Tåkefyrste Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg kjøpte for 9mndr siden en siemens SL45 for 4500kr. Det viste seg etterhvert at denne telefonen hadde flere feil... desverre ble ikke dette oppdaget innenfor angrefristen. Telefonen har til dags dato vært inne på reparasjon 3ganger, og jeg fikk høre at etter 3 reparasjoner har jeg rett til å levere inn telefonen.... Noen som vet hvilken lov som gjelder her? utsalgsstedet har tilbudt meg en ny likedan mobil, men det har jeg avslått da jeg får tilbakemeldinger fra andre SL45 eiere som sier de har samme problem. Hvis jeg får byttet til en annen modell, vet dere om jeg får en mobil som samsvarer til nåverdien av SL45 (ca 3000kr) eller til original verdien? Aller helst vil jeg ha pengene tilbake:) noen som har peiling på hvordan lovverket er angående dette? Takk for hjelpen! mvh. apollox Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 I den gamle kjøpsloven så du ligger under så har du rett på en ny vare etter 3 ganger på rep, så den 4 gangen så får du byttet den. Du får da en tilsvarende vare. Om det er en sl45 eller en annen telefon er det opp til hva dere blir enige om. Jeg tviler på at du får hevet kjøpet. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hvis du ser på lovdata.no så finner du sikkert noen nyttige smutthull som du kan benytte deg av. Gjorde det selv angang da jeg ville bytte en dvd-spiller. Da jeg begynte å ramse opp hvilke rettigheter jeg hadde så ga selgeren seg rimelig raskt, fikk pengene tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå