasjonen.

Det er a min mening.. :roll:

Lenke til kommentar
USA-fanatikere, hvordan skal dere forsvare dette?

Anti-USA fanatikere, kan dere komme med noe mer enn "USA SUXXOR OMG!!!"?

Jeg er kritisk til mye av amerikansk politikk men denne hetse-usa trenden blir i lengden irreterende... :shrug:

On Topic: Dette er helt klart en overreaksjon fra politiets side. (Politiet i denne saken er forøvrig ikke hele USA og det blir tåpelig å dømme et helt land på grunnlav av denne hendelsen. Forøvrig så har Dagbladet en vane for å snappe opp nyheter som er negative om USA, kontra hvor flinke de er til det omvendte...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Da lærte hun at steinkasting er en uting.

Det er for meg helt umulig å ta et standpunkt da jeg ikke vet noe om hva som har skjedd. Politiet hevder noe annet enn familien.

Hun får uansett ikke 4 år.

ja men må hun lære det på den måten da?

ganske brutalt eller hva å måtte lære på den måten

hadde en slik ting skjedd i norge så hadde straffen vært 1uke husarrest og 2uker uten ukepenger og på den måten ville hun også skjønt at steinkasting er en uting

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jeg er kritisk til mye av amerikansk politikk men denne hetse-usa trenden blir i lengden irreterende... :shrug:

Word!

USA og amerikanerne er nok de som har gjort mest godt for resten av verdenssamfunnet. Men det gir USA-haterne blanke blaffen i.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Det er populært å hate USA idag. En kan ha mange meninger om landet og hvordan systemet der borte er (en god del på trynet galt), men for all del ta nå å vær saklige når dere skal rette kritikk. En kan da like landet selv om en er imot den sittende administrasjonen.

Denne saken er et eksempel på at alle ting med USA ikke er perfekte (der som her). Allikevel, her kommer mange forskjellige beretninger om hva som skjedde og eneste informasjonen vi har er utifra media; ergo ikke pålitelig. Stemmer det som står så er det selvsagt veldig synd!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
USA og amerikanerne er nok de som har gjort mest godt for resten av verdenssamfunnet. Men det gir USA-haterne blanke blaffen i.

mmm det kan diskuteres

men ikke her

Lenke til kommentar

Det er da vel helt normalt med litt slossing blant unger? Jeg har da opplevd litt av hvert gjennom min barndom jeg også. Selvsagt ikke livstruende, men dette var da tross alt et uhell. Ingen unge kaster da en stein for å drepe? Hallo... Men selvfølgelig, ekstremistisk rendyrking av avstraffelsesmetoden i USA fører med seg slikt, det er logisk.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte, fordi USA-elskere har en tendens til å komme med allslags argumenter (mange idiotiske), så jeg lurte på hvordan dette skulle kunne forsvares. Hadde jeg skrevet det etter det kom noen som forsvarte det hadde det vært greit. Bedre føre var enn etter snar.

Lenke til kommentar

Den var fin. Dokumenter den latterlige påstanden. Ikke det at folk gir faen i det. Men at USA har gjort det meste godt for verdenssamfunnet.

Hvis vi skal se litt historisk på det. Her er en liste med ting USA har gjort som har bidratt til å skape en værre verden:

Utnyttingen av slaver

Segregeringen

Vietnamkrigen

Irakkrigen

Forrurensing

Materialistiske verdier

Osama bin laden (CIA trente han opp)

En gjeng med diktatorer og terrorister som USA har støttet med våpen og penger

*gidder ikke lage den lengre, men kunne holdt på i evigheter.

Kan dere USA fans komme å si at de har gjort så mye fantastisk at vi bare burde glemme disse "småfeilene"?

USA har ikke gjort det meste godt for verdenssamfunnet. Det er en udokumentert, latterlig og ikke minst ukorrekt påstand.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...