Recercare Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Hei! Har kjøpt Chieftec Dragon, athlon 2000 prosessor, Det nyeste Gigabyte hovedkortet, 2stk papst 12dBa chassivifter og Supersilent Pro CPU-kjøler + A.Silver pasta. Nå trenger hjelp til følgende: 1. Hva er ideell temp, akseptabel temp og maxtemp for hovedkort i idle og max load? 2. Hvordan bør jeg montere chassiviftene, 1 papst nederst foran til å suge inn og 1 bak til til blåse ut + psu-vifta? Bør jeg plassere den vifta som skal suge inn foran rett innenfor harddisken etter på plassen under (nederst i kabinettet) ? 3. I Chieftec chassiet er det en vifte som følger med PSU. Bråker den mye? Bør jeg skifte ut denne med f.eks Papst? 4. Hvordan setter jeg på kjølepasta? 5. Sjekka info om hovedkortet, der sto det noe om måling av temp i AUX....hva i ******* er dette? [ Denne Melding var redigert av: Recercare på 2002-08-03 22:01 ] Lenke til kommentar
7volt Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 1: Ideell Temp er så lav som mulig... Men det kritiske punktet på AMD prosessorer er 70 grader, på 85-90 grader dør de fleste AMD CPUer. 2: du kan godt montere viftene slik du har beskrevet(en til å suge inn luft, en til å blåse ut), Da vil du få undertrykk i kabinettet, noe som er bra for systemtemperaturen. Men bruk støvfiltre, da det vil bli sugd inn støv i sprekkene i kabinettet på grunn av trykkforskjellen. Hopper rett til... 4: Les denne guiden om påføring av goop: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Denne guiden vil nok også komme godt med: http://www.overklokking.no/guides/planslip...ping/index.html MVH 7volt :wink: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 21:49, Recercare skrev:3. I Chieftec chassiet er det en vifte som følger med PSU. Bråker den mye? Bør jeg skifte ut denne med f.eks Papst? ER det den i PSU eller i sidedøra du snakker om (Noen Chieftec kabinetter har vifte i sidedøra). Den i PSU er meget rolig og det er ikke hvits og bytte den ut. Har 2 stk. slike strømforsyninger og de er meget stille. Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Det fulgte ingen chassivifte med kabinettet, så det er vifta fra chieftec PSU jeg snakker om. Hvor får jeg tak i filtere forresten? Skal slike filtere plasseres mellom vifte og chassi? [ Denne Melding var redigert av: Recercare på 2002-08-04 00:16 ] Lenke til kommentar
7volt Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Bruk damestrømper! Fungerer helt fint :wink: Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Damestrømper??? Klipper dem til og plasserer mellom vifta og chassi altså.....det høres sinnsykt ut :smile: ....men hvis det fungerer, så hvorfor ikke Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Så vidt jeg vet er chieftec viftene (strømmen og døra) veldig stille sprsml 2: plasser en som blåser inn bak i kabinettet like ved prossesoren, (håper du har en side vifte) og en som suger ut under hardisk bayen... Lenke til kommentar
evenrognlid Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 eller du kan kjøpe filtre på elfa der oppgir de tlogmed hvor mange prosent filteret 'bremser' luften http://www.elfa.se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå