Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg av automatisk etter 5 mins

Anbefalte innlegg

Satt sammen en pc for en stund siden. Den fungerte fint de 3-4 første dagene, men nå har den plutselig begynnt å slå seg av automatisk etter ca 5 minutter. Den bare blacker helt ut og "arbeidslyset" står og blinker. Mens lyset blinker kan jeg ikke slå på maskinen, men etter at det gir seg (5 minutter til elns), da kan jeg slå den på igjen, så slår den seg av.

Hva er feil?

Her har dere det som er i PCen:

HK: MSI k8n

CPU: AMD Sempron 2800+

RAM: TwinMOS 1024 mb

Harddisk: Maxtor 200gb sata

PSU: Fortron/Source Strømforsyning ATX 350W 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

Har en følelse på at det er PSUen som er fucka, eller harddisken. Hva sier dere?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv om det hjelper å låne en PSU med en nabo/venn før du kjøper en ny. Du kan legge inn en ny BIOS. Eventuellt legg inn window på nytt. (som jeg sa i den andre diskusjonen)

Tips: Trykk på "report" på det første innlegget ditt og be en moderator fjerne minst en av de tre diskusjonene om de samme temaet.

Lenke til kommentar

Hadde noe linglende problem en gang, Det var også rett etter jeg fikk montert pcn, CPUen var ikke varm, holdt 20-30 grader (hadde vann av kjøling) alt fungerte ok, men plutselig ble sjermen neger.

Jeg prøvde det meste, til slutt monterte jeg pcn helt på nytt, da ble problemet helt ok:S ingen ting av JUMPER eller andre strøm kabler (o.l.) var endret på. Vi som var på det lanet da jeg monterte den, mente det var CPUen... Siden hoved kortet har kun CPU som standard og slå av pcn om CPUen plutselig skule overstige en vis temp.

Det skader ikke og prøve og montere av og på Vifta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...