-ELK- Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Her om dagen skrudde jeg av min datamaskin ved å bruke knappen som man bruker til å skru på pc'n med. Da jeg skulle starte den på nytt dagen etter fikk jeg beskjed om at windows ikke startet uten en feil. Jeg får muligheten til å starte windows på nytt, noe som ikke funker. Jeg får også muligheten til å starte windows på nytt med de siste innstillingene som funket, og tre forskjellige sikkerhetsmoduser. Jeg får ihvertfall ingenting til å fungere. Hva må jeg gjøre? - Takk Endret 3. august 2005 av -ELK- Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dersom du heller ikke får startet pc i sikker modus, vil jeg anbefale og kjøre en reprasjon av installasjon. Sett i windows cd. Pass på at du velger reparer. Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Hvordan får jeg fram menyen der jeg kan velge å reparere? Hvis jeg trykker tab når maskinen startes kommer jeg inn i harddiskens bios tror jeg, men jeg får ikke trykket på noe. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 du må endre emnetittelen på den tråden, så den samsvarer med retningslinjene, og boote fra windows-cden, da får du opp "reparer" Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Jeg boota fra windows og skulle til å reparere, men da fikk jeg beskjed om at windows ikke finner noen harddisk. Jeg har ikke rørt harddisken siden den fungerte Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 humm, har skjedd meg og, korrupt filsystem, formatering eneste utvei :/ Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Sjekk at kablene står ordentlig i HDDen din. Vil tro det er problemer med MBRen din, fdisk kan iallfall fikse dette, lurer på om Recovery Console også har en kommando for det. Blir også fikset ved reinstallering, kanskje også ved reperasjon (ikke helt sikkert). Kommer det rare lyder kan det tyde på fysisk skade, da er problemet verre å løse. Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Beklager at jeg drar opp igjen tråden, men har ikke hatt tilgang på pc. Hvordan får jeg kjørt fdisk og recovery? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 fdisk kan kjøres fra DOS (ved hjelp av en oppstartsdiskett), eller en Linux distro. Recovery Console kan oftest kjøres ved å sette inn Windows-CDen under oppstart og velge "r" for "Reparer". Noen CD-er går ikke dette på, men da kan du laste ned oppstartsdisketter med Recovery Console. Med fdisk kjører du kommandoen fdisk /mbr for å fikse MBRen, men i Recovery Console kan du fikse MBRen med "fixmbr", mens boot sectoren med "fixboot". PS: Du må ha administratorpassordet for å bruke Recovery Console. Fiksa dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå