-Teddy- Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har hørt at om CPU blir ustabil ved overklokking så kan man øke volten til CPU'n. (Vcore...?) Mitt skjermkort (Leadtek 6800) begynner å bli ustabilt ved ca 15% høyere klokk enn vanlig på minne og ram. Hva skjer om jeg øker "AGP Voltage" i BIOS fra nåværende 1.5v til enten 1.6v eller 1.7v? Hva er det værste som kan skje? Har en ganske heavy kjøler som jeg aldri har hørt gått på full guff annet enn ved boot så tror ikke temp er noe problem. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Tror du skal være veldig forsiktig med å øke spenningen til AGP porten. Det vil sannsynligvis ikke hjelpe på OC på grafikkortet i det heletatt, muligens marginalt. På noen hovedkort kan en økning av spenningen til AGP porten også øke spenningen til Nothbridge (brikkesettet). Dette kan hjelpe til å få en stabil OC på CPU/FSB. M.a.o: lite å hente, mye å tape - du kan forkorte levetiden på grafikkortet drastisk. mvh r- Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 None andre meninger / teorier? Har jo en finfin tempmåler på GPU'n og "omgivelsene" og så lenge denne hlder seg under 60C går det vel bra? Er på 40-45C ved load, og idle. Vifta stiller seg selv. Eller har ikke tempen noe å si her? Selvom den er såpass lav så er det farlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå