Gå til innhold

Bli Sunnere Klubben - Bli sunnere du også!


Wyldelife

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
-wh1te; Alt gir kreft nå til dags

Nei. Men hva med å holde seg unna det som gjør?

Snuser ikke du da Wh1te? ;)

Og ikke kom å si at snus ikke er kreftfremkallende. :p

Det er ikke påvist et eneste krefttilfelle som følge av snus, så nei; snus er ikke kreftfremkallende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi skal ikke ta total avstand fra sukker, sukker i juice og slikt er vanlig. Men jeg foretrekker den rene juicen i hvite kartonger.

Eller svarte kartonger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi skal ikke ta total avstand fra sukker, sukker i juice og slikt er vanlig. Men jeg foretrekker den rene juicen i hvite kartonger.

Eller svarte kartonger.

Jajah, samme greia, bare fruktkjøtt ;)

Sitter å drikker av en svart kartong nå faktisk. Trøkker i meg C-Vitaminer.

Lenke til kommentar
Vi skal ikke ta total avstand fra sukker, sukker i juice og slikt er vanlig. Men jeg foretrekker den rene juicen i hvite kartonger.

Eller svarte kartonger.

Jajah, samme greia, bare fruktkjøtt ;)

Sitter å drikker av en svart kartong nå faktisk. Trøkker i meg C-Vitaminer.

Skal få kjøpt meg imorra, eller rettelse mamma kjøper det imorra :p

Lenke til kommentar
-wh1te; Alt gir kreft nå til dags

Nei. Men hva med å holde seg unna det som gjør?

Snuser ikke du da Wh1te? ;)

Og ikke kom å si at snus ikke er kreftfremkallende. :p

Det er ikke påvist et eneste krefttilfelle som følge av snus, så nei; snus er ikke kreftfremkallende.

"Verdens helseorganisasjon og amerikanske myndigheter har klassifisert snus som kreftfremkallende. Kreftklassifiseringen er basert på kreft i munnhulen. Kreftklassifiseringen har nylig blitt kritisert på bakgrunn av to svenske undersøkelser som ikke fant økt kreftrisiko hos snusbrukere. En kritisk gjennomgang av disse studiene avdekket flere svakheter. Begge undersøkelsene anga imidlertid at risikoen for kreft i munnhulen var økt med 80% hos tidligere snusere. Resultatene kan forklares ved at i et land som Sverige med god helseopplysning, vil snusere ta forandringer i slimhinnen som mulig forvarsel på utvikling av kreft og slutte å snuse. Det er derfor mer sannsynlig at kreft utvikles hos tidligere snusere."

 

Kilde

 

Mao, det er lettere å få kreft om man bruker eller har brukt snus. Og dette ofte i munnhulen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...