vifteovn Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Eg har som sagt tenkt å kjøpa nytt system, ram, cpu og hovedkort. Er litt usikker på hovedkort og cpu. Ram blir sannsynligvis Twinmos Speed då dei er bh-5, ganske billigt og veldig bra. Men over til CPU er eg litt i tvil, det må bli billigt og overklokkbart, sett på venice 3000+ og 3200+, San Diego 3700+ blir for dyrt. Hovedkort er eg veldig usikker på, hørt mykje gøy om DFI sine nforce 4ultra, kan andre hovedkort måla seg? Eller det bare i overklokking DFI score høgt? Kan eg klara meg med eit billigare Abit eller Asus kort? Endret 3. august 2005 av The_Creator Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jada du kan klare deg med et billigere kort, fordelen til DFI er kun at dette har tilgang til veldig høy volt på minnet, noe som er greit å ha ved høy klokking og om du har brikker som tåler dette . Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Siden du har tenkt å kjøpe/overklokke BH-5 brikker kan det være en fordel med et hovedkort som kan levere høy spenning. Og DFI er såvidt jeg vet, det beste når det kommer til å levere spenning til minne (opptil 4V) . Endret 3. august 2005 av andrvas Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Leste at utvalgte Abit leverte opp til 3,4-5 volt, burde ikkje det holda til å tyna bh-5? Eg veit jo at meir er betre, men det er jo ei grensa mellom å overklokka og grilla. Foresten, ser på layouten til hovedkorta her. Sjølv om dimslottane står inntilkvarandre og ikkje adskilt som på DFI sine, så har dei dual-channel funksjon? Endret 3. august 2005 av The_Creator Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Tror nok di fleste av dagens hovedkort har Dual Channel funksjon, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå