DE1 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Heisann! Jeg har et Sony DSC-P32 og jeg lurte på hvor jeg instalerer lukketiden? Eller om den har det? Når jeg tar bilder uten blitz og jeg beveger kameraet bitte bitte litt så blir det uskarpt bilde Veldig takknemmelig for svar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Heisann! Jeg har et Sony DSC-P32 og jeg lurte på hvor jeg instalerer lukketiden? Eller om den har det? Når jeg tar bilder uten blitz og jeg beveger kameraet bitte bitte litt så blir det uskarpt bilde Veldig takknemmelig for svar Husk at kameraet regner ut hvor lang lukkertid du må ha for å få riktig eksponerte bilder, og holder stort sett så stor blenderåpning som mulig. Bruker du ikke blits inne for eksempel, er det ikke rart at du får uskarpe bilder. Hvis du hadde fått økt lukkertiden, ville bildene blitt for mørke. Så om du ønsker å ta bilder innendørs uten blits, ville jeg heller satset på et bordstativ. Husk også at om du zoomer, slipper kameraet inn mindre lys. Zoom derfor minst mulig om du tar bilder innendørs uten blits. Vet ikke engang om kameraet har mulighet for denne innstillingen. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Afseth Hvis du hadde fått økt lukkertiden, ville bildene blitt for mørke. Omvendt vel ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Afseth Hvis du hadde fått økt lukkertiden, ville bildene blitt for mørke. Omvendt vel ? Ja, selvsagt Hadde du fått senket lukkertiden ut over det kameraet gjør (for å unngå uskarphet), ville bildene blitt for mørke. Takk for at du retter på meg Endret 4. august 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå