Wildman Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hei, Problemet er at når eg sette straumkoplinga frå straumforsyninga inn på hovedkortet og prøve å starta maskina, reagerer ho ikkje. Men om eg tar ut straumforsyninga og sett den gradvis nedpå koplinga på hovedkortet, startar kun f.eks harddiskane, eller prosessorvifta, mens straumforsyninga også går. Dette er eit problem som eg ikkje kan skjønne kva er. Eg har forresten prøvd straumforsyninga på et anna hovedkort og den fungere fint der... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Du kan prøve clear CMOS: Slå av maskina, ta ut batteriet på hovedkortet i circa 10 sekund, så sett det inn igjen, start opp maskina og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
Wildman Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Hmm, kan jo prøve det men eg tvila på at det vil fungere. Noken som har andre løysinga? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det kan vera at hovedkortet ikkje klarer å senda eit stabilt "power good"-signal. Det kan og vera eit kablingsproblem. Ta ut alle kablane til cd/dvd og harddiskar, både IDE-kablar og straumkablar. Sjekk om du no kan starte maskina. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ... om eg tar ut straumforsyninga og sett den gradvis nedpå koplinga på hovedkortet ... Sånt gjør man bare ikke. Stor sjangs for at du ødelegger noe. Grunnleggende kunnskap om elektronikk. Lenke til kommentar
Wildman Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 ... om eg tar ut straumforsyninga og sett den gradvis nedpå koplinga på hovedkortet ... Sånt gjør man bare ikke. Stor sjangs for at du ødelegger noe. Grunnleggende kunnskap om elektronikk. Nei, men når alt annet var prøvd måtte eg jo prøve! Lenke til kommentar
Wildman Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Så ein slutt konklusjon her. Er det noken som har peil på ka som feila hovedkortet mitt? Det er altså umulig å få starta maskina. Når eg sette straukontaken på hovedkortet gradvis inn så begynna visse dela av komponentane å fungere. Men uansett, er det ein ugjennopprettelig feil som har oppstått? Er det igrunn berre å gi opp? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg ville sagt at det hovedkortet er kaputt. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 for meg høres det ut som at hovedkortet ditt har tatt kvelden... men du kunne jo sendt det inn til forhandleren din og få testet det? btw: Hei MannY fra gtaforum her Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du kan jo koble fra alt som ikke trengs for å teste mot hovedkortet. Koble fra harddisk osv. Etterpå kan du ta ut prosessor og viften dens. Bare for å eliminere andre feilkilder enn hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå