Kristian2 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dette blir litt rotete, men jeg håper dere klarer å henge med. Noe er ikke riktig med aDeskletsen min. Jeg installerte adesklets med pakkestyreren: pacman -S adesklets og lastet ned noen desklets fra: http://adesklets.sourceforge.net/ til hjemmekatalogen min. De funker forsåvidt ok, men å endre på konfigurasjonene i config.txt er ikke polulært. Hvis jeg endrer noe med f.eks. vim, vil deskleten legge inn standard-instillingene nederst i konfigurasjonsfila når den kjøres, og bruke de i stedet. Dette gjelder alle deskletene jeg har prøvd. Eksempel fra deskleten yab: id0 = {'bar_background_1': 'AAAAAA', 'bar_background_2': None, 'bar_foreground': '000000', masse innstillinger, som jeg klippa bort 'icon_spacing': 5, 'icons': [('emacs.png', 'GNU Emacs', 'emacs'), ('firefox.png', 'Firefox', 'firefox'), ('gimp.png', 'The GIMP', 'gimp-2.0'), ('terminal.png', 'Terminal', 'xterm'), ('xmms.png', 'Xmms', 'xmms')]} id3 = {'bar_background_1': 'AAAAAA', 'bar_background_2': None, 'bar_foreground': '000000', masse innstillinger, som jeg klippa bort 'icon_min_width': 64, 'icon_spacing': 5, 'icons': [('emacs.png', 'GNU Emacs', 'emacs'), ('firefox.png', 'Firefox', 'firefox'), ('gimp.png', 'The GIMP', 'gimp-2.0'), ('terminal.png', 'Terminal', 'xterm'), ('xmms.png', 'XMMS', 'xmms')]} Hvordan instillingene er, er mest sansynlig ikke interessant, siden jeg brukte eksempelinstillingene fra config.minimal.txt. De skal være ok. Det som er vært å legge merke til er at deskleten legger til en ny "entry(?)": id3, og bruker de instillingene som ligger under den (tilfeldigvis standardinstillingene fra config.txt). Slike nye "entryer", kommer ikke når jeg bruker standardinstillingene i config.txt. Hvis jeg starter på nytt kommer det en id4, og sånn fortsetter det for hver gang jeg starter den. Å nekte programmet skrivetilgang til fila, fører til at programmet kræsjer. Noen ide om hva som er feil? Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Nevermind. Jeg brukte adesklets feil... løsning kommer Endret 3. august 2005 av Kristian2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå